מיזם "חתונות הקורונה" של עיריית ירושלים מגיע לבית המשפט: שורה של ארגונים הגישו עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, בבקשה כי עיריית ירושלים תחדל להפלות זוגות שנישאים מחוץ לרבנות וזוגות להט"ב מהשתתפות במיזם "מתחתנים בירושלים".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לפני מספר שבועות הזמינה עיריית ירושלים את ציבור המתחתנים לקיים חתונות בשורה של אתרים ירושלמיים, בעקבות מגבלות הקורונה. המטרה היתה חיובית - לסייע לזוגות לקיים אירוע מצומצם של עשרים איש על רקע הנופים היפים בירושלים, כמו טיילת ארמון הנציב וימין משה, ללא תשלום. הדרישה היחידה: שהזוגות ישכרו שירותים מספקים ירושלמים, כדי לחזק את הכלכלה המקומית.
הפרוייקט החל למעשה אתמול (יום א'), עם סיום ימי בין המצרים, והוא אמור להימשך עד ערב ראש השנה (18/9). אך אז התברר כי העירייה מציעה את השירות רק לזוגות שנרשמו לנישואים "כדת וכדין", כלומר באמצעות הרבנות או לפי ההלכה המוסלמית והנוצרית.
זוגות מעורבים, להט"בים ומי שבוחר להינשא אחרת כעסו על האפליה. היום הגיש אחד הזוגות, חגי אפרת ומור גל, שחתונתם תיערך על ידי רבה רפורמית - עתירה לבג"ץ נגד האפליה עם התנועה הרפורמית, "ישראל חופשית", "הבית הפתוח" ואגודת הלהט"ב.

"חלוקת משאבי ציבור באופן מפלה"

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, אמר כי "עיריית ירושלים איננה מפנימה שבישראל קיימת מציאות חדשה שבה זוגות צעירים אינם מוכנים לקבל תכתיבים כיצד להינשא". הוא טען כי "כשם שעיריית ירושלים מכירה במעמדם של בני זוג גם ללא חתונה ברבנות, לצורכי ארנונה, עליה לנהוג בהם בשוויון וללא אפליה כאשר היא מבקשת לנצל את המרחב הציבורי ואת משאבי העירייה כדי לסייע לחתונתם, לנוכח משבר הקורונה".
1 צפייה בגלריה
מיידיי
מיידיי
(צילום: people photography)
ענבר אורן, סמנכ"לית תנועת "ישראל חופשית", הגדירה את התנהלות העירייה: "שימוש ציני בכוח". לדבריה, "דווקא עיר הבירה של מדינת ישראל, שאמורה להוות סמל של הכלה וקבלה - בטח ובטח בשעת המשבר הקשה ביותר של תושביה - בוחרת לפצל, להדיר וליישר קו עם מציאות מדומיינת של עולם שבו כל הזוגות בישראל מתחתנים דרך הרבנות".
היא הוסיפה כי "כל עוד מאות-אלפי זוגות ישראלים בוחרים לקיים טקסי חתונה בדרכים רבות אחרות - אנו מצפים מעיריית ירושלים לקרוא קצת חדשות ונתונים ולהיות חלק מהשינוי, או להיות בעצמה חלק מהאפליה".
ערן גלובוס, יו"ר שותף של "הבית הפתוח" בירושלים, אומר כי "התשובה להדרה הייתה ותמשיך להיות אהבה. לא נעמוד מנגד כשעיריית ירושלים מבקשת לסמן (שוב) ירושלמים וירושלמיות סוג-ב', ולחלק (שוב) משאבי ציבור באופן מפלה ופסול".
תגובת העירייה: "העתירה התקבלה, נגיב כמקובל בבית המשפט".