דמעות של שמחה: עיניים רבות דמעו כשהנער הצעיר איתן לוינשטרן, בן ה-13, עלה לבמה בבנייני האומה בירושלים וקרא פרק תהילים, לזכותם של החטופים השבויים בעזה ולזכותם של חיילי צה"ל. איתן הוא בנו של רס"ם (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל מחריש, לוחם שריון בגדוד 8104 שנפל בקרב בדרום רצועת עזה לפני ארבעה חודשים, כאשר טיל נ"ט ששיגרו מחבלי חמאס פגע בטנק שבו שהה.
חגיגת בר המצווה של איתן הצעיר לא הייתה שגרתית. היא נחגגה עם עוד 121 נערים יתומים, ובהם יתומי מלחמה. האירוע קרה בירושלים, במסגרת בר מצווה חגיגית ומושקעת שאורגנה על ידי כולל חב"ד, לרגל יום הולדתו של הרבי מלובביץ'. "מרגש לראות שגם במצב כזה מורכב ומאתגר, עם ישראל ממשיך לחגוג את מעגל החיים היהודי", אמרה האם, הדס.
3 צפייה בגלריה
הנערים עלו לתורה
הנערים עלו לתורה
הנערים עלו לתורה
(צילום: מענדי קורנט, צבעים)
3 צפייה בגלריה
איתן לוינשטרן בחגיגה
איתן לוינשטרן בחגיגה
איתן לוינשטרן בחגיגה
(צילום: מענדי קורנט, צבעים)
נפילתו של לוינשטרן התקבלה בכאב גדול בעיר מגוריו חריש. בישיבת ההסדר ירוחם, שבה למד בצעירותו, קיבלו את הבשורה בהלם. זה היה הנופל השביעי מהישיבה. בסך הכול, תשעה מבין תלמידיה ובוגריה של ישיבת ההסדר נפלו במלחמה. "האור המזהיר של הרב אלישע היקר נדם", ספדו לו לאחר קבלת הבשורה, "הרב אלישע, תלמיד מחזור י"א, היה תמיד תלמיד הישיבה ממש, גם אם היה רוב זמנו מחוץ לכותלי בית המדרש. אנחנו עוד זוכרים איך בדבקות, שנה אחרי שנה, אלישע הגיע בכל ראשי השנים, עם כל משפחתו הנהדרת, לתפילות בישיבה".
"הרב אלישע היקר, האור שלך מאיר ועדיין זוהר במלוא פשטותו ויפעתו בתוכנו. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהיטיב את נרות יראת השמים המחייכת, את הלמדנות האהובה, את הארת הפנים הפשוטה והמחממת שלך, ולהעלות אותם תמיד על לוח ליבנו, בדיבורים של קודש בבית המדרש ובכל מרחבי העולם הזה".
איתן היה אחד מבין 122 נערים יתומים שחגגו את בר המצווה. החגיגה החלה בכותל המערבי, שם קיבל כל אחד מחתני בר המצווה מארז אישי ומיוחד, ובו זוג תפילין, מתנת כולל חב"ד. הנערים הניחו תפילין, עלו לתורה ונישאו על הכתפיים בריקודים שהרימו את הכותל המערבי על הרגליים.
3 צפייה בגלריה
חוגגים בר מצווה בכותל
חוגגים בר מצווה בכותל
חוגגים בר מצווה בכותל
(צילום: מענדי קורנט, צבעים)
משם נסעו כולם, חתני בר המצווה ובני משפחותיהם, היישר לבנייני האומה, שם נערכה עבורם חגיגה של ממש. הרב הראשי לישראל דוד לאו, הרב הראשי לירושלים שלמה משה עמאר, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ועוד שרים וחברי כנסת, באו לכבד את הנערים ולברכם ביום חגם.
"כל יתום הוא עולם ומלואו", סיכם הרב מנדי בלוי, "מאחורי כל יתום משפחה גיבורה וחזקה שלמרות הכאב הגדול הצליחה לקום ולהמשיך את מעגל החיים".