לפני השבעתו היום (ראשון) לתפקיד, בחר נשיא ארגנטינה הנבחר חאבייר מיליי להראות שוב את חיבתו ליהדות ולישראל, וקיים אמש הדלקת נרות חנוכה בלשכתו. מיליי נפגש עם בני משפחות החטופים, בהם קרובי משפחת ביבס שהם אזרחים ארגנטינאיים, ועם שר החוץ אלי כהן. ל-ynet נודע כי מיליי הבטיח למשפחות החטופים ולשר כהן כי מיד עם כניסתו לתפקיד, ארגנטינה תפעל בכל כוחה למען שחרור החטופים, הן בפנייתה לגופים שונים והן בפורומים הבינלאומיים.
"אני רוצה להדגיש את הסולידריות המוחלטת שלנו עם העם בישראל בעקבות מעשי הטרור שביצע ארגון הטרור חמאס", אמר הנשיא הנבחר. "אנו מגנים אותם בצורה חדה וברורה. אני תומך בזכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה מפני אותן התקפות טרור. נוסף על כך אנו בוחנים את האפשרות להכריז על חמאס כארגון טרור בארגנטינה".

לצד שר החוץ הישראלי המבקר בארגנטינה לרגל ההשבעה, בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארגנטינה אייל סלע, הרב אקסל וואניש המיועד לשגריר ארגנטינה בישראל, ושליח חב"ד בבואנוס איירס הרב חיים אוירכמן. באירוע השתתפו גם נציגים נוספים מהשגרירות וממשרד החוץ ובני משפחות חטופים בעלי אזרחות ארגנטינאית.
השר אלי כהן בירך אותו לקראת כניסתו הרשמית לתפקיד. הוא הודה לו על כוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים והזמין אותו לחנוך אותה בהקדם. השניים שוחחו על העמקת היחסים בין המדינות והרחבת הסחר והכלכלה. את הפגישה עם בני משפחות החטופים סיכם הנשיא מיליי בקריאה לשחרורם המיידי ללא תנאי של כל החטופים מרצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארגנטינה הנבחר, חאבייר מיליי, לצד שר החוץ אלי כהן בהדלקת נרות חנוכה
נשיא ארגנטינה הנבחר, חאבייר מיליי, לצד שר החוץ אלי כהן בהדלקת נרות חנוכה
נשיא ארגנטינה הנבחר, חאבייר מיליי, לצד שר החוץ אלי כהן בהדלקת נרות חנוכה
(צילום: לאנדרו קרמנצ'וזסקי, משרד החוץ)
שר החוץ אלי כהן סיכם: "ארגנטינה היא מדינה אסטרטגית בדרום אמריקה ותחת הנשיא מיליי, הברית בין המדינות תתחזק. הודיתי לו על עמידתו הנחרצת לצד ישראל במאבקה בטרור, על כוונתו להכריז על חמאס כארגון טרור וכן על קריאתו לשחרור החטופים ללא תנאי. הזמנתי את הנשיא לבקר בישראל ולחנוך את שגרירות ארגנטינה בירושלים, כפי שהנשיא הנכנס בעצמו הזכיר בנאומיו בחודשים האחרונים".
במהלך הפגישה ענד מיליי על צווארו את דיסקית המתכת שעליה נכתב בעברית: "הלב שלנו שבוי בעזה". בחדר האספות של מיליי בלטה תמונתו של הרבי מלובביץ', שאותה תלה בשבוע שעבר, אחרי ביקורו בציון קברו של הרבי בניו יורק. מיליי, המיודד עם שליח חב"ד הראשי במדינה, הרב צבי גרינבלט, ועם חתנו הרב אוירכמן, נשא לפני כחודש תפילה באוהל אדמו"רי חב"ד להצלחתו בבחירות, והבטיח שאם ייבחר הוא יחזור למקום כדי להודות על בחירתו.
יומיים אחרי שניצח קיים הנשיא הארגנטינאי החדש את הבטחתו, הגיע שוב לציון הרבי מלובביץ' ושם קיבל את התמונה. בפגישה אתמול סיפר מיליי כי נפגש בניו יורק עם ביל קלינטון ואישים בולטים אחרים וקיבל מהם מתנות שונות, אבל המתנה היחידה שהחליט לשים בלשכתו היא תמונתו של הרבי. בעבר סיפר מיליי כי רצה להתגייר אבל נמנע מלעשות זאת כדי שיוכל לנהל את ארגנטינה גם בשבת.

בארגנטינה חיה אחת מהקהילות היהודיות הגדולות בעולם, שחוותה גם היא פגיעה מארגוני טרור על אדמתה, לרבות הפיגוע של חיזבאללה נגד שגרירות ישראל שבו נרצחו 29 אנשים ב-1992. מיליי ושר החוץ אלי כהן שוחחו ביניהם על הלחימה נגד חמאס, וכהן הדגיש בפניו כי על כל העולם המערבי לפעול כדי להוציא את חמאס, על כל שלוחותיו וגרורותיו, מחוץ לחוק – ולייבש את מקורות המימון שלו, כדי שזוועות כפי שראינו ב-7 באוקטובר לא ישובו – לא בישראל, לא בארגנטינה ולא בשום מקום אחר בעולם.
בשישי נפגש שר החוץ כהן עם שרת החוץ החדשה של ארגנטינה, דיאנה מונדינו. השניים דנו ביחסי המדינות ובשיתופי פעולה אפשריים בזירה הבינלאומית. מעבר לכך הם דנו בהתפתחויות במזרח התיכון בהקשר למלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. זהו ביקורו השני של השר כהן באמריקה הלטינית, לאחר שביקר בפרגוואי ובאורוגוואי לפני כארבעה חודשים.