הממשלה אימצה היום (א') בישיבתה השבועית את המלצות הביניים של ועדת נאור לחקר אסון מירון במלואן. על פי הצעת ההחלטה שהופצה לשרים, השר לשירותי דת מתן כהנא (ימינה) ימונה לאחראי על הילולת רשב"י בל"ג בעומר, מספר החוגגים שיורשו להיכנס למתחם יוגבל (כפי הנראה ל-20,000), ועד סוף החודש ימונה פרויקטור שיארגן את האירוע וינהל אותו.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כמו כן, יוקם צוות מנכ"לים בראשות מנכ"ל המשרד לשירותי דת שיפעל לגיבוש תוכנית היערכות לאירוע (לרבות קביעת מספר המשתתפים באתר בכל רגע נתון), ויגדיר לוחות זמנים להיערכות ותקציב ייעודי עבור האירוע – וזאת עד לסוף חודש ינואר 2022. התוכנית תאושר על ידי השר כהנא. צוות המנכ"לים יבצע מעקב וביקורת על יישום התכנית, ויכריע במחלוקות אפשריות לגבי יישומה.
3 צפייה בגלריה
ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנא
שר הדתות מתן כהנא. קיבל עליו את האחריות
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
דיון ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון
דיון ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון
ועדת החקירה הממלכתית בראשות נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור
(צילום: אוהד צויגנברג)
עוד הוחלט שהאחריות על מערך ההיסעים בתחבורה הציבורית (למעט היסעים פרטיים) למתחם תוטל על הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. בהחלטת הממשלה נקבע שאין באימוץ המלצות הביניים של ועדת החקירה כדי לגרוע מסמכותו של השר כהנא לבצע התאמות ושינויים, במקרה שהדבר יהיה הכרחי במסגרת ההיערכות לאירוע, למעט ביחס להמלצה בדבר קביעת מספר המשתתפים המקסימלי באתר בכל רגע נתון.
שר הדתות מתן כהנא אמר אחרי הישיבה: "ממשלת ישראל הפקידה בידיי את האחריות על חגיגות ל"ג בעומר במירון השנה. אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה. ביטחון החוגגים בהילולה יהיה הפעם מעל הכול".

3 צפייה בגלריה
 מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון
 מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון
מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון
(צילום: אבי חי)
יצוין כי אירועי הילולת רשב"י במירון נערכו בעבר ללא פרויקטור וללא חברת הפקות אירועים, ולמעשה התפעול הופקד רק בידי עמותת "המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים". מאחר שאירוע מסוג זה הוא מורכב ודורש בעלי מקצוע ייעודיים, נקבע שעמותת "המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים" תוכל להסתייע במסגרת מילוי תפקידה בחברת הפקות חיצונית.