מכת החולדות בבני ברק מחמירה – והיום העיר כולה בזעזוע כבד לאחר שהתגלה שחולדות כרסמו יריעות של ספרי התורה, לצד ספרי קודש נוספים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בתקופה האחרונה חלה החמרה משמעותית במכת החולדות בבני ברק ובעקבותיה עלייה חדה במקרי הנשיכה בעיר, ובהם ילדה בת שנתיים שננשכה במיטתה באמצע הלילה.
3 צפייה בגלריה
ספר תורה שננגס בבני ברק
ספר תורה שננגס בבני ברק
ספר תורה שננגס בבני ברק
כזכור, במשך תקופה ארוכה עיריית בני ברק הכחישה את מכת המכרסמים וטענה שהעיר נקייה. רק לאחר לחץ ציבורי כבד מונה פרויקטור למיגור המכה. במסגרת ההחלטה מועצת העיר בני ברק אישרה "תוכנית אסטרטגית להסתערות כללית", אך לדברי התושבים בפועל עד כה לא נעשה דבר והמכה הולכת ומחמירה.
מ', סופר הסת"ם שכתב את ספרי התורה, אמר: "הגיעו מים עד נפש. זה פשוט הולך ומחמיר, היה לי חושך בעיניים כשגיליתי 20 יריעות של ספרי תורה מחוללות ואכולות. מישהו חייב לשים סוף למציאות ההזויה הזו בעיר".
אסתר הורן, תושבת העיר בני ברק מעל ל-40 שנה, הוסיפה: "אנחנו חיים תחת איום בריאותי וסביבתי של ממש. עכברושי ענק הפכו את בני ברק לעיר מוכת אסון. אי אפשר לחיות ככה. הגיע הזמן שהעסקנים יתחילו להתעורר לפני שיהיו עוד פגיעות נוספות בנפש. נמאס לנו לשלם ארנונה כמו בניו יורק ולקבל תשתיות כמו של עזה".
3 צפייה בגלריה
חולדות רבות מתרוצצות ברחבי העיר בני ברק
חולדות רבות מתרוצצות ברחבי העיר בני ברק
חולדות רבות מתרוצצות ברחבי העיר בני ברק
בעבר פורסם ב-ynet תיעוד שהופץ בקבוצות וואטסאפ של תושבים שבו נראו חולדות מתרוצצות בין הפחים. "חתול מפחד להתקרב, מה יגידו תושבי העיר?" נכתב. התיעודים הלכו והתרחבו, ובתיעוד חדש שפורסם השבוע על ידי התושבים נכתב: "עכברים, חולדות וחתול מתרוצצים במצבור אשפה ברחוב וינרב, נהנים ממטעמים שונים במקום".
"אנחנו חיים תחת איום בריאותי וסביבתי של ממש. עכברושי ענק הפכו את בני ברק לעיר מוכת אסון. אי אפשר לחיות ככה. הגיע הזמן שהעסקנים יתחילו להתעורר לפני שיהיו עוד פגיעות נוספות בנפש"
יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד אשר מוביל את המאבק במכת המכרסמים בעיר, אמר בתגובה: "רבע מיליון תושבי בני ברק סובלים ממכה נוראית של עכברושים שמסכנים חיי אדם ולאף אחד לא אכפת. אני קורא לממשלת ישראל להכריז על בני ברק כאזור מסוכן ולהוציא צו שיחייב את עסקני העירייה לטפל מיידית במיגור המכה".
בעיריית בני ברק אמרו הערב ל-ynet (ראו תגובתם) כי התוכנית האסטרטגית שלהם "יצאה לדרך השבוע", אך בניגוד לתגובה, ב-16 ביוני, במסגרת הודעתם על התוכנית הודיעו כי "בתום שבוע התארגנות, תחל הפעילות האגרסיבית". מאז חלפו כמה שבועות. גורם בעירייה אמר בשיחה עם ynet: "התוכנית הזאת נועדה להיכשל ואת זה אמר גם הפרויקטור בשיחות סגורות, לא ייתכן שיבצעו כל מיני פעולות אך לא מפנים את פחי האשפה בחלקים מהעיר לפעמים קרוב ל-4 ימים. מה עשינו בזה?".
3 צפייה בגלריה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "התוכנית האסטרטגית של עיריית בני ברק לחיסול הנגע מרחבי העיר כבר פועלת בכל רחבי העיר במלוא העוצמה. מתוך אחריות ודאגה לשלום הציבור והסכנה הברורה של מפגע החולדות, יצאה לדרך השבוע תוכנית המאבק הסדורה והאגרסיבית של עיריית בני ברק נגד מפגע המכרסמים בשטחים הציבוריים. גולת הכותרת של התוכנית: הדברה מאסיבית והרס עקבי של מחילות ואזורי קינון של המזיקים, לצד הרחבת פעילות התברואה באופן משמעותי ומיוחד. בימים אלה פועלים בעיר אנשי הפרויקטור עם קשת רחבה של כלים לטיפול במפגע.
"כתוצאה ישירה מההדברה המאסיבית, נאספים פגרים רבים של חולדות ממוקדי המסתור של חולדות והמאמץ המרוכז שהחל השבוע יימשך עד לטיפול שורש בתופעה. אנו בטוחים שצעדים משמעותיים ומלחמתיים אלו יביאו בשורה של מיגור המטרד ושינוי אמיתי לטובת איכות החיים של תושבי העיר".