פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו (מנהל "מגן ישראל"), דן אתמול (יום א') עם הגורמים הרלוונטיים כדי לקבל תמונת מצב עדכנית על אישור כניסתם לישראל של כ-17 אלף תלמידי הישיבות והסטודנטים שיגיעו לישראל בחודשים הקרובים לתקופה ממושכת.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מהנתונים שהוצגו בפגישה, עולה כי יגיעו לישראל כ-12 אלף תלמידי ישיבות, ובנוסף להם עוד 2,000 סטודנטים, כ-5,000 משתתפים בפרויקט מסע, כ-500 משתתפים בפרויקט נעל"ה וכ-1,500 שמגיעים מטעם מוסדות פרטיים.
לא ניתן להעריך כרגע כיצד תתפרס הגעתם, אבל ברור כי אין המדובר בכניסה מיידית ולא בבת-אחת. כניסתם של תלמידי הישיבות והסטודנטים לארץ אושרה אך ורק למוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות, ושמתחייבים לעמוד בתנאי בידוד של שבועיים בקפסולות של עד שישה. עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 שהגישו בקשות.
"משרד הבריאות מקפיד ויקפיד על קיום תנאים במוסדות המאפשרים בידוד, ומחייב את מנהלי המוסדות להתחייב לכך. הפרה של התנאים היא הפרה של תנאי השהייה בארץ על כל המשתמע מכך, הן כלפי התלמיד והן כלפי המוסד".

"לרחם על האוכלוסייה המקומית"

כדי לוודא שלא תהיה חריגה באף מוסד, הנחה אתמול פרופ' גמזו את אנשי משרד הבריאות לפקח באופן קבוע על יישום ההנחיות, ולצורך משימה זה יגויסו פקחים ייעודיים. פרופ' גמזו הדגיש כי "בתקופה מורכבת זו יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור, לבין שמירה על הערכים של המדינה והקשר עם יהדות העולם".
בדיונים השתתפו יו״ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש רשות האוכלוסין, פרופ׳ שלמה מור יוסף, ד"ר אשי שלמון ממשרד הבריאות ונציגי המל״ג.
בראיון לאולפן ynet הזהיר הפרופ' איתן פרידמן מפני הגעתם של יהודים רבים לקראת החגים. לדבריו, "70% ממפיצי הנגיף בגל הקודם הגיעו מארה"ב, על סמך אנליזה גנטית של הנגיף ונתונים שפורסמו מאוניברסיטת תל אביב". הוא הגדיר זאת כ"שערורייה".

הרב בנימין פישר, מבכירי יועצי הבריאות במגזר החרדי, מסכים עם הקביעה כי מדובר בצעד מסוכן: "אם הגעה מחו"ל מייבאת קורונה, אז זה לא משנה אם אלה בחורי ישיבות, רבנים או אדמו"רים, צריך לחסום את זה. לא ייתכן שפה אנו נאבקים, משפחות מאבדות את מטה לחמן, ובמחי יד בחוסר שיקול דעת מביאים ייבוא של קורונה מארה"ב.
"אם מישהו רוצה לבוא, ברוך הבא, אבל צריך שיהיה מפקד ופרויקטור בלי רחמים, או אולי להפך – עם רחמים על האוכלוסייה המקומית, כדי לעשות סדר. צריך שכל. זו מגפה, בעת מגפה אומרת הגמרא כנס רגלך".