חברת דן סירבה לפרסם על האוטובוסים שלה קמפיין לעידוד חינוך יהודי, בטענה שהוא פוגע ברגשות התושבים: מאחורי מסע הפרסום שנפסל עומדת האגודה לעידוד חינוך יהודי, ומטרתו היא לעודד הורים חילונים ומסורתיים לשלוח את ילדיהם למסגרות חינוכיות לא דתיות שבהן נכללים לימודי יהדות בסיסיים. בארגון זועמים על החלטת חברת דן, וטוענים ל"סתימת פיות".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
3 צפייה בגלריה
"חנוכריסמס בגן שושנה". שלט שחברת דן סירבה לפרסם
"חנוכריסמס בגן שושנה". שלט שחברת דן סירבה לפרסם
"חנוכריסמס בגן שושנה". שלט שחברת דן סירבה לפרסם
(צילום: האגודה לעידוד חינוך יהודי)
באחד השלטים שנפסלו נכתב: "חנוכריסמס בגן שושנה – אם זה נראה לכם נורמלי אנחנו בבעיה", לצד תמונה של ילדים מציירים חנוכייה לכבוד חנוכה וגם עץ אשוח לרגל חג המולד. בשלט אחר נכתב: "הילדה שלכם חוגגת האלווין? אם זה נראה לכם נורמלי אנחנו בבעיה", לצד תמונה של ילדות שמבקשות ממתקים בפתח בית, בהתאם למסורת של ליל כל הקדושים, תוך שהן מחופשות למכשפות.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"הזמנו קמפיין מול חברת דן וחברת שילוט החוצות כנען, הזכיינית שמפרסמת על האוטובוסים של דן", סיפר ל-ynet גורם באגודה לעידוד חינוך יהודי. "זה מסר פשוט, יהודי וטהור בארץ ישראל, בלי שום כוונה פוליטית. עכשיו זמן הרישום לבתי ספר, ורצינו לעודד אנשים לשלוח ילדים למוסדות חינוך שלומדים בהם יהדות ומסורת. כבר סגרנו הכול, הדפיסו את השלטים והכול כבר היה מוכן, ופתאום חברת דן הודיעו שהכיתוב והרעיון לא מקובלים עליהם".
3 צפייה בגלריה
שלט שנפסל בידי חברת דן
שלט שנפסל בידי חברת דן
שלט שנפסל בידי חברת דן. "פרסום שעלול לפגוע בחלק מהאוכלוסייה"
(צילום: האגודה לעידוד חינוך יהודי)
לדבריו, דן הסכימה לספוג את הנזק הכלכלי – ובלבד שהשלטים לא יתפרסמו. "אני מזועזע. אני לא יודע אם לקרוא לזה כפייה חילונית, אבל מתברר שהחופש הבסיסי לדבר על חינוך יהודי במדינה יהודית נחשב פתאום ל'אמירה בוטה'", הוסיף אותו גורם. "אנחנו לא מעודדים שליחה לבתי ספר חרדיים ודתיים, אלא פשוט לבתי ספר שלומדים בהם לימודי יהדות ברמה בסיסית".
האגודה פועלת לעידוד והכוונה בקרב הציבור החילוני, ומסע הפרסום שלה החל בשבועות האחרונים. "אנו מזועזעים והמומים מההתערבות הבוטה של חברת דן באצטלת 'פגיעה ברגשות הציבור'", נמסר מהאגודה, "בזמן שקמפיינים חושפניים ופוגעניים מסוגים שונים מתפרסמים באופן חופשי, לא יעלה על הדעת שבמדינת היהודים עידוד לחינוך יהודי ייחשב לדבר פוגעני".
בחברת דן אמרו כי על פי סעיפי ההסכם הזכיינות עם חברת כנען, יש להימנע מכל פרסום שנוי במחלוקת ומכל פרסום שעלול לפגוע בחלק מהאוכלוסייה. בהסכם נכתב, בין השאר, כי "המפרסם לא יפרסם כל מודעה אשר בדרך כלשהי נוגדת את האינטרסים של דן", ולא יפרסם "מודעת פרסום שעלולה להוות פגיעה ברגשות הציבור או חלקים ממנו".
3 צפייה בגלריה
אוטובוסים של חברת דן
אוטובוסים של חברת דן
אוטובוסים של חברת דן
(צילום: מוטי קמחי)
תגובת חברת דן: "מנכ"ל דן, אופיר קרני, זימן פגישה דחופה למחר בבוקר עם הצוות המקצועי של זכיין הפרסום, כדי לקבל החלטה בסוגיית הקמפיין האמור, ומדיניות הפרסום על גב האוטובוסים. דן מסרבת לפרסם קמפיינים פוליטיים, ורק לאחרונה פסלה החברה קמפיין פוליטי שנועד להתנגד לרפורמת לוין במערכת המשפט".