עלייה מדאיגה ברכישת פריטים אנטישמיים מאמזון, בסמוך ליום הזיכרון לשואה ולגבורה: חיילי אס.אס, גלויות חתומות של אדולף היטלר, משחק הקופסא האנטישמי "סיקרט היטלר", המאפשר לשחקן "להיות היטלר", כולל לבצע חקיקת חוקים נגד היהודים. ברוח הקורונה, גם מסכות עם כיתוב אנטישמי הניתנות לרכישה מופיעות באתר. בסמוך ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, חלה האצה ברכישת מוצרים אנטישמים, ללא פיקוח מצד הנהלת האתר. << הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
זאת אינה הפעם הראשונה שענקיות המסחר האלקטרוני מאפשרות מכירת מוצרים בעלי אופי אנטישמי באתרן הרשמי, ובעבר אף נעשתה פנייה רשמית מצד נשיא ועידת רבני אירופה והרב הראשי של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט. קראו עוד בערוץ היהדות: +אמונה מחברת: הרמדאן הוא פתח לשיח יהודי-מוסלמי / הרב יעקב נגן +האישה שהפילה גנרל עם חלב / שהרה בלאו +"בימינו אנחנו לא יהודים אמיתיים, רק צל חיוור של הדבר האמיתי"
כעת משפניות אלו לא הבשילו לידי הורדת המוצרים מצד הנהלת אמזון, הרב גולדשמיט קורא באופן אישי למנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, להסיר את כלל הפריטים מהאתר, בטרם תקרא הוועידה לחרם צרכנים נגד אמזון.

"מיליוני יהודים לא יוכלו לעמוד מנגד"

הרב גולדשמידט הכריז ואמר כי "אמזון מכשירה את הקרקע להתפתחותה של האנטישמיות החדשה, באמצעות מכירת מאות מוצרי מרצ'נדייז אנטישמיים".
1 צפייה בגלריה
אנטישמיות ברשת באין מפריע
אנטישמיות ברשת באין מפריע
אנטישמיות ברשת באין מפריע
(אמזון)
כאמור, בהמשך הוסיף כי פנה לג'ף בזוס באופן אישי, "להביא להסרת המוצרים מאמזון - מיליוני יהודים בעולם לא יוכלו לעמוד מנגד ולאפשר לתופעה המצמררת הזאת להימשך".
ועידת רבני אירופה מתכננת לערוך תערוכה שבה יוצגו כלל הפריטים האנטישמיים שניתן לרכוש באתרים המקוונים כדוגמה לקלות שבה ניתן לעורר ולהפיץ אנטישמיות.
מעל ל-35 אלף איש תמכו בפרויקט מימון ההמונים להוצאת משחק הקופסה השנוי במחלוקת, "סיקרט היטלר". בשנה האחרונה הוא כובש את הרשת לצד משחקים אחרים המאדירים את היטלר.
גם באתר עלי אקספרס ניתן לרכוש מרצ'נדייס מהז'אנר האנטישמי בקלות. למשל, חולצות עם הכיתוב "6 מיליון זה לא מספיק".
מאמזון לא נמסרה תגובה.