בית הכנסת העתיק "נוז'יק" שנחנך בשנת 1902, הוא היחיד מבין בתי הכנסת בוורשה ששרד את השואה. אך מאז ועד היום לא הצליחו ספסליו להתמלא עד תום, כמו בימים שקדמו להשמדת יהדות פולין. 400 מקומות יש בבית הכנסת, ובימי השיא של החגים מגיע מניין המתפללים בו ללמעלה מ-150.

השנה יהיו שם מעט פחות – כמאה יהודים, "למרות הקורונה", אומר הרב משה שודריך, רבה הראשי של פולין ורבה של ורשה. גם בימים קשים אלה הוא מוצא דרך מקורית למדי, שלא לומר נדירה, לשמור על קשר עם בני קהילתו, באמצעות דיבוב מלא הומור של סרטונים. "חשוב להזכיר לאנשים שהם לא לבד, והם מגיבים במתיקות. משהו בפרצוף מוכר ודיבור חם בשפה שהם מבינים – עושה להם טוב".
הקהילה היהודית בפולין עומדת על אפס תחלואה בקורונה, אולי בזכות הקפדה מקסימלית על ההוראות. השיעורים עברו ל"זום". "גם הבדלה התחלתי להעביר בפייסבוק לייב, והמספרים רק גדלים".
ביום כיפור השנה, הוא מבטיח, ייקח לעצמו כמה דקות בכדי להודות לכל אלה העוסקים בהצלת חיים ומטפלים בחולי הקורונה, יהודים ושאינם. "אומרים, 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו'. מדובר על בני אדם, ולאו דווקא יהודים. כשרופא מטפל בך הוא שליח ה'".