ראשי הארגונים היהודיים המרכזיים, בראשם הסוכנות היהודית, הגישו לאחרונה מכתב משותף לראש הממשלה נפתלי בנט הקורא לממשלת ישראל להכיר באופן רשמי במי שנפגעו מטרור אנטישמי בעולם כקורבנות של פעולות איבה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ראשי הארגונים קוראים במכתב לראש הממשלה להנציח את הקורבנות הללו בטקסים ממלכתיים, שכן לדבריהם הם "חלק בלתי נפרד מהזיכרון הלאומי". הם ציינו שביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, כאשר המדינה נעצרת לחלוטין לשם הנצחת חללי ישראל, אין הכרה באלו שנהרגו בתקיפות אנטישמיות בחו"ל. "למרבה האירוניה, ביום זה, המסמל יותר מכול את אחדות העם היהודי, נראה שחלק גדול מעמנו – יהדות התפוצות – נשכח", כתבו.
קראו עוד בערוץ היהדות:
בקשת הארגונים באה בעקבות יוזמתו של יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, יעקב חגואל. כפי שפורסם ב-ynet, חגואל כבר פנה בעצמו לבנט, ודן בנושא עם גורמים בכירים במשרד ראש הממשלה. בעקבות זאת, הוחלט להקים צוות משותף לממשלה ולסוכנות היהודית שיבחן את הנושא.
3 צפייה בגלריה
פרחים בפינת זיכרון ליד בית כנסת בפיטסבורג
פרחים בפינת זיכרון ליד בית כנסת בפיטסבורג
פרחים בפינת זיכרון ליד בית הכנסת בפיטסבורג, לאחר הטבח האנטישמי ב-2018
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אירוע ירי בפיטסבורג
אירוע ירי בפיטסבורג
"יהודי התפוצות והישראלים הם אחים וחלק מאותו עם". זירת הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, 2018
(צילום: רויטרס)
החותמים על המכתב החדש כוללים את חגואל וכן את מייקל סיגל, יו"ר חבר הנאמנים היוצא של הסוכנות היהודית; מארק וילף, היו"ר היוצא של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) והיו"ר הנכנס של חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית; סטיבן לואי, יו"ר חבר הנאמנים העולמי של קרן היסוד; סם גרונדוורג, היו"ר העולמי של קרן היסוד; ואריק פינגרהט, נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.

"קשר דם"

"אנו רואים בכך חשיבות רבה בשל העלייה החדה במספר התקריות האנטישמיות בהשוואה לשנה שעברה", הסבירו ראשי הארגונים במסמך. הם ציינו כי מתחילת 2022 חלה עלייה חדה של כ-30% בתקריות אנטישמיות מחוץ לישראל, והזכירו שכ-200 יהודים נהרגו בהתקפות אנטישמיות ברחבי העולם מאז קום מדינת ישראל.
3 צפייה בגלריה
מחוץ לזירת הפיגוע במרכול היהודי "היפר כשר" בפריז, 2015
מחוץ לזירת הפיגוע במרכול היהודי "היפר כשר" בפריז, 2015
מחוץ לזירת הפיגוע במרכול היהודי "היפר כשר" בפריז, 2015
(צילום: AFP)
"יהודי התפוצות והישראלים הם אחים וחלק מאותו העם", נכתב במכתב שנשלח לראש הממשלה. כן הוזכר שיהודים בעולם נרצחים בידי טרוריסטים בגלל שנאת יהודים וישראל, כמו לדוגמה בפיגועים ב"היפר כשר" בפריז או בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג.
לסיכום נכתב כי "כשם שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי, ולכן רואה את עצמה אחראית קולקטיבית לגורלם של יהודים ברחבי העולם, עליה לראות את עצמה כאחראית גם בעניין זה. מדובר בקשר דם בין ישראלים ליהודי התפוצות".