כבר 13 שנה נאלצת רחל הלפרין לנסוע אחת לחודש, כמעט בכל חודש, מרחק של כ-15 שעות כדי לטבול במקווה הטהרה הקרוב לביתה. רחל ובעלה, הרב יוסי, הם שליחי חב"ד לעיר ורנה שבבולגריה, וה"קרוב" הזה הוא העיר סופיה – הנמצאת במרחק כ-500 ק"מ מהם.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בנות ישראל, כידוע, מסרו נפשן במשך אלפי שנים על "טהרת המשפחה" והקפידו על המצוות התלויות בה גם במצבים הקשים ביותר – אז מה זה בשביל רחל לקפוץ הלוך ושוב מרחק חצי מיליון מטרים בשביל מקווה כשר וחיי זוגיות מלאים? מה לא עושים בשביל שלום בית. לעיתים, אגב, היא מעדיפה פשוט לעלות על מטוס לישראל ביום הטבילה ולחזור מיד הביתה אל יוסי והילדים – דרך קצרה ונוחה יותר מהכבישים העקלקלים במדינתה.
קראו עוד בערוץ היהדות:
4 צפייה בגלריה
המקווה החדש שנבנה
המקווה החדש שנבנה
המקווה שהתחיל להיבנות. יחסוך נסיעה ארוכה בכל חודש
4 צפייה בגלריה
משמאל: בני הזוג הלפרין
משמאל: בני הזוג הלפרין
משמאל: בני הזוג הלפרין. סימנו לעצמם מטרה
(באדיבות המצולמים)
כעת, אחרי יותר מ-15 שנות נישואים, סימנו לעצמם זוג השליחים מטרה: לבנות את המקווה הראשון בוורנה, בתקווה שהוא ישמש לא רק את רחל, אלא גם נשים אחרות מהקהילה היהודית המקומית שאינן מגדירות עצמן שומרות מצוות – אך אולי בזכות המקווה החדש יתחילו לטבול.
בימים האחרונים הכריז הרב הלפרין על קמפיין גיוס המונים למימון הפרויקט, וכיאה לחב"דניק אמיתי הוא לא מבזבז זמן יקר אלא קופץ מיד למים – וכבר התחיל בבניית המקווה.
יוסי הוא אחד מכ-600 שליחי חב"ד שהתאגדו לגיוס המונים משותף, באמצעות הפלטפורמה של חברת צ'רידי – כל אחד למטרה אחרת במקום שליחותו. יחד הם קוראים לתורמים בארץ ובעולם לפתוח את הכיס ואת הלב בימים האחרונים של 2021, ולזכות לא רק במצוות צדקה אלא גם בנקודות זיכוי לקראת סיום שנת המס – כסף של ממש.
4 צפייה בגלריה
המקווה החדש שנבנה
המקווה החדש שנבנה
היעד: להשלים את הבנייה עד ליל הסדר
כמה פילנתרופים ידועים מהעולם היהודי כבר תרמו מהונם סכום כולל של כמיליון דולר כדוגמה אישית לתמרוץ הקמפיין. מנכ"ל צ'רידי, שי צ'רבינסקי, סיפר כי החברה מפעילה בימים אלו יותר מ-50 אנשי צוות ברחבי העולם כדי לתת מענה לשליחי חב"ד הפזורים ב-40 מדינות שונות, על פני חמש יבשות.
הרב הלפרין מוורנה השקיע עד היום כ-600 אלף שקל בבניית התשתית למקווה הטהרה שעליו הוא חולם, והוא מציב יעד גיוס צנוע יחסית של 200 אלף נוספים להשלמת הפרויקט. המטרה היא להשלים את הבניה עד ליל הסדר הקרוב, בעוד כארבעה חודשים.
4 צפייה בגלריה
המקווה החדש שנבנה
המקווה החדש שנבנה
המקווה החדש שנבנה. הפרויקט הוא חלק מגיוס המונים משותף של שליחי חב"ד
בעיר ורנה מתגוררים כמה מאות יהודים, ועוד עשרות אלפים מגיעים אליה מדי שנה כתיירים. בית חב"ד מהווה מוקד משיכה עבורם, ומתקיימים בו תפילות, שיעורי תורה, סעודות שבת, פעילויות חסד ועוד.
"עד היום לא היה מקווה בעיר, זוגות צעירים שבאים לחגוג כאן ירח דבש או מקומיים ששומרים על טהרת המשפחה נתקלו בבעיה ונאלצו לוותר או לנסוע לסופיה", אמר הלפרין ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. "מעבר למרחק ולמשך הנסיעה, לא תמיד יש תחבורה והדרכים בבולגריה קשות, אז זה או טיסה או אוטובוס. לפעמים אין מטוסים לסופיה, אז אשתי טסה לישראל".
"בסופו של דבר יש הרבה מאוד יהודים שצריכים את המקווה הזה במשך השנה, ואנחנו מאמינים שבנייתו תתרום משמעותית לטהרה של עם ישראל", סיכם השליח"מניסיוננו עד היום, כל דבר שפתחנו כאן – הביקוש אליו רק הלך ועלה".