הדלקות ציבוריות רבות בכל רחבי הארץ התקיימו במהלך ימי החנוכה בסימן תפילה לשובם של החטופים, השבויים בידי חמאס. בהדלקות מרכזיות כובדו נציגי משפחות חטופים להדליק נרות וחלקם אף נשאו דברים, שבהם העלו את הסוגיה הכאובה של בני משפחותיהם.
עשרות מעובדי הקריה הרפואית רמב"ם התכנסו ברחבת לובי בניין האשפוז הראשי של המרכז הרפואי, לטקס הדלקת הנרות. בין מדליקי הנרות היו בני משפחתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל, בן ה-27, שנחטף לעזה, נרצח בידי מחבלי חמאס והובא לקבורה לפני שבוע ימים; סמ"ר אור שנפצע בלחימה ומאושפז ברמב"ם בשבועות האחרונים; וילנה שמקלוב, אחות המחלקה הכירורגית ברמב"ם ואימו של הלוחם אלכסיי שמקלוב ז"ל, שנפל ב-7 באוקטובר בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. יחד עם שמקלוב, הדליק את הנר מפקדו לשעבר של בנה.
3 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ז"ל
אופיר צרפתי ז"ל
אופיר צרפתי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
יחד איתם הדליקו את הנר רב בית החולים רמב"ם, הרב אברהם פיעטרקובסקי, ושליח חב"ד הרב שמוליק טורקוב, והקדישו אותו לאחדות העם.
באירוע אחר בגן יבנה, נערכה הדלקה מרגשת בבית משפחת יעקב בגן יבנה, שכמה מבני משפחתם נחטפו לעזה בידי מחבלי חמאס. שני ילדי המשפחה, אור ויגיל יעקב, כבר חזרו מהשבי. במעמד ההדלקה השתתף שר התפוצות עמיחי שיקלי, ראש המועצה דרור אהרון ושליח חב"ד הרב שניאור זלמן קורנט. המשתתפים שרו "על הניסים – בימים ההם בזמן הזה", והתפללו לחזרתם המהירה של שאר החטופים משבי חמאס, בהם אב המשפחה יאיר יעקב, בריאים בגוף ובנפש.

באר שבע: תפילה להחזרת נועה ארגמני

ברחבת המשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע, התכנסו עשרות בני משפחות החטופים להדלקה מרכזית. החנוכייה גודרה בגדרות ביטחון, שכוסו בתמונות החטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס. באמצעות מוט ארוך, הדליק שליח חב"ד הרב זלמן גרליק את החנוכייה הגדולה והמאירה, כשבני המשפחות אוחזים בידיהם שלטים ובהם תמונות של יקיריהם, ושרים את שירי החנוכה. "אנחנו מדליקים עכשיו את נר החנוכה, כאן בבאר שבע, וחושבים על כל אחד ואחת מהחטופים ומתפללים לשובם במהרה", אמר הרב גרליק.
ליאורה ארגמני, אימה של נועה שנחטפה מהמסיבה ליד רעים וקטע הווידאו שתיעד אותה בעת החטיפה זעזע את העולם, השתתפה בהדלקה המרכזית בשכונת נאות אפקה בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
ליאורה ארגמני, אימהשל נועה ארגמני שנחטפה מהמסיבה בנובה, מבקשת להחזיר את ביתה
ליאורה ארגמני, אימהשל נועה ארגמני שנחטפה מהמסיבה בנובה, מבקשת להחזיר את ביתה
ליאורה ארגמני, אימה של נועה ארגמני שנחטפה ממסיבת נובה
(צילום: שרי גבעתי, קרן קוזלוב, צילום מסך)
בהדלקה שארגן שליח חב"ד הרב עידן רהב, השתתפו תושבים רבים שהתכנסו סביב החנוכייה ושרו את שירי החג. אימה של נועה התיישבה בסמוך לחנוכייה והייתה חלק פעיל מההדלקה, כשהיא נושאת תפילה לשובה של בתה.
לפני שבועיים פרסמה ליאורה ארגמני סרטון קורע לב, שבו דיברה על כך שהיא חולה במחלה קשה ואמרה: "אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי. אני רוצה לראות את נועה שלי בבית. אני קוראת לנשיא ביידן ולצלב האדום – תביאו את נועה שלי כמה שיותר מהר, כדי שאני אספיק לראות אותה".
בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב, שם שוכן מטה החטופים, נערכה הדלקה של חנוכיית צעירי חב"ד על ידי שימי סגל. על רקע תמונות החטופים הנמצאים בימים אלה בשבי חמאס ברצועת עזה, הודלקה החנוכייה, בסימן תפילה לשובם של החטופים.

האחים שהוריהם נרצחו שרו לקהל בכפר סבא

האחים דניאל ואוהד וייס מהקיבוץ בארי התייתמו משני הוריהם במהלך המלחמה: אביהם, שמוליק, נרצח בידי מחבלי חמאס במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר; אימם, יהודית, נחטפה ונרצחה בשבי, וגופתה חולצה מאוחר יותר על ידי כוחות צה"ל. הערב כובדו האחים וייס בהדלקת נר רביעי בכפר סבא. אל כיכר העיר זרמו מאות תושבים, כמו גם ראש העיר רפי סער וסגניו.
3 צפייה בגלריה
האחים וייס בהדלקה בכפר סבא
האחים וייס בהדלקה בכפר סבא
"מפעים לראות איך הם ממשיכים במסלול החיים, ובוחרים לשמח ולהאיר אחרים". אירוע ההדלקה בכפר סבא
ההדלקה המרכזית של חב"ד בכפר סבא נערכה בכיכר העיר. שליחי חב"ד, הרב אהרן קנייבסקי והרב יוסי ליפקין, כיבדו את האחים בהדלקת הנר "לזכות הצלחת כוחות הביטחון וחיילי צה"ל ולחזרת החטופים", כפי שנכתב בהזמנה שפורסמה מבעוד מועד לכלל התושבים.
לאחר סיום ההדלקה ושירי חנוכה המסורתיים, עלו האחים דניאל ואוהד וייס לבמה ושימחו את המשתתפים עם מקבץ שירים. "החיבור בינינו נוצר במסע התפילה המרגש שערך יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, למאות חטופים בחודש שעבר", סיפר הרב שלמה אזימוב מחב"ד, "לאורך כל המסע לתפילה אצל הרבי מלובביץ', האחים וייס שימחו את כולנו, למרות הזוועה שעברו. מפעים לראות איך הם ממשיכים במסלול החיים, ובוחרים לשמח ולהאיר אחרים. הם דוגמה חיה לכולנו".