בקובנה שבליטא נחנך לאחרונה מרכז מחקר על שם עמנואל לוינס, הפילוסוף והוגה הדעות היהודי הנודע. המרכז הוקם באוניברסיטת ליטא למדעי הבריאות השוכנת בעיר הולדתו של לוינס.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בטקס חנוכת המרכז בשבוע החולף השתתפו נשיא ליטא לשעבר, פרופ' ויטוטאס לנסברגיס, ראש העיר קובנה, שגריר ישראל בליטא יוסי אבני-לוי, רקטור בית הספר לרפואה בקובנה, סגן שר התרבות של ליטא, יו''ר הקהילה היהודית בליטא, הרב הראשי של צרפת, הביוגרף של לוינס שלמה מלכה, וכן דוד הנסל, נכדו של לוינס, שהוזמן לאירוע מישראל.
1 צפייה בגלריה
חולקים כבוד ללוינס בעיר שבה נולד. הטקס שנערך ביום שני האחרון
חולקים כבוד ללוינס בעיר שבה נולד. הטקס שנערך ביום שני האחרון
חולקים כבוד ללוינס בעיר שבה נולד. הטקס שנערך ביום שני האחרון
לוינס נולד בקובנה ב-1906 והתגורר שם בצעירותו, עד שהיגר לצרפת. הוא עסק ביחס אל האדם האחר במישור האתיקה, הפוליטיקה וההגות היהודית. לפילוסופיה שלו השלכות בתחומים רבים, בהם זכויות האדם, אתיקה רפואית ומשפטים.
במלחמת העולם השנייה הושמדה כמעט כל הקהילה היהודית בקובנה, ובתוכה אביו ואמו של לוינס ושני אחיו הצעירים. שתיים מבנות משפחתו של לוינס, דודתו ובתה, ניצלו בזכות תושבת קובנה שהסתירה אותן בביתה. האישה הזו הוכרה בשנת 1995 כחסידת אומות העולם. בנה, פרופסור ויטוטאס לנסברגיס, התמנה כאמור לימים לנשיא ליטא ושמר על קשר עם משפחתו של לוינס החיה בישראל.