בעקבות מהומות של מאות סטודנטים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה באירוע הסברה למען ישראל בחודש שעבר, והתגובה הרפה של המוסד האקדמי, פתח פרופ' רון הסנר – מרצה למדעי החברה ויו"ר לימודי ישראל, סכסוך בינלאומי ודת – ב"שביתת שבת". הוא הביא מזרן למשרדו שבקמפוס ומאז הוא ישן, אוכל ומלמד בזום מהחדר הזה. הוא הכריז כי לא ישוב הביתה ויישאר שם עד שהאוניברסיטה תיענה לבקשותיו, שעיקרן הוא דאגה לביטחון הסטודנטים היהודים.
בסוף פברואר פרצו מהומות אלימות באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, אחרי שסמנכ"ל פורום קהלת רן בר-יושפט הוזמן להרצאה בקמפוס. 200 סטודנטים פרו-פלסטינים חיבלו בהרצאה שאורגנה על ידי סטודנטים יהודים הלומדים במקום. הפרו-פלסטינים ניסו לפרוץ לאולם, שברו את דלת הזכוכית וחנקו את אחת הסטודנטיות היהודיות. סטודנטית אחרת שניסתה להימלט לתוך הבניין נפצעה בידה, ונאלצה לקבל טיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
נשאר לישון בחדרו. פרופ' האסנר
נשאר לישון בחדרו. פרופ' האסנר
נשאר לישון בחדרו. פרופ' הסנר
(צילום: פרופ' רון הסנר)
2 צפייה בגלריה
מבקרים בחדרו של פרופ' הסנר
מבקרים בחדרו של פרופ' הסנר
מבקרים בחדרו של פרופ' הסנר
(צילום: באדיבות פרופ' רון הסנר)
אף אחד מהמתפרעים רעולי הפנים לא נעצר, ודובר האוניברסיטה מסר כי לא נכחו במקום מספיק שוטרים כדי להשתלט על ההמון. זו לא הפעם הראשונה שסטודנטים יהודים מותקפים בקמפוס על ידי סטודנטים אנטי ישראלים, ורבים מהם מודים שהם מתוסכלים מטיפול האדמיניסטרציה בנושא.
פרופ' הסנר, ישראלי לשעבר העובד באוניברסיטה כבר 20 שנה, החליט שלא לעבור על כך בשתיקה. "סטודנטים יקרים, רקמתי תוכנית מוזרה", הוא כתב. "אני יוזם במשרדי שביתת מחאה נגד אנטישמיות למען בטיחות הסטודנטים. אם הסטודנטים שלי מרגישים שהם לא יכולים לחצות את הקמפוס בבטחה בלי לסבול מבריונות, אז גם אני לא אחצה את הקמפוס".
מאז תחילת המחאה לפני כ-10 ימים, תלמידים, הורים, בוגרים ומנהיגים קהילתיים מרחבי אזור האוניברסיטה נוהרים למשרדו כשהם נושאים מגשי אוכל. ביום שישי הגיע לשם גם השחקן מייקל רפפורט.
בחדר הקטן של הפרופסור יש קרטוני פיצה, בייגלים וגבינה, בראוניז, חלה, קפה ותה. אחת הסטודנטיות בישלה לו קוסקוס. כמה אנשים אפילו שלחו לו אוכל מהחוף המזרחי של ארצות הברית.

זה כמעט מזכיר שבעה, במובן מסוים. פרופ' הסנר לא התגלח מאז שהחל בשביתה, הוא יושב על הרצפה ואנשים ממשיכים להיכנס כדי להביע תמיכה, רק שאף אחד לא בוכה והאורחים נראים עליזים למדי. המשרד הזה הפך למקום הבילוי האהוב על הסטודנטים, מקלט בטוח מפני אנטישמיות בקמפוס. נראה שהם השתוקקו לזה.
"כשרק התחלתי את השביתה, השארתי אור בחלון שלי כדי שסטודנטים יוכלו לראות שאני במשרד שלי בלילה, ולדעת שהדלת תמיד פתוחה והם יכולים פשוט להיכנס", הוא סיפר בריאיון ל-ynet ול"ידיעות אחרונות".
פרופ' הסנר, שהקורסים שלו נחשבים למבוקשים ותמיד מתמלאים מהר בסטודנטים, מבקש מהנהגת הקמפוס לפתוח את שער סאת'ר, שם חסמו חברי קבוצת "צדק לפלסטין" את המעבר עם רמקולים, שולחנות ובאנר צהוב, ולחייב הכשרה בנושא אסלאמופומביה ואנטישמיות לארגוני הסטודנטים.
אחת הבקשות של פרופ' הסנר כבר מולאה: מכתב התנצלות מהאוניברסיטה לבר-יושפט והזמנתו בחזרה לאוניברסיטה. ההרצאה צפויה להתקיים מחר (יום ב').