דובר צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסם כי רב-סמל ראשון במיל' אלישע לוינשטרן (38) מחריש, לוחם בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. בקרב נפצע קשה לוחם שריון מהגדוד, והוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחתו. לוינשטרן והלוחם שנפצע קשה נפגעו מירי של טיל נ"ט לעבר הטנק שבו שהו. מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר נפלו 445 חיילי צה"ל, כש-116 מהם נהרגו מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.
2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן ז"ל
(דובר צה"ל)
לוינשטרן הוא הבוגר השביעי של ישיבת ההסדר ירוחם שנפל בלחימה ברצועת עזה. בישיבה ספדו לו: "בנר שביעי זה של חנוכה, קיבלנו בשורות קשות מנשוא. הנר השביעי ניטל מאיתנו. האור המזהיר של הרב אלישע היקר נדם. הרב אלישע, תלמיד מחזור י"א, היה תמיד תלמיד הישיבה ממש, גם אם היה רוב זמנו מחוץ לכותלי בית המדרש. אנחנו עוד זוכרים איך בדבקות, שנה אחרי שנה, אלישע הגיע בכל ראשי השנים, עם כל משפחתו הנהדרת, לתפילות בישיבה.
"הרב אלישע היקר, האור שלך מאיר ועדיין זוהר במלוא פשטותו ויפעתו בתוכנו. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהיטיב את נרות יראת השמים המחייכת, את הלמדנות האהובה, את הארת הפנים הפשוטה והמחממת שלך, ולהעלות אותם תמיד על לוח ליבנו, בדיבורים של קודש בבית המדרש ובכל מרחבי העולם הזה".
מוטי וייס, חברו של לוינשטרן, ספד לו: ״הלב קרוע מכאב בלתי נתפס על נפילתו של חברי ורעי הרב אלישע לוינשטרן הי"ד. הרב אלישע ואשתו היקרה הדס לוינשטרן נ"י הגיעו לגור בחריש בשנת 2014, עוד בהיות חריש יישוב קטן ושומם. אשתי ואני היינו בקשר עימם עוד לפני הגעתם, ומאז הקשר הלך והתהדק עם השנים.
"הרב אלישע - תלמיד חכם מלא בתורה, ירא שמיים, ראשון לכל דבר שבקדושה, מחנך את ששת ילדיו לגרסה דינקותא, איש אמת שפעל כל חייו אך ורק לפי מה שהתורה אומרת, בעל מידות טובות, שקול, צנוע. כעת, יקירי, אתה גם גיבור ישראל, שנפל על הגנת המולדת. רבות עוד יסופר על דמותך המיוחדת ומידותיך. מי יתן לנו תמורתך, הרב אלישע".
חברו יוחאי פרג'י ספד לו: "'הצבי ישראל על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים'. קיבלתי בתדהמה את הבשורה הקשה - ידידי היקר הרב אלישע לוינשטרן הי"ד, תושב חריש, חבר קהילת 'ראשית תבואתו', נפל בקרב בעזה. הדס לוינשטרן, הלב מתקשה להכיל את הכאב, אין מילים לנחם".
לפני פחות מחודש כתב לוינשטרן בפייסבוק: ״מאחר שהמטרה של חמאס היא ניצחון תודעתי ופסיכולוגי והחלשת החוסן הלאומי והחברתי של ישראל, אני מרשה לעצמי להניח כמעט בוודאות שהם יהרגו חיילים שלנו תוך כדי הפסקת אש, כדי להעמיד את ישראל בפני דילמה נוראית: האם לאפשר למחבלים להרוג את חיילינו ללא תגובה, או לעצור את הפסקת האש ובכך לגזור על החטופים שעמדו להשתחרר את המשך השבי. כך או כך, חמאס ירשום לעצמו ניצחון תודעתי נוסף. בינתיים נשאר לנו רק להתפלל שהעסקה ההזויה הזאת לא תתקבל".
2 צפייה בגלריה
10 הלוחמים שנהרגו
10 הלוחמים שנהרגו
10 הלוחמים שנפלו ביום שלישי בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
ביום שלישי נפלו 10 לוחמי צה"ל בקרבות בצפון רצועת עזה. תשעה מהם נהרגו במהלך טיהור הקסבה בצפון-מערב שכונת שג'אעיה. צוות קרב משולב של גדוד שריון 53, שכלל גם כוח גולני וכוח הנדסה, הגיע לשלושה מבנים שהיו מאוישים במחבלי חמאס.
לפנות ערב נכנס הכוח לסריקה במבנים הצמודים ומצא פיר במתחם. בתוך אחד המבנים שבמתחם הופעל מטען נגד הכוח, לצד ירי מרובי M-16 ורימונים מצד המחבלים. הכוח הראשון, עם ארבעה לוחמים, נפגע והמשיך לנהל אש במבנה. הכוח שבחוץ ניסה לחתור למגע עם המחבלים, אבל בשלב זה נותק הקשר עם אחד הקצינים. לכוחות בפעולה עלה חשש שהוא נחטף לפיר. מרגע זה, הכוח של גולני, גם במרחב הפעולה, פעל במהירות ובעוצמה.
כל המפקדים הבכירים קפצו לזירה לצורך חילוץ והם נעזרו בלוחמי כוח מיחידה 669. משני מוקדי האירוע במתחם, המחבלים המשיכו לירות ולהשליך מטענים. כוח החילוץ גילה שארבעה לוחמים מהכוח הראשון נהרגו במבנה. בקרב שהתפתח הלוחמים ירו לעבר מבנה סמוך - שעלה באש והתפוצץ בגלל מטענים רבים שהיו בו.
בקרב בשג'אעיה נהרגו אלוף-משנה יצחק בן בשט (44) משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני; סגן-אלוף תומר גרינברג (35) מאלמוג, מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני; רב-סרן רועי מלדסי (23) מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13 של חטיבת גולני; רב-סרן משה אברהם בר-און (23) מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני; סמל אחיה דסקל (19) מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני; סרן ליאל חיו (22) משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51 בחטיבת גולני; סמל ערן אלוני (19) מאופקים, לוחם בגדוד 51 בחטיבת גולני; רב-סרן בן שלי (26) מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669); רב-סמל רום הכט (20) מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). בקרב אחר ביום שלישי בצפון רצועת עזה נהרג סמל-ראשון אוריה יעקב (19) מאשקלון, לוחם בגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית.