השסע האידיאולוגי בעם גולש לשנאת חינם ברחובות: אדם בעל חזות חרדית שנסע באוטובוס בהוד השרון ספג קריאות גנאי מאישה שהאשימה אותו בכך שלא שירת בצבא והלבינה את פניו ברבים – הכול בגלל מראהו החיצוני. גם לאחר שהאיש תיקן אותה וסיפר כי הוא למעשה קצין מילואים בדרגת סרן, לוחם ביחידה קרבית, היא הטיחה בו עלבונות, וטענה כי הוא "חולה מין" ו"סוטה". סרטון המתעד את התקרית המטרידה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ישראל יונתן הירש הוא עורך דין העובד בשירות הציבורי, איש מחוז מרכז של פרקליטות המדינה. הבוקר (יום ב') עלה כהרגלו לאוטובוס בעיר מגוריו, ולפתע החלה נוסעת אחרת להקניט אותו בגלל הכיפה שלראשו, פאותיו המסתלסלות ולבושו החרדי, כשהיא מוחה על השתמטותו כביכול משירות צבאי. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות הוא מנסה להעמיד אותה על טעותה, אך במקום להתנצל היא החלה להתעמת איתו ולהשפילו.

אחרי שהירש מחה על הערתה בעניין השירות הצבאי, שאלה האישה: "למה אתה חובש כיפה?" והוא השיב: "כי זו אמונתי וזו זכותי, ואני גר פה בהוד השרון וזכותי לנסוע באוטובוס פה. זה לא ייאמן שבכל פעם שאני עולה על אוטובוס בהוד השרון, בעיר שבה אני גר, אני צריך לקבל כזאת קריאה".
קראו עוד בערוץ היהדות:
הנוסעת העירה על הופעתו החיצונית ושאלה למה הוא לובש את הבגדים שהוא לובש, והוא ענה: "זכותי ללכת איך שאני רוצה, עם השטריימל ועם הכיפה ועם חולצה לבנה, ואם אני רוצה אני יכול גם ללכת עם שבעה שטריימלים. זאת דמוקרטיה".
האישה אמרה בלגלוג: "אה, זאת דמוקרטיה. מה זה, כת האמיש? אשכרה כת האמיש, בחיי". החרדי התרעם והרים את קולו: "שאני במדינת ישראל אתבייש ללכת עם כיפה ועם פאות? למה מה קרה? את תלכי איך שאת רוצה. זאת לא כת. את תחיי איך שאת רוצה במדינת ישראל, ואני אחיה איך שאני רוצה".
האישה ניסתה להשתיק אותו: "שתוק, שתוק, יאללה, סתום ת'ג'ורה. יאללה יאללה". בהמשך פנתה בתלונה לנהג. "עכשיו אני הבעיה?!" תהה הירש, והאישה המשיכה בשלה: "בוא'נה, אתה יש לך פה ג'ורה. עזוב אותי. יאללה, לך ממני. חולה מין. סוטה". הנוסע החרדי אמר לה: "תתביישי לך. חרדים לא יתביישו להסתובב איך שהם".
2 צפייה בגלריה
Yonatan Elon Hirsch
Yonatan Elon Hirsch
הירש. עובד כעורך דין בפרקליטות המדינה
(צילום: אלי דסה)
שמעון שמואלי, חברו של הירש ומי שהפיץ את התיעוד, סיפר: "תמיד אנחנו מדברים על ההתקפות האלה נגדנו. לו זה קורה בהוד השרון ולי בבת ים. אמרתי לו: בפעם הבאה תצלם. הבוקר הוא שלח את הסרטון הזה בקבוצה של חברים. הוא לא רצה שנפרסם את זה, אבל לדעתנו יש כאן מסר חשוב ולכן עשינו את זה כביכול בעל כרחו. הדברים האלה קורים כל הזמן וזה פסיכי לגמרי. אתה צופה בזה שוב ושוב ומורט לעצמך שערות. זה פשוט לא ייאמן".

"המסיתים והמגדפים צריכים להתבייש"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיב על הסערה שפרצה סביב סרטון השנאה באוטובוס: "אנחנו לא מתביישים בכיפה שלנו. לא מתביישים בפאות שלנו ולא מתביישים בזהות שלנו. אנחנו גאים שזכינו לחיות כיהודים בארץ ישראל. המסיתים והמגדפים הם אלה שצריכים להתבייש".
שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, מסר: "מי היה מאמין שכך מדברים ליהודי במדינת היהודים. זאת תוצאה ישירה של ההסתה המזעזעת נגד הציבור החרדי. אני קורא לראשי האופוזיציה לגלות אחריות ולגנות את ההסתה בצורה ברורה".
2 צפייה בגלריה
Yonatan Elon Hirsch. Reserve officer in the military
Yonatan Elon Hirsch. Reserve officer in the military
מימין: הירש בזמן שירותו הצבאי
(צילום: אלי דסה)
יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה (הליכוד), הגיב גם הוא: "ישראל יהונתן הירש, עם ישראל מוקיר אותך, מחבק אותך ואוהב אותך. האנטישמיות שחווית אין לה מקום באף מדינה בעולם, קל וחומר בבית הלאומי של העם היהודי, מדינת ישראל. יש לי הזכות להזמין אותך להיות אורח הכבוד שלי בכנסת, יחד עם המשפחה או מי שתרצה, ואני מקווה שתיענה להזמנה".
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, כתב כי "הסרטון של הצעיר החרדי באוטובוס פוצע. זה לא משנה איפה אדם שירת או האם הוא שירת, או מה אנחנו לובשים והאם ולמי אנחנו מתפללים – כדאי שנזכור שכולנו אחים. אני מקווה שהנוסעת תמצא את הדרך להתנצל בפניו ושהוא ימצא את המקום למחול לה".