כ-30 אלף חסידים עשו את ראש השנה באומן שבאוקראינה, בתפילות ליד ציון קברו של רבי נחמן מברסלב. הם אובטחו על ידי כאלף שוטרים אוקראינים ועוד 11 שוטרים ישראלים שהגיעו למקום. אתמול (יום ד') נרשמו עומסים כבדים בעמדות בדיקות הקורונה שנפתחו בעיירה. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הגיע לפקח על המבצע.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

מרבית המתפללים הגיעו מישראל, אך באומן שהו גם מאמינים ממצרפת, בריטניה, קנדה, ארה"ב ומדינות נוספות. בין המאמינים הישראלים – כעשרת-אלפים שהקדימו את הגעתם לאומן השנה, מחשש להגבלת הטיסות, וחלקם שהו שם אף חודש עם בני משפחותיהם.
קראו עוד בערוץ היהדות:
תוצאות הבדיקות הנערכות מאז אמש ובמהלך הלילה עדיין לא ידועות ולא ברור כמה חסידים נדבקו עד כה, אבל מהלך החג נמצאו מעל עשרה חסידים מאומתים לקורונה, שלושה מתוכם הוטסו לארץ באמבולנס אווירי במצב קשה.
4 צפייה בגלריה
אומן מלמעלה: ראש השנה
אומן מלמעלה: ראש השנה
אומן, ראש השנה
(צילום: משטרת אוקראינה)

התושבים מתלוננים: הררי זבל נותרו מאחור

המשטרה המקומית דיווחה על כמה תקריות של זיוף תעודות מתחסן ובדיקות קורונה. תושבים מקומיים התלוננו על כך שהחסידים לא נשמעו להנחיות, ונמנעו מלעטות מסכות. בתקשורת האוקראינים נראו תמונות על הררי אשפה שנערמו באומן – במיוחד באזור פושקינה, הרחוב המרכזי שבו נמצא גם ציון הקבר.
4 צפייה בגלריה
אומן מלמעלה: ראש השנה
אומן מלמעלה: ראש השנה
אומן מלמעלה: ראש השנה
(צילום: משטרת אוקראינה)
מד"א פרסה מוקדים באומן ובשדה התעופה שבהם מבוצעות אלפי בדיקות קורונה לחסידים לפני שובם לארץ. אנשי שגרירות ישראל יהיו בשדה התעופה בכל שעות היממה ביומיים הקרובים, לכדי לסייע בתהליך העזיבה ארצה. כזכור, על פי המתווה, מחויבים השבים ארצה מאומן בבדיקת קורונה לפני ההמראה וגם אחריה, כולל מחוסנים ומחלימים.
השבים לארץ ימלאו טופס בידוד עד 24 שעות לפני חזרתם, והם יוחויבו בבידוד של 14 יום, או 7 ימים לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות שייעשו בארץ. עם הנחיתה בנתב"ג תיערך לשבים ארצה בדיקת קורונה נוספת.
4 צפייה בגלריה
חסידים באומן
חסידים באומן
חסידים נוהרים לאומן
(צילום: אדוארד דוקס)
מפקד המשטרה באומן מסר כי השנה בוצע מספר קטן יותר של הפרות חוק בהשוואה לשנים קודמות. באחד המקרים הוגשה תלונה נגד חסידים שהדליקו מנגל בבניין בקומה השישית. כמו כן, חסיד נתפס נוהג עם רישיון מזוייף, וחסיד אחר נעצר לאחר שמכר אקדחי הלם וסכינים. בסך הכול נרשמו 38 מקרים של הפרות, מתוכם נפתחו שלושה הליכים פליליים. דניאל אגם, ראש המשלחת הישראלית, שיבח את שיתוף הפעולה עם המשטרה האוקראינית.
4 צפייה בגלריה
חסידים באומן
חסידים באומן
חסידים בדרכם לאומן
(צילום: אדוארד דוקס)
פורסם לראשונה: 23:51, 08.09.21