ישראל ושולמית שירן לא האמינו שזה קורה להם: לאחר כמה ימי אשפוז במחלקת פלסטיקה בבית החולים "הדסה עין כרם", אזרה שולמית את כל כוחותיה, וצעדה בקושי רב להדליק את נרות השבת שבה חל גם לילה ראשון של חג שמחת תורה. על העגלה זהרו הנרות שהדליקו מאושפזות אחרות, וגם נר נשמה. אלא שאז הופיעה עובדת בית החולים, שפשוט כיבתה את כל הנרות "בהתרסה", הם מספרים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>
"היינו ממש במרחק של מטר וחצי מהעגלה עם הנרות", אומר ישראל שירן, בריאיון לאולפן ynet, "פתאום אנחנו רואים מצד ימין של המחלקה קבוצת עובדות עם מדי בית החולים. אחת מהן שנראתה כמו מנהיגת הקבוצה, הייתה בלי מסכה על הפה ועל האף. היא חתכה שמאלה לכיוון הנרות, וכיבתה אותם במעין יריקה ונשיפה".
שירן היה מצויד בטלפון הנייד, שאותו מותר הלכתית לשאת בזמן הדלקת הנרות. "רציתי לצלם את אשתי מדליקה נרות בבית החולים בחג המכונן הזה", הוא מסביר - ומעיד בכאב כי "החברות שהלכו עם העובדת צחקקו. שאלתי אותה, למה עשית את זה? - ואז שלפתי את הטלפון הנייד".

"עברה את הקו האדום"

בפוסט שהעלה בפייסבוק ומוען כמכתב לבית החולים, גולל שירן את שחווה – והעלה תיעוד של העובדת לאחר מעשה. הפוסט, תחת הכותרת "מעשה אנטישמי של עובדת בית החולים", צבר אלפי שיתופים ותגובות. "היא צחקה לי בפנים", שיתף שירן, "וצעקה לעברי בנפנוף יד שאותו צילמתי: 'רוח, רוח' (לך, לך, בערבית)".
2 צפייה בגלריה
העובדת לאחר מעשה
העובדת לאחר מעשה
העובדת לאחר מעשה
הוא מציין כי "שתי אחיות שהיו בסביבה, הביעו זעזוע ממעשי העובדת, ושאלו אותה אף הן 'למה עשית את זה', אך היא התעלמה מהן והמשיכה בדרכה. האחות שהייתה אחראית המשמרת ניגשה אלינו ואמרה: 'כערבייה אני ממש מתנצלת. היא עברה את הקו האדום וזה ממש חמור'".
"למותר לציין שאשתי, אני ועוד נשים שהדליקו נרות ושמעו את שהתרחש - כולנו חשנו בושה עצומה והשפלה נוראית", כך שירן. הוא מכנה את המעשה "אנטישמי": "ברור לי שמטרתו הייתה פגיעה במסורת ובקודשי ישראל, והדברים מזכירים תקופות אפלות".
"אחרי שחזרנו מהתפילה היא הגיעה לחדר של אשתי ואמרה 'אני רוצה לעשות סולחה'", מספר שירן ל-ynet. "שאלתי שוב, למה עשית את זה? ואז היא ענתה שזה לא היה בכוונה. אבל היא הייתה בלי מסכה, זזה במיוחד לכיוון הנרות וירקה. שאלתי אותה אם היא מבינה מה עשתה, מעשיה היו לגמרי במתכוון. היא לא פגעה רק בנו, אלא בעם ישראל ובמסורת שלו. אבל היא הישירה אליי מבט ולא ענתה. אמרתי לה שאפרסם את הסרטון ואדרוש את פיטוריה. בתגובה היא אמרה:'תעשה מה שאתה רוצה'".

"עבודתה הופסקה"

מהדסה נמסר בתגובה: "בית החולים הפסיק מיידית את עבודתה של העובדת. מדובר בעובדת משק וניקיון המועסקת דרך חברת קבלן, והבוקר נמסר למעסיקה כי אינה יכולה להגיע יותר לעבודתה בבית החולים".

2 צפייה בגלריה
" צעקה עליי בערבית ללכת". ישראל שירן
" צעקה עליי בערבית ללכת". ישראל שירן
" צעקה עליי בערבית ללכת". ישראל שירן

"אנו רואים בחומרה רבה את המעשה הנורא, ומדגישים כי הוא אינו מעיד על כלל אלפי עובדיו של בית החולים, הפועלים מתוך כבוד זה כלפי זה וכלפי כל מטופל באשר הוא, כלפי סמלי אמונתו ומנהגיו. זוהי דרכה של הדסה, ומי שאינו שותף לדרך זו - מקומו לא יהיה איתנו". בבית החולים הוסיפו והתנצלו "בפני כל מי שנפגע ממעשים חמורים אלה".