שבע שנים אחרי הפיגוע הקטלני בקופנהגן שבו נרצח המאבטח דן אוזן ז"ל בעת ששמר בחגיגת בת המצווה של חנה בנטוב, היא ובני משפחתה עלו ארצה בסיוע הסוכנות היהודית, וחנה תתגייס בקרוב לצה"ל.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מאז אותו יום, חנה ביקשה מהוריה דבר אחד – להגיע ארצה. "אחרי הפיגוע הייתה נחושה לעלות לישראל, אמרתי להורם שאעשה את זה גם אם זה יהיה בלעדיהם. בסוף כולם הצטרפו אליי, ההורים ושני אחיי", סיפרה.
4 צפייה בגלריה
חנה בנטוב
חנה בנטוב
חנה בנטוב. "אחרי הפיגוע הייתה נחושה לעלות לישראל"
(צילום: יובל חן)
4 צפייה בגלריה
הידיעה בעיתון על הפיגוע
הידיעה בעיתון על הפיגוע
"לעולם לא אשכח את היום הזה". הידיעה בעיתון על הפיגוע
(מתוך ארכיון ידיעות אחרונות)
בפברואר 2015 גדעו יריות קטלניות את חגיגת בת המצווה של חנה בנטוב בבית הכנסת במרכז היהודי בקופנהגן. מחבל פתח באש וירה למוות במאבטח, איש הקהילה היהודית בדנמרק. כמה שעות קודם לכן ביצע המחבל פיגוע בבית קפה בעיר, שבו נהרג אדם נוסף.
חנה, היום בת 19, מעידה שלא חולף יום שבו היא לא חושבת על הפיגוע. "לעולם לא אשכח את היום הזה. האירוע הזה מאוד השפיע עליי", סיפרה. "כנראה שזה היה גורל הבת-מצווה שלי, אבל אני חושבת שאפילו בזמנים חשוכים יש אור, כי אם הפיגוע לא היה קורה לא היינו עולים ארצה".
4 צפייה בגלריה
חנה בנטוב
חנה בנטוב
חנה בנטוב עם הוריה, קלאוס ומטי. מקופנהגן לרעננה
(צילום: יובל חן)
"אני זוכרת הכול, כאילו זה היה אתמול. באמצע בת המצווה נכנס פתאום איש הביטחון וביקש מכל האורחים לרדת למרתף. זה היה מוזר, לא הבנתי מה קורה. נשארנו שם במרתף כמה שעות. למרות שנבהלתי נורא, הייתי צריכה להיות זו שבשליטה והרגעתי את החברות שלי שהיו בהיסטריה. הן בכו ובכו, והייתי צריכה להיות רגועה בשבילן", נזכרה חנה. הפיגוע גרם למשפחת בנטוב להתקרב לקהילה היהודית בדנמרק והם קיבלו תמיכה רבה גם מקהילות יהודיות אחרות בעולם.
המאבטח דן אוזן ז"ל היה בן 37 כשנרצח על ידי המחבל. הוא היה אהוד מאוד בקהילה ותמיד התנדב לאבטח. באותו בוקר הוא הגן בגופו על בני משפחת בנטוב ועל הילדים שהיו באירוע. "אנחנו חייבים לדן את החיים שלנו", אמרה אמה של חנה, מטי בנטוב (47). "בלב שלנו נפער חור עמוק בעקבות הרצח הנורא שלו. דן יישאר לעד בנשמה שלנו ובני המשפחה שלו יישארו לנצח חלק מהמשפחה שלנו. אנחנו מקדישים את העלייה שלנו לזכרו".

הגיוס מתקרב: "רוצה להגן על המדינה"

בעוד מספר חודשים תתגייס חנה לצבא. "אני מתרגשת מאוד, מאז שהחלטתי לעלות לארץ בגיל 12 אני חושבת על הגיוס לצה"ל. אני עדיין לא יודעת לאן אלך, אבל אני רוצה לייצג את הצבא ולהגן על המדינה שלי".
4 צפייה בגלריה
חנה בנטוב
חנה בנטוב
"כאן הנשמה שלנו". בנטוב
(צילום: יובל חן)
בימים אלה מתגוררת משפחת בנטוב במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית ברעננה, ובקרוב הם יעברו לבית משלהם בעיר. "כאן בישראל הנשמה שלנו, הבית היהודי שלנו, שבו נחיה כיהודים ללא פחד", אמרה חנה.
יו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל בירך את משפחת בנטוב ואמר כי "עלייתם לישראל היא סגירת מעגל מרגשת. הסוכנות היהודית תמשיך לחזק את מדינת ישראל ולסייע לכל מי שמבקש לעלות ארצה, ובו בזמן לחזק את ביטחונן של הקהילות היהודיות בחו"ל".