נפתחה עונת העלייה לישראל: כ-160 עולים חדשים מצרפת נחתו בישראל היום (ד') בליוויה של שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, ששבה מביקור עבודה בקהילה היהודית בצרפת על רקע ההתעניינות הגוברת בעלייה לישראל. בין העולים היה אפרים בורגנל בן ה-35 שהגשים את חלומו לעלות ארצה בסיוע הסוכנות היהודית, אחרי שבע שנים של ציפייה. "הייתי אמור לעלות לישראל אך הכרתי את אהבת חיי. חיכיתי לה שתסיים תואר ברפואה ועכשיו אנחנו עולים עם ילדינו", סיפר בהתרגשות.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
טיסה זו היא יריית הפתיחה לעונת העלייה לישראל ונראה שהשנה אף צפויה עלייה משמעותית במספר העולים. עם נחיתתם התקבלו העולים על ידי יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל, יו״ר קרן היסוד סם גרונדוורג, מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ ומנכ"ל משרד העלייה והקליטה, חביב קצב.
קראו עוד בערוץ היהדות:
אפרים בורגנל ואשתו אלכסנדרה, (31), ארזו חיים שלמים במזוודה ועלו היום ממרסיי לישראל יחד עם ארבעת ילדיהם, אביחי בן השנה, נאור בן השלוש, אלירון בן הארבע ורויטל בת השש. עבור אפרים, יועץ פרסום ושיווק במקצועו, זו הגשמת חלום ומימוש תהליך עלייתו שהחל לפני שבע שנים, כאשר עדיין היה רווק.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדרה בורגנל עם שלושה מילדיה
אלכסנדרה בורגנל עם שלושה מילדיה
אלכסנדרה בורגנל עם שלושה מילדיה

אך חודש לפני תאריך העלייה לארץ נסע לבקר חברים באחת מערי צרפת ושם הכיר כאמור, את אלכסנדרה, שעשתה באותם הימים התמחות ברפואה. "ההתאהבתי באישה מדהימה, כיום היא אשתי, שלמדה רפואה וחיכיתי שתסיים את הסטאז׳. עברו שבע שנים והיום אני זוכה סוף סוף לסגור מעגל ולהגשים את חלומי לעלות לישראל", סיפר.
זו לא הפעם הראשונה שלו בישראל. לפני עשר שנים הגיע בורגנל לסטאז' בתל אביב ואחר כך ללימודים בבאר שבע. הוא פתח תיק עלייה בסוכנות היהודית והיה בדרכו לעלות לישראל אלא שאז לדבריו, התהפכו היוצרות.
מאז הזוג הספיק להינשא ואף להביא ילדים. "התאהבנו. התחתנו, הבאנו ארבעה ילדים מדהימים לעולם ועכשיו נגשים חלום ונגדל את הילדים בישראל ונוכל להעניק להם חינוך יהודי. אנחנו מרגישים שאנחנו שבים הביתה", אמר.

זינוק עצום בעלייה הצרפתית

בני משפחת בורגנל הגשימו חלום של רבים, מאחר ועל פי נתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, מראשית השנה חל זינוק של 137% במספר העולים מצרפת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. על פי הערכות משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, אלפי עולים חדשים צפויים לעלות לישראל במהלך חודשי הקיץ ממדינות רבות כדי לבנות כאן את ביתם ועתידם.
4 צפייה בגלריה
אפרים בורגנל עם שלושה מילדיו
אפרים בורגנל עם שלושה מילדיו
אפרים בורגנל עם שלושה מילדיו

מאז פרוץ הקורונה - זינוק בעלייה מצרפתשליוותה את העולים החדשים מצרפת אמרה: "זה כל כך משמח שיש התעניינות גדולה בעליייה לישראל וגם רבים שעולים בפועל ארצה".
השרה ביקרה בקהילה היהודית בפריז וסיפרה, "למדתי על האתגרים, הקשיים וחסמים בתהליכי עלייה ואני נחושה לסייע למועמדי העלייה לממש את תהליכי ההגעה לארץ בצורה מיטבית ומהירה. גאווה גדולה לסכם את הביקור בחזרה עם עולים חדשים מצרפת, הם ברכה לעם ישראל ואנחנו נמשיך ללוות אותנו בתהליכי הקליטה בארץ".

4 צפייה בגלריה
העולים מצרפת נחתו בישראל
העולים מצרפת נחתו בישראל
העולים מצרפת נחתו בישראל
(צילום: נגה מלסה)

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: "העלייה לארץ היא אבן היסוד של הרעיון הציוני. גם בימים של מגפה עולמית, ממשיך העם היהודי להגיע אל זרועותיה הפתוחות של מדינת ישראל, אל הבית האמיתי של כולנו. הגעתם ארצה היום של 160 עולים, מחזקת אותנו כעם וכמדינה ואת העולים החדשים בהגשמת תחושת השייכות לאדמת ישראל. ברוכים הבאים הביתה!".

מאז פרוץ הקורונה - זינוק בעליה מצרפת

בין העולים שנחתו היום מצרפת ישנם רופאים, עורכי דין, מורים, מהנדסים, אנשי שיווק ותקשורת ועוד. עוד הגיעו בטיסה 46 ילדים וצעירים מתחת לגיל 18 שיצטרפו למערכת החינוך הישראלית בתום החופש הגדול.
4 צפייה בגלריה
השרה פנינה תמנו שטה מברכת את העולים בבואם לישראל
השרה פנינה תמנו שטה מברכת את העולים בבואם לישראל
השרה פנינה תמנו שטה מברכת את העולים בבואם לישראל
(צילום: נגה מלסה)

אחרי נחיתתם בנתב"ג יכנסו העולים מצרפת לבידוד ביתי, בהתאם להנחיות הרשויות המוסמכות, ולאחר מכן ישתלבו במגוון מסלולי קליטה ברחבי הארץ. טיסת העולים מצרפת הגיעה בסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד, ארגון "נוצרים למען ישראל", הולנד, והשגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים.
הקהילה היהודית בצרפת מונה כחצי מיליון איש והיא השלישית בגודלה בעולם מחוץ לישראל. מאז פרוץ משבר הקורונה חל זינוק דרמטי בהתעניינות בעלייה לישראל בקרב יהודי צרפת. על פי נתוני הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה במחצית הראשונה של השנה עלו כ 1,370 עולים, גידול של 137% לעומת התקופה המקבילה אשתקד שבמהלכה עלו 578 עולים.