אחרי שנה של קורונה – חוזרים לחגוג ביחד: בפארק טדי בירושלים, אל מול חומות העיר העתיקה, מתקיימת הערב (ד') תפילת ערבית והלל מוזיקלית לרגל יום העצמאות ה-73 של ישראל. האירוע נערך על פי התו הירוק ומספר המשתתפים בו מוגבל, אך כולכם תוכלו להצטרף אל המתפללים בשידור חי כאן ב-ynet, החל מהשעה 19:30.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במסגרת חגיגות "עצמאותה" המסורתיות, הנערכות במקום זו השנה ה-16, מובילה להקת "חברים לניגון" את התפילה - הפעם עם הרב שי פירון. בדרך כלל, משתתפים באירוע אלפי בני אדם, אך ביום העצמאות התש"פ, סגר הקורונה הראשון, התקיים במתכונת וירטואלית בלבד ממוזיאון מגדל דוד. כעת, כאמור, הוא חוזר לארח קהל בפארק – לפי שעה רק כאלפיים איש ואישה, מחוסנים ומחלימים.
1 צפייה בגלריה
תפילת יום העצמאות פארק טדי
תפילת יום העצמאות פארק טדי
כף זה נראה בשנים קודמות
(אלדד וייל)
העצרת, שמארגנים מרכז צעירים ירושלים ואגף התרבות והאמנויות בעירייה, תיפתח בטקס לזכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה מקרב העולים החדשים לארץ, בשיתוף ארגון Alynu, ומעגל שירי זיכרון עם דוד סעדה. לאחר תפילת ערבית תתקיים "חגיגה ארץ ישראלית וקיבוץ גלויות" עם להקת "כפיים", ולקינוח - מסיבה בהרקדת Dj Pnina.
תחילתה של "עצמאותה" בהתארגנות של כמה חברים שביקשו לציין את החג באירוע משמעותי, המשלב בין התפילה המסורתית למסיבה "עכשווית". שניים מהם - אלדד וייל, כיום מנכ"ל צעירים ירושלים, וחנן רובין, לימים חבר מועצת העיר - המשיכו ופיתחו את המיזם עד שהרשויות בבירה לקחו אותו תחת חסותם, והאירוע הפרטי הפך לעצרת ציבורית המונית, אחת ממסורות החג הירושלמיות.