שבת:

כחלק ממגמה נרחבת של ביזור סמכויות לשלטון המקומי, נפעל להעברת סמכויות משמעותיות לרשויות המקומיות ולרובד האזורי והמטרופוליני בכל נושאי יהדות ומדינה, ביניהם: החזרת הסמכות לרשויות המקומיות להסדיר פתיחה וסגירה של עסקים בשבת בתחומן (ביטול חוק המרכולים), קביעת מסלולי תחבורה ציבורית עירוניים בשבת באופן מצומצם ותוך התחשבות בציבור הדתי ועוד.
יצירת חיי

גיוס חרדים ולימודי ליבה:

חוק הגיוס מאפשר לאלפי חרדים להיכנס למעגל העבודה, לפרנס את משפחותיהם בכבוד ולהפוך לאזרחים יצרניים. מדובר במנוף צמיחה אמיתי לכלכלת מדינת ישראל. הנתונים מראים כי הייתה עלייה דרמטית בעת יישום החוק של 300% במספר החרדים אשר פנו שפנו למרכזי ההכוון התעסוקתי בבקשה להשתלבות בשוק העבודה. יש עתיד תפעל לקידום חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת עם שינוי של הורדת גיל הפטור עבור לומדי תורה לגיל 21, כדי לאפשר את שילובם בשוק העבודה של החברה החרדית. לא נכפה על מוסדות חרדיים ללמד את מקצועות הליבה, אך מי שלא יעשה זאת, לא יקבל תקצוב ממשלתי.

תחרות והפרטה בשירותי הדת:

בנושא הגברת התחרות בשירותי הדת, ניישם את רפורמת הכשרות במלואה, מה שיביא לתחרות בשוק הכשרות, ייעל את השירות, יעקור תופעות של שחיתות וניגודי עניינים - ויאפשר פלורליזם במתן שירותי כשרות כמו מתן כשרות למקומות הפתוחים בשבת. בנוסף, נפעל ליצירת שוויון, פלורליזם, דמוקרטיזציה ושקיפות בשירותי הדת. נמשיך את מגמת הגברת הייצוג ההולם לנשים בשירותי הדת לרבות בגוף הבוחר של הרבנים הראשיים, בוועדה למינוי דיינים, במועצות דתיות, בגופים בוחרים של רבנים מקומיים ובתפקידים בכירים ברבנות.

יהודים בהר הבית:

יש עתיד תומכת בשמירה על הסטטוס-קוו.

נישואים אזרחיים:

במסגרת עבודתנו בכנסת נחוקק את חוק ברית הזוגיות שיאפשר מסלול נישואין אזרחי לצד מסלולים דתיים שונים לכל זוג המבקש להתחתן במדינת ישראל. נבטל את מרוץ הסמכויות בין ערכאות שונות, כך שבית משפט לענייני משפחה יקבע כברירת המחדל בהליך הגירושין, אלא אם הוסכם אחרת בין בני הזוג. נעודד שימוש בהסכמים למניעת עגונות ומסורבות גט, ונפעל לצמצום תופעת חקירות יהדות בלשכות הרישום לנישואין ובתי דין רבניים. בהקשר של זוגות להט"בים, יש עתיד עומדת מאחורי הקהילה הגאה ומאמינה בשוויון זכויות, לפיכך יש עתיד מחויבת לחוקק חוק נישואים אזרחיים שיאפשר לכל שני בני אדם למסד את הזוגיות שלהם. בנוסף, נמשיך לפעול ולקדם הסדרה של הליך פונדקאות גם לזוגות הומואים ולגברים יחידניים.

יהדות במרחב הציבורי:

עיצוב הזהות היהודית של המדינה צריך להיעשות מתוך מחויבות לכלל המרכיבים הקיומיים בחוסנה ויציבותה של מדינת ישראל בהווה ובעתיד, היותה יהודית, דמוקרטית, ליברלית, חזקה מתקדמת ומשגשגת. יש עתיד מאמינה כי מדינת ישראל היא בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל, ולה מחויבות לשמור ולהגן את זכויות האדם של כל אזרחיה וגווניה. יש עתיד תוודא שמדינת ישראל מעניקה עוגן ונותנת מקום פיזי ורוחני לזהותם היהודית של כלל הזרמים המתקיימים במדינה. אנו נוביל שיח יהודי ודמוקרטי שאינו מתנכר לאף ערך יסוד מערכי היסוד של המדינה, ואשר מבקש להביא סוגיות סבוכות לידי הכרעה ברוח אמנת גביזון–מדן, ואמנות נוספות שביקשו לחתור להסכמות בין דתיים, מסורתיים וחילונים על צביונה היהודי של המדינה.

הרבנות הראשית:

נתקן את הליך בחירתם של רבנים ראשיים כך שיהיה שיקוף של מגוון הקבוצות בחברה הישראלית, באופן שיביא לבחירת רבנים ראשיים ציוניים המחוברים להוויה הישראלית.