איתמר אייכנר, הכתב המדיני של "ידיעות אחרונות" ו־ynet, הוכרז כזוכה בפרס העיתונות מטעם המרכז העולמי של ארגון "בני ברית". הפרס הוענק לאייכנר על מצוינות בסיקור התפוצות בתקשורת הישראלית. בנימוקי הזכייה צוין כי "אייכנר זכה בפרס עבור סיקור נרחב במהלך שנת 2022 על קהילות יהודיות בארה"ב, רוסיה, ספרד, פולין ובעיקר אוקראינה שסועת המלחמה. בנוסף, במסגרת פרסום סקר על רמת האנטישמיות במדינות שונות באירופה, חשף אייכנר מחקר שלפיו אחד מכל ארבעה אירופאים מחזיק בעמדות אנטישמיות".
1 צפייה בגלריה
חתן פרס בני ברית, איתמר אייכנר
חתן פרס בני ברית, איתמר אייכנר
חיים כץ, איתמר אייכנר ואלן שניידר במעמד הענקת הפרס
(צילום: ברונו שרביט)
הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל-תפוצות, ומוענק מדי שנה זו השנה ה-31 ברציפות. הפרס מכיר בחשיבות המצוינות בסקירה של העיתונות הישראלית – הכתובה, המשודרת והמקוונת – על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום. הפרס מדגיש את חשיבות התרומה של התקשורת לחיזוק הקשר בין ישראל והעולם היהודי – החיוני לחוסן של שניהם – על ידי עידוד סיקור איכותי של התפוצות ויחסי ישראל-תפוצות.
הרכב חבר השופטים של הפרס השנה: ד"ר יהודית אורבך, ראש היחידה ללימודי עיתונאות ותקשורת באוניברסיטת בר-אילן (לשעבר); מר יעקב אחימאיר, עורך ומגיש כאן 11 (לשעבר) וחתן אות מפעל חיים של הפרס לשנת 2016; פרופ' אמריטוס סרג'יו דלה-פרגולה מהמכון ליהדות זמננו, האוניברסיטה העברית; מר אשר וייל, מו"ל ועורך כתב העת "אריאל" (2003-1981); העיתונאי יאיר שלג ופרופ' גבריאלה שלו, לשעבר שגרירת ישראל באו"ם.

"כל ישראל ערבים זה לזה"

במסר מוקלט לבאי הטקס, אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג כי "אין זה סוד שבתקופה האחרונה היחסים בין ישראל לאחינו בצפון אמריקה מאותגרים. אחת המשימות החשובות ביותר של העם היהודי בעת המודרנית היא הדבקות בציווי האלמותי הנצחי 'כל ישראל ערבים זה לזה וזה בזה'. שימור החוט העדין הזה – הקשר הגורדי – של העם היהודי קריטי עבורנו. בני ברית הוא ארגון שהפך לשם נרדף לנטילת אחריות וערבות הדדית בארץ ובעולם היהודי לטיפוח יחסי ישראל-תפוצות ותקומת העם היהודי בארצו".
ארגון "בני ברית" נוסד ב־1843 ופעיל בכ־50 מדינות. המרכז העולמי של בני ברית בירושלים הוקם ב־1980 ומשמש כזרוע המדינית של הארגון בישראל וכנציגו הרשמי והקבוע בירושלים, שעיקר עיסוקו בהידוק הקשרים בין ישראל לתפוצות.