סדרת הדוקו-ריאליטי המצליחה "חיי: מהלכה למעשה" (My Unorthodox Life) בנטפליקס כבר כבשה לבבות רבים בישראל וברחבי העולם. הסדרה עוסקת בסיפור חייה וחיי משפחתה של ג'וליה הארט, חרדית לשעבר מארה"ב שהפכה למנכ"לית סוכנות הדוגמניות הגדולה בעולם – Elite World Group.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בימים אלה מבקרת בישראל בתה של ג'וליה, מרים הארט בת ה-22, שהיא אחת מעשרות-אלפי הצעירים היהודים המטיילים בארץ כחלק מפרויקט "תגלית". "זו אמנם לא הפעם הראשונה שלי בישראל, אבל זאת הפעם הראשונה שאני מרגישה חיבור עמוק כל כך לזהות היהודית שלי, באופן שמעולם לא היה לי קודם", היא מספרת.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"אני מאוד הרפתקנית ורציתי לפגוש צעירים יהודים נוספים מלבד אלה שאני מכירה מהסביבה הקרובה ומהלימודים באוניברסיטה", מסבירה הארט. "שמחתי מאוד להצטרף ל'תגלית', שמאפשרת לי להגיע לישראל ולפגוש אנשים חדשים. עשרת הימים בסיור עזרו לי להתחבר לעצמי ולעם שלי, ולהזכיר לי מה הערכים שלי ומאיפה אני באה. לא רק שלמדתי על ההיסטוריה של ישראל ושל העם היהודי, אלא גם למדתי הרבה על עצמי".
5 צפייה בגלריה
מרים הארט
מרים הארט
מרים הארט. "לא רק שלמדתי על ההיסטוריה של ישראל ושל העם היהודי, אלא גם למדתי הרבה על עצמי"
5 צפייה בגלריה
בשוק מחנה יהודה
בשוק מחנה יהודה
בשוק מחנה יהודה בירושלים

ביסקסואלית גאה

בתוכנית בנטפליקס, שעלתה בשנה שעברה ותמשיך לעונה שנייה, מרים דיברה בפתיחות על נטייתה המינית כביסקסואלית. "יש סצנה שאני יושבת עם אמא שלי לפני בליינד-דייט ואומרת לה: 'את יודעת שאני ביסקסואלית', או משהו כזה... הייתי ממש נבוכה, אבל אמא שלי אמרה שזה משהו שצריך להתגאות בו. זה היה רגע חשוב מאוד עבורי", היא נזכרת. "אני חושבת שהתוכנית הצליחה כי היא עוסקת בין השאר גם בהעצמה נשית. אמא שלי נאלצה להילחם כדי לצאת מהקהילה שלנו ולהצליח בעולם שבחוץ".
על ההשוואה המתבקשת למשפחת קרדשיאן, מגיבה מרים ואומרת: "אני חושבת שזו מחמאה ענקית שמשווים אותנו אליהן. הן נשות עסקים מדהימות".
5 צפייה בגלריה
מרים הארט בחוף הים
מרים הארט בחוף הים
"כשהפסקתי להיות דתייה, לחברים שלי מהקהילה היה קשה לראות את זה". מרים הארט בחוף הים
כחלק מ"תגלית" טיילה הארט ברחבי הארץ, ביקרה בשוק מחנה יהודה בירושלים וגלשה בחוף של תל אביב. "אני לא אשכח את הביקור ביד ושם", היא אומרת. "המקום הזה הזכיר לי מאיפה באתי וכמה שאני בת מזל. המחשבה עליי ועל החברים שלי, מה היה קורה אילו היינו חיים בתקופה ההיא, היא מפחידה אבל גם אמיתית. ראיתי בביקור איך מדינת ישראל היא מקום לניצולים שהגיעו לכאן אחרי השואה ולא היה להם לאן ללכת. זו חוויה שתישאר איתי לנצח".
"אני חושבת שהמשמעות של להיות יהודי בעידן של היום היא דבר שנשכח בקלות", מוסיפה הארט. "אנחנו קבוצה של אנשים שפעם אחר פעם נרדפו רק בגלל מי שאנחנו. להגיע לכאן ולראות שלכולם יש חופש לחיות את חייהם ולהיות מוגנים – זה כל כך יפה וכל כך לא מובן מאליו".
5 צפייה בגלריה
"אמא שלי נאלצה להילחם כדי לצאת מהקהילה שלנו ולהצליח בעולם שבחוץ". ג'וליה הארט ב"חיי: מהלכה למעשה"
"אמא שלי נאלצה להילחם כדי לצאת מהקהילה שלנו ולהצליח בעולם שבחוץ". ג'וליה הארט ב"חיי: מהלכה למעשה"
"אמא שלי נאלצה להילחם כדי לצאת מהקהילה שלנו ולהצליח בעולם שבחוץ". ג'וליה הארט ב"חיי: מהלכה למעשה"
(צילום: נטפליקס, יח"צ)
את שוקלת לעלות לארץ בעתיד? "הייתי שמחה לחוות את החיים בתל אביב לתקופה קצרה של חודש או חודשיים. אני לגמרי רוצה לחזור לישראל אחרי הביקור הזה, לחיות את החיים כאן לתקופה".

להסכים שלא להסכים

היא מתחמקת משאלות בנוגע להגדרה העצמית שלה אחרי שהפסיקה להיות חרדית, אבל משתפת בחוויות אישיות. "אני זוכרת כשהתחלתי להפסיק להיות דתייה. לחברים שלי מהקהילה היה קשה לראות את זה", היא אומרת. "אני זוכרת שאחת החברות שלי אמרה לי לא לשכוח שאסור לדבר עם בנים וצריך ללבוש חצאיות. הרגשתי שהיא לא מקבלת אותי ושאלתי את אמא שלי איך להגיב. אמא שלי אמרה: 'תגידי לה – בואי נסכים שלא להסכים'. חשבתי שזה רעיון מצוין, וזה מה שאמרתי לה. מאז המשכנו להיות החברות הכי טובות".
5 צפייה בגלריה
מרים הארט
מרים הארט
מרים הארט. "משפחת קרדשיאן? מחמאה ענקית שמשווים אותנו אליהן"
"חיי: מהלכה למעשה" מלווה כאמור את ג'וליה הארט, מנכ"לית קבוצת "עילית וורלד גרופ" וחרדית לשעבר, ואת ילדיה. ג'וליה נולדה בשם טליה לייבוב בקהילה חרדית סגורה במונסי, ניו-יורק. בגיל 19 נישאה ליוסף, ולבני הזוג נולדו ארבעה ילדים – בת שבע, שלמה, מרים ואהרון.
בגיל 42 החליטה לעזוב את הקהילה, והפכה לאשת עסקים ולאחת מאושיות האופנה הגדולות בעולם. שלושת ילדיה הגדולים של ג'וליה יצאו כמוה ובעקבותיה ממונסי, אך בנה הקטן נשאר שם עם אביו. הסדרת עוקבת מקרוב אחר מערכת היחסים בין בני המשפחה, שחיים על התפר שבין חיי השמרנות שאליהם גדלו ובין העולם המודרני.