"אנחנו מאחלים ש'תכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה', ולשמחתנו ניו-זילנד היא נראה המקום הכמעט יחידי בעולם שברוך ה' פתח שנה עם הרבה ברכות". את הדברים אומר הרב אריאל טל, רב בית הכנסת "בית אל", והאחראי על כל החיים היהודיים בקהילה מטעם מכון עמיאל. "נכון לעכשיו אנחנו מתנהלים כרגיל, בלי ריחוק ובלי מסכות, ומקפידים על היגיינה".

בית הכנסת הוא גם המתחם היהודי הקהילתי, ומכיל עד 300 איש. כדי להימנע מצפיפות מסוכנת או מהגבלת מספר המתפללים, הוחלט על תפילות יום הכיפורים באולם שונה וחלוקה שלהם בין שלושת המתחמים שיש במקום: אולם תפילה, גן ילדים וחדר לשיעורים.
"שלושתם מקומות סגורים ויש להם דלתות הפרדה", מדגיש הרב טל, שמגדיר את המרכז היהודי בוולינגטון כ"לב הפועם של החיים היהודיים בוולינגטון, ובכלל בניו-זילנד, למעט אוקלנד".

"מייצגים קהילות רבות בישראל"

בחגים נוהרים קרוב ל-200 מתפללים, "אך השנה, בראש השנה, הגיעו כמחצית בגלל החשש מקורונה. אנחנו מקווים שביום הכיפורים נפצה על זה".
לפני החג יצא הרב בפנייה לחברי הקהילה: "יש לנו אחריות להיות נוכחים בבית הכנסת בשביל הקהילות היהודיות בעולם, מכיוון שאנחנו יכולים. השנה אנחנו מייצגים קהילות רבות בישראל ובעולם שאינן יכולות לשאת תפילה כקהילה בבית הכנסת. זו חובה וגם זכות, ועלינו לשאת באחריות של 'כל ישראל ערבים זה לזה'".
2 צפייה בגלריה
הרב טל בבית כנסת "בית אל"
הרב טל בבית כנסת "בית אל"
הרב טל בבית כנסת "בית אל"
(מישל ג׳ יעקובסון)
חשבון נפש: "אינני נביא או בעל חזון, אבל הציבור היהודי עדיין מפולג מאוד, ולמרות הניסיונות שעוברים עלינו ישנן הרבה מחלוקות, פירודים ומריבות בתוכנו. כאן בוולינגטון אנחנו מנסים כל הזמן לגשר על הפער שבין הקהילה הרפורמית לקהילה האורתודוכסית. התקדמנו, אבל יש עוד הרבה עבודה. אולי בבדידות נבין שכולנו באותה סירה, ושהגיע הזמן להיות מאוחדים נגד הקורונה, נגד אנטישמיות, ובעד חיזוק הזהות היהודית.
"אני משתדל להרבות בשיח על מחילה - לאחרים ובעיקר לעצמנו. אם אנחנו מצליחים לגייס את הענווה הראויה לזה, אנחנו יכולים לגשר על פערים רבים".
למרות שאין נפטרים בני הקהילה מהקורונה, הוא אומר: "עצוב שבני משפחה ברחבי העולם נאלצים לצפות בהלוויות יקיריהם בשידור ישיר באינטרנט וב'זום'. אין הרבה תנחומים לזה".
פורסם לראשונה: 11:44, 27.09.20