לאחר הסערה ציבורית סביב ביקורו של הרב הראשי בניחום אבלים אצל משפחתו של ולדר, ששמו נקשר בפגיעה מינית - הגיעה תור ההבהרה: במענה לפנייה אישית בעניין, הבהיר היום (א') הרב דוד לאו, שהוא עומד לצד הנפגעים והנפגעות ומאמין להם. בעקבות הביקורת הרבה, הוא ראה לנכון לפרסם את תשובתו בנושא הזה באופן פומבי.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"נראה שכדאי להבהיר את הדברים לאשורם. לצערי היו כאלה שפירשו את העובדה שניחמתי אבלים – אלמנה ויתומים שאותם אני מכיר באופן אישי, ואין צורך להכביר במילים מה עובר עליהם – כאילו איני מזדהה חס וחלילה עם נפגעים ונפגעות", כתב הרב לאו בפתח דבריו. "לכן חשוב לי להבהיר: גם בימים אלה ליבי נתון לנפגעות ולנפגעים, אשר עוברים ימים קשים מאוד, ועל כולנו לעמוד לצידם תמיד – ובעת הזו במיוחד. אני רוחש אמון מלא לכל מי שנפגע או נפגעה".
2 צפייה בגלריה
הרב הראשי דוד לאו בניחום אבלים אצל משפחת ולדר
הרב הראשי דוד לאו בניחום אבלים אצל משפחת ולדר
התמונה שעוררה סערה. הרב לאו בניחום אבלים אצל משפחת ולדר
הרב הראשי האשכנזי ציין כי "לדאבוני הרב פגיעות אלו קיימות ברבדים רבים בחברה, וצעקת הנפגעים שנפשם נרצחת זועקת אלינו". הוא הדגיש כי "אין לעבור לסדר היום על כל הטרדה או פגיעה. מעשים אלו יש לשרש ולעקור מכול, כפי שקראתי לא אחת. בכל מקרה שיש בו חשש של מעשה מגונה או הטרדה – חובה להתלונן בפני הרשויות האמונות על דברים אלו ולא להסתיר, כך גם הנחיתי במקרים שפנו אליי לגביהם. דברים אלה אמרתי בכנסים רבים, ואחזור ואדגיש זאת בכל הזדמנות. בתקווה שלא ישמעו עוד בגבולנו דברים חמורים כאלה".
2 צפייה בגלריה
ההבהרה של הרב דוד לאו
ההבהרה של הרב דוד לאו
ההבהרה של הרב דוד לאו
הרב לאו ספג אש ממבקריו לאחר שמאז הפרסומים שקשרו את ולדר לטענות על פגיעה מינית נרחבת בנשים ונערות שפנו אליו לייעוץ, לפני כחודש וחצי - הוא סירב להתבטא בנושא, עד לביקור הניחומים שערך, וגם אז התבטא באופן עקיף שאיננו מתייחס לפרשה או לניחום, בעקבות פניית עיתונאים. מבקריו טענו כי מעשה זה עלול להתפרש כתמיכה במעשים החמורים שיוחסו לסופר ואיש החינוך החרדי, ששם קץ לחייו.
כזכור, נשים רבות טענו שחיים ולדר ניצל אותן מינית, בכתבה שהתפרסמה בעיתון "הארץ" וכן בפני בית דין רבני שהוקם כדי לדון בתלונות. ולדר התאבד בשבוע שעבר בעקבות הפרסומים והסערה הציבורית. חלק ממנהיגי הציבור החרדי בחרו להדגיש אחרי מותו דווקא את מה שתואר כ"הלבנת פנים" ו"לשון הרע" שהובילו כביכול להתאבדותו – כולל הודעה בנושא שהופצה בשם הרב גרשון אדלשטיין.