ברחוב החרדי לא מתביישים ולא מתנצלים על קיום הלימודים בניגוד להנחיות הקורונה, ומוכנים גם לשלם מחירים על הציות להוראות "גדולי ישראל". אבל כשזה מגיע לחילול השם, ומתוך חשש כי הכעס בציבור על שומרי המצוות מפרי החוק, יגרום לביזוי הדת והאל - יש מי שמנסים לטשטש ראיות.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לידי ynet הגיעה הודעה קולית שהוקלטה והופצה לתלמידות באחד המוסדות הגדולים בירושלים, שבה עודכנו כי הכניסה אליו תהיה מעתה דרך שער צדדי ולא מהכניסה הראשית, וכן נמסר להן סימן מיוחד המורה על פינוי חשאי, שקט ומיידי של בית הספר בעת הצורך - למשל בעת הגעת שוטרים או פקחים למקום.
"מכון בית יעקב למורות" הפועל בשכונת רוממה בבירה (מוכר גם בשם "הסמינר הישן"), הוא מוסד חרדי תיכוני ועל-תיכוני לנערות של רשת "החינוך העצמאי", מהוותיקים והיוקרתיים בארץ. אף שבית הספר כבר פתח את שעריו בתקופה האחרונה, בניגוד להנחיות הממשלה למניעת התפשטות נגיף קורונה, הוא עורר אתמול (יום ג') התעניינות תקשורתית על רקע ההכרזה הרשמית של המנהיג החרדי הבכיר, הרב חיים קנייבסקי, כי יש לחדש את הלימודים בכל הסמינרים לבנות.
אמצעי התקשורת הגיעו למכון כדי לעמוד מקרוב אחר הפעילות האסורה, והדבר גרם לאי-נוחות בקרב צוות המוסד, התלמידות ועוברי האורח, שחששו מסיקור עוין, והביאו אף לחיכוכים קלים בינם לבין נציגי כלי התקשורת.

"לקחת את החפצים בזריזות ובשקט"

כעת, כאמור, מבקשים בסמינר הישן לברוח מאור הזרקורים, העלול להביא להגברת פעילות האכיפה נגדם. בהודעה קולית שנשלחה לתלמידות מטעם ההנהלה, הן הונחו כיצד להימלט ממנו, וכך נאמר: "בנות יקרות, כדי למנוע חילול השם ועימותים, עם הישמע ברמקול הפסוק 'לכו ונלכה באור ה'', יש לקחת את החפצים בזריזות ובשקט, להתפנות מהשער התחתון ברחוב יעקובזון ולהמתין להודעה. תלמידות שעדיין לא הגיעו הבוקר לסמינר, הכניסה מעכשיו גם לבניין סנהדרין היא רק מרחוב יעקובזון".
בהנהלת מכון בית יעקב למורות בחרו שלא להגיב לדברים.

כאמור, אתמול - אחרי שהמוסדות החרדיים לבנים פועלים מזה כחודש וחצי - הצטרפו ללמידה גם הבנות. הן עושות זאת בניגוד להנחיות למניעת התפשטות הקורונה אך "בזהירות האפשרית" - כפי שהורה המנהיג הליטאי הבכיר, הרב חיים קנייבסקי, למנהלים.
בתו של הרב קנייבסקי, הרבנית לאה קולדצקי, מנהיגה רוחנית יוצאת דופן בפני עצמה, פרסמה מכתב בו הסבירה את ההחלטה. "בתקופה האחרונה אנו נמצאות במצב מאוד קשה", כתבה. "ישנן כיתות שעדיין לא נפתחו והבנות יושבות בבית ומשתעממות, וכידוע השעמום מביא... (לידי חטא), והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".