זוכרים את הדר ואורון: משפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל פנתה לציבור הרחב בבקשה לציין את צום י' בטבת, שנקבע גם כ"יום הקדיש הכללי", באמירת קדיש לזכר בנם ולזכר סמ"ר אורון שאול ז"ל, שני חללי צה"ל שנפלו ב-2014 במהלך הלחימה במבצע צוק איתן ומאז גופותיהם מוחזקות ברצועת עזה וטרם הובאו לקבר ישראל.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
חברי המשפחה פרסמו את בקשתם ברשתות החברתיות, ולצידה גם הצעה לנוסח תפילה קצר שאותו אפשר לשאת לעילוי נשמתם ובציפייה להשבת גופותיהם: "אב הרחמים שוכן מרומים, ברחמיו העצומים הוא יפקוד ברחמים את החיילים הקדושים והטהורים הדר בן שמחה וחדווה לאה ואורון בן הרצל וזהבה, שמסרו נפשם על קדושת השם. מנשרים קלו מאריות גברו, לעשות רצון צוּרָם וחפץ קונם בעוז ובענווה. יִזְכְּרֵם אלוהינו לטובה עם שאר צדיקי ישראל, יביאם לקבר ישראל ככתוב: 'ואל עמו תביאנו', וינוחו בשלום על מִשְכבותם, ונאמר אמן".
2 צפייה בגלריה
אורון שאול והדר גולדין ז"ל. "הם חייבים להיות נוכחים בשגרת החיים הלאומיים שלנו"
אורון שאול והדר גולדין ז"ל. "הם חייבים להיות נוכחים בשגרת החיים הלאומיים שלנו"
אורון שאול והדר גולדין ז"ל. "הם חייבים להיות נוכחים בשגרת החיים הלאומיים שלנו"
הרב שי פירון, נשיא תנועת "פנימה", הדהד בדף הפייסבוק שלו את בקשת משפחת גולדין וקרא לעוקביו להצטרף ליוזמה: "בכ"ז בכסלו תשי"א, 1951, החליטה מועצת הרבנות הראשית להכריז על היום הזה כיום הקדיש הכללי. יום שבו אומרים קדיש לזכר נפטרים ונרצחים שיום פטירתם לא נודע, בהם קורבנות השואה. בהקשר הזה, איננו יודעים את מקומם ויומם של הדר ואורון... אנו מציעים לומר מחר קדיש לזכרם. אני קורא לכולנו להיות שותפים. ומי שלא נוהג לומר קדיש, אנא, מצאו דרך להביא אל ביתכם ביום המיוחד הזה את הדר ואורון".
בהקשר של צום עשרה בטבת כתב: "חכמים פרשו בפנינו שורה ארוכה של נימוקים לחורבן הבית. בבסיסם, היבטים שונים של לכידות חברתית, ערבות הדדית, הכרה בערך האדם, גם אם הוא רחוק ממני. המשמעות העמוקה היא שחורבן מתחולל כשלא רואים בני אדם... אורון והדר חייבים להיות נוכחים בשגרת החיים הלאומיים שלנו. אסור לנו להדחיק, לשכוח, להעלים, להסתיר את הצו המוסרי הניצב לפתחנו. עשרה בטבת מהווה הזדמנות להחזירם למודעות לאומית רחבה".
2 צפייה בגלריה
שמחה ולאה גולדין מתראיינים לשיחת היום
שמחה ולאה גולדין מתראיינים לשיחת היום
לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר. פונים לציבור בבקשה להזכיר את בנם
(צילום: רפי קוץ)
בנימה אישית הוסיף פירון כי סיפורם של שני החללים מלווה אותו יום יום, ותיאר תחושה של "חשבון פתוח" שיש להם איתו. "הייתי שר. הרמתי את האצבע בעת ההכרעה לצאת למבצע בעזה", הסביר. "מי ששלח לקרב, גם אם הוא זוטר כמוני, חייב לחוש באחריות... אומנם, אני כבר לא מצוי במוקדי קבלת החלטות. אבל אני מרגיש שהיה אפשר לעשות יותר, וגם עליי מוטלת האחריות".