שבוע אחרי שנדקר מספר פעמים בבוסטון, הרב שלמה נוגינסקי לא מאמין עדיין שהוא יצא מזה. שוב ושוב הוא חוזר על המילים: "זה נס גדול. קרה לי נס גדול". בריאיון לאולפן ynet הוא משחזר את דקות האימה הארוכות שבהן התמודד מול רוצח נחוש, היה בטוח שלא ייצא מזה חי – אך גם האמין שאלוהים איתו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
התקרית התרחשה מחוץ לבית הכנסת ובית הספר היהודי "בית שלום" בשכונת ברייטון, ביום חמישי האחרון, כאשר מוסלמי חמוש בסכין ואקדח תקף את הרב, בשנות ה-50 לחייו, המשמש שליח חב"ד לקהילה הרוסית בשכונה. "אני אומר לאנשים שאם רוצים לראות נס, הם יכולים להסתכל עליי", אומר הרב נוגינסקי. 8 פעמים הצליח התוקף לדקור אותו, ורק ללב לא הגיע.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"הוא מגיע לבית כנסת, המשמש גם כבית הספר שלנו, עם הרבה ילדים", מספר הרב. "עמדתי ליד הרכב, מחוץ לשער, והוא ביקש שאפתח את הרכב. חשבתי שהוא בא לגנוב אותו, אז אמרתי לו: הרכב פתוח. קח את המפתחות. כמה פעמים הצעתי לו את המפתחות, אבל הוא התעקש שאני אפתח את הרכב. כשהדברים הסתבכו, הוא המשיך לדקור אותי ללא הפסקה, כשהוא רודף אחריי דקות ארוכות".
2 צפייה בגלריה
הרב שלמה נוגינסקי
הרב שלמה נוגינסקי
מטופל אחרי הפציעה
(צילום: באדיבות המרואיין)

"ידעתי שאני בצד הנכון והקב"ה איתי"

לצד ההערכות שהתוקף ניסה לחטוף את הרב באיומי אקדח, ואז לרצוח אותו בדקירות, ופסילת האפשרות של ניסיון לשוד – מתמהמהת התביעה בבוסטון בהערכה כי המניע אנטישמי, והרב נוגינסקי מודה שהוא מתוסכל - "אבל אני מאמין. אומרים לי שבארה"ב זה תהליך שעלול לקחת זמן, והקהילה מנסה לטפל בזה, כך שהוא יואשם בכל הסעיפים שצריך להאשים אותו".
הרב מספר כי "התוקף הוא ערבי ממצרים, ובחדשות דיווחו שהיו לו כל מיני אמירות גזעניות ואנטישמיות. אני לא צריך את ההוכחות האלו, הייתי נוכח באותו רגע וראיתי את השנאה בעיניים, את הכעס. במשך דקות ארוכות הוא לא הפסיק לדקור אותי כי לא הצליח להגיע ללב – זו הייתה המטרה שלו".
2 צפייה בגלריה
הרב שלמה נוגינסקי
הרב שלמה נוגינסקי
הרב שלמה נוגינסקי
(צילום: באדיבות המרואיין)
הדקות נדמו כנצח, אך ארכו רק כחמש עד עשר דקות. "מה שנתן לי כוח באותו רגע, זו האמונה", הוא אומר – ומספר כי נזכר בסיפור על הרבי הקודם מלובביץ', שנכלא משום שהפיץ יהדות ברוסיה הסובייטית. "עליתי לארץ בגיל 10 מרוסיה, ונזכרתי שבאחת הפעמים איימו באקדח על הרבי. אמרו לו שאקדח גורם לכולם לדבר, והוא ענה שמי שמאמין שיש ה' אחד ושני עולמות, לא מפחד. אז באותם רגעים קשים, מפחידים ולא פשוטים, ידעתי שאני בצד הנכון והקב"ה איתי. עם כל המחשבה שעברה בי שהוא עומד לרצוח אותי – היה לי ביטחון שהקב"ה שומר עליי, וזה נתן לי את הכוח להילחם דקות ארוכות".
במשך אותם רגעי אימה רץ הרב כשהוא כבר דקור לעבר הגינה, "כדי להרחיק אותו מבית הספר. אנשים ראו את כל מה שקורה. עמדתי באמצע כביש ראשי ומשכתי תשומת לב. אני חושב שהוא התייאש כי הוא הבין שהמשטרה בדרך, והיא אכן הגיעה מהר".