חודש וקצת אחרי תלמודי התורה לבנים - גם בתי הספר החרדים לבנות בדרך לחזור ללימודים: הרב חיים קנייבסקי, המנהיג הבכיר של הזרם הליטאי, הורה למוסדות היסודיים והתיכוניים שלא להמתין עוד לאישור מהממשלה ולחדש את הלימודים החל ממחר "בזהירות האפשרית".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
החלטת הרב קנייבסקי פורסמה במכתב שהוציאה בתו הדומיננטית, הרבנית לאה קולדצקי, למנהלות המוסדות. "בתקופה האחרונה אנו נמצאות במצב מאוד קשה", הסבירה, "כי ישנן כיתות שעדיין לא נפתחו והבנות יושבות בבית ומשתעממות, וכידוע השיעמום מביא... (לידי חטא), והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".
בשם "אבי מורי, ר' חיים קנייבסקי שליט"א", כתבה הרבנית, הנתפסת כ"יורשת" של אמה, ש"על המנהלות והמורות לעשות הכל בשביל למנוע הדרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית".
1 צפייה בגלריה
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קנייבסקי
המנהיג החרדי קרא לבנות לומר בכל בוקר כמה פרקי תהילים ובירך ש"כל מי שיעשה כך לא יינזק כלל ולא ייגרם על ידו שום נזק".

הרקע: הסחבת בדיונים על החזרה ללימודים

לפני שבוע מלאו חודש בדיוק להחלטה על פתיחת חלק ניכר ממוסדות החינוך, למרות תקנות הקורונה - ובשעה שכלל תלמידי ישראל יושבים בבתיהם. על אף מאות ההפרות נרשמו רק כמה עשרות דו"חות, וגם הם לא ישולמו עקב תקלה.
מכתב הרבנית לאה קולדצקי, הבת הדומיננטית של הרב, בעניין, בשם אביה

באופן רשמי, הוראת הרבנים הבכירים, מנהיגי הציבור החרדי, לפתוח את המוסדות בראש חודש חשוון התייחסה לבתי הספר היסודיים לבנים, וכללה את הזרמים האשכנזיים בלבד, חסידים וליטאים. בפועל, ככל שחלף הזמן, ועל רקע אווירה כללית בציבור של סיום הסגר, לצד סלחנות מופגנת ביחס להפרת החוק והיעדר האכיפה - הצטרפו אט-אט גם מוסדות לבנות ולגילים גבוהים יותר, כולל בציבור החרדי הספרדי ובקהילות נוספות שנחשבו עד אז למקפידות יותר.
ואולם רוב בתי הספר הכפופים לרב קנייבסקי המתינו עד עתה להנחיות ממנו. כעת כאמור, מדובר בהוראה רשמית, על רקע הסחבת בדיונים על פתיחת הכיתות הגבוהות.