המחנה הממלכתי ישמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל, וימשיך לפעול לאור ערכי היהדות המאחדת, המקרבת והסובלנית. נושאי דת ומדינה הם נושאים שיש לקדם בהסכמות רחבות ובצורה מאוזנת לטובת כלל הציבור במדינת ישראל.
יצירת חיי

תחבורה בשבת:

אנו מאמינים שנכון לאפשר זאת בתיאום עם השלטון המקומי שיקבע את דרך הפעולה ותדירותה באופן התואם את האוכלוסייה, כך שלא יפגע הצביון המקומי. ככלל, נושא השבת צריך להיפתר בשיח תוך הגעה להסכמות משותפות, כשהמטרה היא להפוך את השבת לקונצנזוס חברתי במקום לנושא מריבה.

חוק הגיוס:

שר הביטחון גנץ מוביל מזה כשנה וחצי את "מתווה השירות", המבקש לשמור על צה"ל כצבא העם המגייס אליו את מיטב הנוער בהתאם לצורכי הצבא, כאשר במקביל מקדם המתווה אפשרויות נוספות לשירות משמעותי, לצעירים ולצעירות שלא מתגייסים לצה״ל - כך שכולם יכולו לשרת את מדינת ישראל. המחנה הממלכתי ימשיך לקדם את מתווה השירות גם בממשלה הבאה.

נישואים אזרחיים:

המחנה הממלכתי מאמין שלצד חתונה יהודית כדת משה וישראל, יש לאפשר את ברית הזוגיות, דבר שייתן אופציה לכל אזרחי ישראל למסד את הזכות לזוגיות ולתא משפחתי מבחינה משפטית וחוקית.
אנו רואים ערך רב בכך ששירותי הדת בישראל, ובתוכם תחום הגיור ותחום הכשרות, יהיו ברוח בית הלל. הובלנו מהלכים בעניין ונמשיך להוביל מהלכים מתוך הידברות ותוך ניסיון להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר.

הר הבית:

אנו נמשיך לשמור על הסטטוס-קוו, כפי שהיה נהוג בכל ממשלות ישראל מאז שוחררה ירושלים במלחמת ששת הימים.

לימודי ליבה לחרדים:

בכנסת האחרונה קידמה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מתווה מוסכם ללימודי ליבה, שיאפשר מתן כלים וידע להשתלבות מיטבית בחיי החברה והכלכלה לבני הציבור החרדי, מבלי להתערב באורחות חייהם.
כמו כן, המדיניות בכל הנוגע לסוגיות ספציפיות נוספות ייקבעו לאחר דיונים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בהרכבת הממשלה בראשות בני גנץ, תוך הגעה להסכמות רחבות.