יו"ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל' דורון אלמוג, הציג היום (א') בפני חבר הנאמנים של הסוכנות תוכנית לקירוב לבבות בין ישראל ליהדות התפוצות ולשיפור קליטתם של עולים חדשים בארץ. בין כוונותיו: לפעול מול ממשלת ישראל כדי להוקיר את הקהילות היהודיות בתפוצות בטקסים הממלכתיים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
התוכנית המוצעת נועדה להעצים את הקשר עם הקהילות היהודיות בעולם ולהעמיק את ההיכרות ההדדית בין ישראלים ליהודי התפוצות, בין השאר דרך קידום פעילויות משותפות – בין קהילות בתפוצות ובישראל, בין סטודנטים יהודים מחו"ל לסטודנטים ישראלים, בין צעירים מהתפוצות לתעשיות הייטק ישראליות ועוד.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"תוכנית הדגל שנקדם ביחד היא תוכנית שמהותה קירוב לבבות. העצמת הקשר עם כל יהודי, כל משפחה יהודית וכל קהילה יהודית בעולם. אסור לנו לאבד אף אחד מהם", אמר אלמוג והוסיף כי "את שנת ה-75 למדינת ישראל אבקש להקדיש להעצמת הקשר עם כל הקהילות היהודיות בעולם".
1 צפייה בגלריה
דורון אלמוג
דורון אלמוג
יו"ר הסוכנות היהודית, דורון אלמוג
(צילום: יואב דודקביץ')
עוד הוסיף יו"ר הסוכנות היהודית כי בכוונתו לפעול מול ממשלת ישראל כדי להכיר ולהוקיר את הקהילות היהודיות בתפוצות בטקסים הממלכתיים. במקביל, על רקע התגברות גילויי האנטישמיות והפעילות של תנועת החרם נגד ישראל, תחזק הסוכנות היהודית את הפעילות של מאות שליחים צעירים מישראל שניצבים בחזית העשייה בקהילות היהודיות.
התוכנית מתייחסת גם ליצירת קשרים מתמשכים בין ישראלים הנמצאים בחו"ל – בשליחות, בלימודים, בשנת שבתון או בעסקים – ובין משפחות יהודיות הנמצאות במקומות שבהם הם נמצאים. יו"ר הסוכנות ציין בנאומו כי בכל רגע נתון נמצאים ברחבי העולם אלפי ישראלים שאפשר לרתום אותם למשימה החשובה – ביניהם קציני צה"ל, אנשי התעשיות הגדולות, אנשי אקדמיה, נציגי בתי החולים, נציגי עמותות ועוד.
מעבר לכך מתייחסת התוכנית גם לאתגרי העלייה והקליטה של רבבות עולים המגיעים ארצה מדי שנה. יו"ר הסוכנות היהודית ציין כי בכוונתו לפעול בשיתוף פעולה עם השלטון המקומי, משרדי הממשלה ומעסיקים, כדי לסייע לשילובם המהיר של העולים החדשים בתחום התעסוקה. עוד יפותחו תוכניות התנדבות המבוססות על "משפחה מלווה משפחה" ותלמידי תיכון שיסייעו לעולים בלימוד עברית ובפעילות חברתית.