שוב קשיים בדרך להילולה במירון: שבועיים לפני האירוע ההמוני סביב מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, לא נמצאה חברת ביטוח בארץ ובעולם שתהיה מוכנה לבטח את ההילולה. בעיה דומה עלתה בשנה שעברה, בעקבות האסון במירון שגבה את חייהם של 45 בני אדם – והיעדר הביטוח חשף את מנהלי המתחם לתביעות אישיות במקרה שייגרם נזק למתפללים ולבאי המקום.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לפני שנה, המדינה היא שהתחייבה לפצות נפגעים במקרה של נזק, אבל רק באופן חלקי: החשב הכללי באוצר נתן כתב שיפוי, אבל הוא כיסה רק נזקי גוף, ובהשתתפות עצמית גדולה של מפיק האירוע. כעת שוב עולה הצורך למצוא פתרון בר קיימא, והיום (ב') דנו בכך בוועדה לביטחון לאומי של הכנסת.
2 צפייה בגלריה
הפרויקטור יוסי דייטש לצד השר מאיר פרוש
הפרויקטור יוסי דייטש לצד השר מאיר פרוש
עובד ללא ביטוח. הפרויקטור יוסי דייטש לצד השר מאיר פרוש
(צילום: אפי שריר)
קרן פטל, מנכ"לית המועצה האזורית מרום הגליל, אמרה בדיון: "אנחנו בדקה ה-90, וככל שאנחנו מתקרבים להילולה יש סבירות שמישהו יגיד שהאירוע הזה לא יתקיים בלי ביטוח. זה לא אחראי. אני רוצה היום תשובה אם אני צריכה להתפטר כי אף אחד לא מגונן עלינו".
קראו עוד בערוץ היהדות:
היא המשיכה ותיארה כי "כבר לפני שנה התחלתי עם כל הפניות למשרד הפנים, למשרד לשירותי דת וגם למשרד האוצר, וכל מי שיכולנו ליידע אותו, שלאחר חיפושים אינטנסיביים מאוד לא נמצאה אף חברת ביטוח שמוכנה לבטח את המועצה בימי ההילולה. בשנה האחרונה נושאי המשרה במועצה לוקחים סיכון בלתי סביר, מתוך תחושת החשיבות".
הפרויקטור הממשלתי הממונה על ההילולה במירון, יוסי דייטש, אמר בוועדה: "זה האירוע האזרחי הגדול במדינה. אם קורה למישהו משהו – היא לא מבוטחת. זאת לא בעיה שלי אלא של מדינת ישראל. שהיא תבטח בעצמה".
2 צפייה בגלריה
הכניסה לציון קבר רשב"י
הכניסה לציון קבר רשב"י
הכניסה לציון קבר רשב"י, בהילולה בשנה שעברה
(צילום: איתן גליקמן)
הפרויקטור דייטש אמר שהוסבר לו שאם הוא היה עובד מדינה, היה ביטוח מלא מטעמה. בעקבות כך מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, שההילולה תחת אחריותו, ביקש מנציבות שירות המדינה לקלוט את דייטש כעובד כדי לאפשר את זה.
"אני עובד כבר שלושה חודשים בלי ביטוח", ציין דייטש. "לא יכול להיות שכל אחד מושך את ידו מהעניין. מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות. יש נקודה שבה אני לא אוכל להמשיך הלאה. כל אחד ששומע על מירון בורח מזה ולא מוכן לבטח בעד שום הון שבעולם. לפני כמה שנים לא הייתה בעיה לבטח, אבל לאחר האירוע במירון, כל אחד שפוי בורח מזה".