שבת:

הבית היהודי תומכת ביישום הסכמות ברוח אמנת גביזון-מדן כלפי כל סוגיות היסוד ביחסי דת-מדינה (שבת, נישואין, גיור, כשרות ועוד), תוך שמירה על צביון השבת במרחב הציבורי והממשלתי. אנו מאמינים כי לא ניתן להגיע לפתרון ביחסי דת ומדינה ללא הסכמה רחבה.
יצירת חיי

הניסיון הרב של מועמדי הבית היהודי לכנסת מוכיח כי ניתן לבצע עבודות תשתית ותחזוקה גם בימי חול ולא בשבתות, ככל שהמערכות מתוכננות לכך ומוכוונות למתן מנוחה הולמת לעובדים.

גיוס חרדים ולימודי ליבה:

הבית היהודי תומכת באישור מתווה גיוס בני הישיבות שכולל הורדת גיל הפטור ל-21, על מנת להעמיק ולהאיץ את שילוב החרדים בכלכלה הישראלית. הבית היהודי תומכת בהרחבת השירות הלאומי כשירות מחייב לכלל המגזרים בהם קיים מנגנון פטור - בין אם דרך התנדבות בארגוני חסד מוכרים ובין אם בבתי חולים או כוחות הביטחון.
בנות המגזר הדתי-לאומי מתגייסות לשירות צבאי או מתנדבות לשירות אזרחי בהתאם לשיקול דעתן ותפיסתן ההלכתית, ואנו נמשיך להוות הבית והעורף התומך לכל אישה דתייה שבחרה להתגייס לשירות צבאי.

רפורמות בשירותי הדת:

הבית היהודי תומכת ביישום הרפורמות בשירותי הדת שיושמו בשנה האחרונה, תוך התאמות קלות הנדרשות ליישום מוסכם שלהן.

גיור:

הבית היהודי מאמינה כי על הגיור להיות מוסדר בחקיקה ראשית, תוך קיבוע החובה לגיור האורתודוכסי שמוסכם על רובה ומניינה של החברה היהודית, אך באופן שלא יפלה בין הבד״צים של המגזר החרדי לבתי הדין של גדולי רבני הציונות הדתית. אין מקום להתיר גיור סיטונאי שיהפוך את חוק השבות לאות מתה.

הכרה בזרמים הליברליים:

יש כיום מקום תפילה לכל בית ישראל ברחבות השונות של הכותל המערבי. אנו מקבלים יהודים מכל רחבי העולם היהודי.

תיקון חוק השבות:

כל שינוי בחוק השבות מחייב דיון מעמיק והסכמה רחבה.

נישואים אזרחיים:

הבית היהודי תומך ביישום הסכמות ברוח אמנת גביזון-מדן כלפי כל סוגיות היסוד ביחסי דת-מדינה, ובכלל זה הזוגיות בישראל, תוך הקפדה על אחדות העם ומניעת פתיחת ניהול ספרי יוחסין בקרב הקהילות הדתיות והחרדיות.

הבחירות לרבנות הראשית:

הבית היהודי תפעל בכל כוחה לבחירת רב ראשי מהציונות הדתית.

יהדות במרחב הציבורי:

הבית היהודי רואה בלימוד התנ״ך ומורשת עם ישראל בקרב כלל החברה היהודית, כיסוד שאין לזוז ממנו, והיא תומכת בהרחבת היקף מקצועות אלה. הטענות ל״הדתה״ מגיעות מקבוצות שוליים בחברה הישראלית, ולא מייצגות את המציאות. כך לדוגמה, קבוצות אלו מתנגדות באופן אדוק לשילוב חרדים באקדמיה בתואנות שווא ל״הדתה״ ולהדרת נשים, תוך שהן עצמן דוחקות בכך נשים וגברים חרדים מההשכלה הגבוהה בישראל.
הבית היהודי גאה במפקדים בוגרי הציונות הדתית, לוחמים דתיים ומסורתיים, שמפארים את מורשת ישראל ונושאים בגאון את התנ״ך באפוד הקרב שלהם, תוך שהם מחברים לעם היהודי גם את החיילים שאינם יהודים, ומכבדים את אמונותיו ודתו של כל אחד מחייליהם.