לבית הכנסת הכללי ביישוב נופים בשומרון הוכנס בימים האחרונים ספר תורה באירוע מיוחד. הספר נתרם לזכרו של מוטי בן שבת ז"ל, תושב נהריה שנהרג בעת שפעל להצלת אנשים בשיטפון בנחל הגעתון. באירוע השתתפו בני משפחת בן שבת, תושבי היישוב וכן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.
1 צפייה בגלריה
הכנסת ספר תורה לזכר מוטי בן שבת ז''ל
הכנסת ספר תורה לזכר מוטי בן שבת ז''ל
ראש המועצה דגן (במרכז) עם ספר התורה
(צילום: רועי חדי, מועצה אזורית שומרון)
לפני כשנתיים, לאחר שנחל הגעתון בנהריה עלה על גדותיו ויצר מלכודת מוות, בן שבת שנקלע למקום זיהה רכב שנתקע בשיטפון, העז ופעל לחלץ את המשפחה. לאחר החילוץ הוא זיהה כיסא תינוק ברכב וחשש שישנו פעוט נוסף, לכן קפץ שוב לעבר המכונית. באותו שלב המים סחפו אותו, והוא מת במקום.
סיפור הגבורה נגע בליבותיהם של רבים, ובהם אלישבע רז, תושבת נופים ואם לעשרה ילדים. רז החליטה להנציח את זכרו של בן שבת וערכה מבצע התרמה במטרה לרכוש מכשיר החייאה "קורפלוס" ליישוב וכן מכשיר אולטרסאונד לזכרו.
המועצה האזורית שומרון התגייסה למבצע, ויחד עם תושבי יישובי גוש קנה, היישוב נופים וארגון "הצלה ללא גבולות" גויסו מעל 100 אלף שקלים לטובת המיזם. כך נוצר הקשר בין אנשי נופים לבני משפחתו של בן שבת, ששמחו על ההנצחה המיוחדת לזכרו.
לאחרונה פנה למשפחה אדם שביקש לתרום ספר תורה לזכרו של בן שבת. שלושת ספרי התורה הקודמים שתרם להנצחת חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בשומרון, נכנסו לבתי כנסת שונים במועצה. כאשר שמעו על כך בני המשפחה, הם החליטו שהמקום הנכון ביותר לספר התורה לזכרו של מוטי יהיה בנופים. "מוטי שלנו הגיע הביתה", אמרה בטקס אמו, חווה בן שבת. "אין לנו מילים להודות ליישוב נופים שמחבק אותנו ככה".
מוטי בן שבתמוטי בן שבת
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הביע את התרגשותו מסגירת המעגל: "במותו מוטי הציל חיים וקיים עולם מלא. זו זכות גדולה עבור היישוב נופים, והשומרון כולו, להנציח אדם יקר כזה, קודם בהוספת חיים גשמיים וכעת בהוספת חיים רוחניים בזכות ספר התורה החדש שתרמה המשפחה". הוא הודה לוועד היישוב בראשות איציק מנדל, לכל התורמים והמתנדבים – "וכמובן תודה מיוחדת לאלישבע רז על היוזמה וההגשמה".
רז אמרה: "מה שנגע לליבי והשאיר בי חותם עמוק זה לא רק שמסר נפשו, אלא שהיה גם עטור בענווה. נוצר ביני לבין חווה וכעת גם בין היישוב נופים למשפחה קשר חם ונצחי שלא יינתק. כל הציבור ביישוב היה באור גדול בהכנסת ספר התורה, קהילה שלמה נראתה מוארת מהתרגשות ורוממות הרוח".