שבת:

מרצ רואה במורשת ישראל מקור השראה ורואה חשיבות עליונה לשמור על השבת כיום המנוחה הכללי בישראל. מרצ תומכת בהפעלת תחבורה ציבורית וכן בקיום פעילות תרבות, נופש, בילוי וספורט בשבת, כל זאת תוך התחשבות באופי האוכלוסייה במקום ובצרכיה, ותוך הקפדה יתרה על שמירת זכויותיהם של אלה שלא מעוניינים לעבוד בשבת. מרצ פעלה תמיד ותמשיך לפעול בעקביות ובנחישות בעד חופש דת וחופש מדת.
יצירת חיי

גיוס חרדים ולימודי ליבה:

מרצ רואה חשיבות בעידוד השתלבותם של החרדים בצה"ל, בשירות האזרחי-לאומי, באקדמיה, בשוק העבודה וכן הלאה. עם זאת, השתלבות זו צריכה להיעשות ברגישות, תוך שמירה על זכויות, אך בשום פנים ואופן לא במחיר של פגיעה בזכויות של אחרים ובעיקר של אחרות. מרצ מתנגדת נחרצות ליצירת בסיסים שאין בהם כניסה לחיילות, להדרת חיילות משרשרת החיול בימי גיוס של חיילים חרדים ולהדרת נשים וחיילות מכל סוג.
מרצ תומכת בלימודי ליבה לחינוך החרדי, אנו מאמינים שלא צריך לממן ישיבות שלא מלמדות לימודי ליבה. ישיבות שרוצות להשאיר את הקהל שלהם בבורות ובערות שיעשו זאת מכיסם.

יהודים בהר הבית:

אנו מאמינים בזכות הפולחן ושמותר ליהודים להתפלל בהר הבית, אך לא כל זכות צריך לממש. אם הזכות הזאת מתנגשת עם הזכות של ביטחון אישי, חיים, חרות ויש סכנה שהזכות הזאת שתמומש עלולה להוביל לשפיכות דמים – אז לא חייבים לממש אותה.

רפורמות בשירותי הדת:

מרצ בעד ביטול המונופול של המוסד הרבני על היהדות. המהלכים לקידום הרפורמות במערך הגיור ובכשרות הם חשובים ומשמעותיים עבור הציבור היהודי הלא-אורתודוקסי בישראל.
יש להפקיע את המונופול האורתודוכסי על הגיור ועל שירותי הדת היהודית בישראל בכלל. מרצ תמשיך לפעול למתן חופש בחירה למבקשים לקיים גיור דתי מכל סוג, לצרוך לפי תו הכשרות הנכון בעיניהם, להפקעת המונופול הדתי על הכניסה לישראל ועל האפשרות להפוך לאזרח בה - ולמימוש חוק השבות על פי קריטריונים אזרחיים.

גיור:

מרצ מאמינה שלאיש אין מונופול על היהדות ואין דרך אחת בלבד להיות יהודי. גיור שנעשה באופן כנה תוך תהליך רציני וכחלק מקהילה יהודית מוכרת, הוא גיור לכל דבר ועניין.

הכרה בזרמים הליברליים:

מרצ תומכת בהכרה ממלכתית בזרמים הליברליים, הכרה שמתקיימת כיום בישראל ויש להמשיך ולחזק אותה בכל תחומי החיים, ותומכת בהשוואת תקציבים לזרמים הליברליים, בהקצאה שוויונית של מבני ציבור, בחינוך בבתי הספר ובגנים ליהדות בעלת אופי ליברלי, בהכרה בנישואין רפורמיים וקונסרבטיביים ועוד. מרצ מאמינה שהכותל הוא אתר בעל חשיבות לאומית עליונה. על מנת שכל פוקדי ופוקדות הכותל יוכלו לממש את זכות היסוד לחופש דת, נפעל ליישום את מתווה הכותל עוד בכנסת הקרובה.

תיקון חוק השבות:

אנו מאמינים שלאורתודוכסיה אין מונופול על היהדות, ושיש יותר מדרך אחת להיות יהודי. יהודי מסורתי או רפורמי אינו פחות יהודי או יותר יהודי מכל אחד אחר. מרצ מתנגדת ליוזמת ביטול סעיף הנכד בחוק השבות.

נישואים אזרחיים:

בוודאי שכן. הזכות לכבוד ולחופש מדת הינן זכויות יסוד בישראל, ועל מנת לממש אותן מדינת ישראל חייבת להסדיר אפשרות של נישואין וגירושין אזרחיים לכל מי שמעוניין ומעוניינת בכך, ולהפסיק אחת ולתמיד את ההפליה בתחום זה כלפי אלו שאינם יכולים או רוצים להינשא באופן דתי. מרצ פעלה כל השנים ותמשיך לפעול לכינון נישואים אזרחיים בישראל, ולשוויון לקהילת הלהט"ב בכל תחומי החיים.

הבחירות לרבנות הראשית:

הליך הבחירות לרבנות הראשית מסתמך על האסיפה הבוחרת הכוללת 150 חברים. המציאות האבסורדית בה גם ב-2022 האסיפה מורכבת ברוב מוחץ מגברים, ושיעור הנשים בבחירות האחרונות עמד על 3.3% בלבד (5 נשים מתוך 150) - היא בלתי מתקבלת על הדעת.
הרכב האסיפה הנוכחי מבטיח רוב רבני על חשבון נציגי הציבור, ולוקה בחסר מבחינת ייצוג הולם לכלל האוכלוסיות הרלוונטיות כגון ייצוג ליהדות התפוצות ולקהילת יוצאי אתיופיה. 
היהדות שייכת לכלל הזרמים והן לנשים, ולא ייתכן תת-ייצוג כפי שיש במצב הקיים, ושכלל הזרמים לא ישתתפו בבחירות בצורה מאוזנת ומיוצגת. מרצ תציע לקבוע הבטחת ייצוג הולם באסיפה, בדומה לנהוג באסיפה הבוחרת לרבני הערים.

יהדות במרחב הציבורי:

בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך הולך וגובר של עיצוב מחדש של המרחב הציבורי המשותף בישראל, ברוח ערכיה ותפיסת עולמה של הציונות הדתית והיהדות האורתודוכסית. מרצ תפעל לבלימת תהליכי ההדתה בחברה הישראלית, ובמיוחד במערכת החינוך ובצה״ל.
נפעל להנחלת הערכים ההומניים של המורשת היהודית ושל התרבות האנושית הכללית במערכת החינוך הממלכתית, תוך הצגת העושר הרוחני של המורשת היהודית ומתוך גישה פלורליסטית והימנעות מכל הטפה דתית או כפייה של ביטויים פולחניים.
נפעל גם להפסקה מוחלטת של הפרטת החינוך הערכי במערכת הממלכתית, ובכלל זה הוצאת בנות השירות הלאומי וכלל העמותות המספקות שירותי חינוך ערכי-רעיוני, והחזרת השליטה על החינוך לערכים לידי אנשי החינוך שהוכשרו לכך.
נפעל לחיזוק ולהגברת התמיכה בארגונים ובבתי מדרש העוסקים בהתחדשות יהודית ובלימוד מקורות יהודיים וישראליים והמחויבים להשקפת עולם הומניסטית, פלורליסטית ודמוקרטית. נפעל גם נחרצות נגד הסתה גזענית ולאומנית של מחנכים ורבנים - ולהגברת האכיפה נגד עברייני "תג מחיר" הפוגעים בכנסיות ובמסגדים. וכן לביטול ההגבלות מטעמי דת על חופש המחקר בתחומי הארכיאולוגיה והאנתרופולוגיה.