בזמן שישראל ממתינה לגל הקור וסופת השלגים, במדינות שונות היא כבר בעיצומה, כולל טורקיה. וכך מצא עצמו משגיח כשרות מבני-ברק לכוד במשך שעות ארוכות בסופת שלגים עזה באזור איסטנבול, עד שחולץ בידי חיילים מקומיים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב ישראל אלבום (61) הגיע לשליחות במפעל לייצור סוכריות באזור איסטנבול, כדי לתת למקום תעודת כשרות. ביום שני, בשעה 14:30 בערך, הוא יצא לנסיעה בכביש מהיר מחוץ לעיר ביחד עם סולימאן, נהג מקומי. "לפתע החל לרדת שלג כבד שנערם ונתקענו באמצע הכביש", הוא מספר, "משאיות שהיו לפנינו חסמו את הדרך. אחר כך התברר שהן החליקו ופגעו במכוניות. ניסינו לברוח קדימה ואחורה, אבל ללא הצלחה.
"ישבנו במכונית עשר שעות בערך והתחממנו עם המזגן. בשלב מסוים כיבינו את המנוע מחשש שהדלק ייגמר, וישבנו ככה עוד שש-שבע שעות. בשלב זה הגיעו שוטרים טורקים והתחילו לחלץ אנשים. בוססנו בשלג, ברוחות עזות, אולי קילומטר, ואז הגענו למשאיות צבאיות שחילצו אותנו".
3 צפייה בגלריה
הרב אלבום מבוסס בשלג הטורקי. "העיקר שאנשים יאכלו כשר"
הרב אלבום מבוסס בשלג הטורקי. "העיקר שאנשים יאכלו כשר"
הרב ישראל אלבום מבוסס בשלג הטורקי. "העיקר שאנשים יאכלו כשר"
(באדיבות המצולם)
קראו עוד בערוץ היהדות:
הרב מספר כי כמאתיים איש נלקחו לתחנת משטרה מקומית. "נתנו לנו מים והביאו כריכים אבל לא יכולתי לאכול", הוא משחזר, "אחרי שלוש שעות לקחו אותנו עם המשאיות לכיוון שדה התעופה והביאו אותנו למסגד ענק שנמצא שם".
הרב החרדי התקבל בחמימות במסגד בארנבוטקוי, ובבוקר התפלל בו תפילת שחרית. "היו שם מלא טורקים. ברור שהם הסתכלו עליי כעל עוף מוזר, אבל אף אחד לא אמר מילה. על אף שיכולתי להוציא תפילין החלטתי להימנע מזה, כי בכל זאת מדובר במסגד ולא ידעתי איך יגיבו", סיפר.
בסרטון למעלה: צפו ברב אלבום שומר על חיוך בקור המקפיא
3 צפייה בגלריה
המסגד שבו התארח הרב אלבום
המסגד שבו התארח הרב אלבום
המסגד שבו התארח הרב. "יכולתי להוציא תפילין, אבל החלטתי להימנע מזה"
הוא שהה במסגד מ-5 עד 11 בבוקר, ואז משאיות צבאיות החזירו אותו לכלי הרכב התקוע שלו. "הכול עבר בשלום, ברוך השם", סיכם, "העיקר שאנשים יאכלו כשר. אנחנו נעשה מאמצים בשבילם".
הרב הראשי של איסטנבול, מנדי חיטריק, סיפר: "הרב אלבום שמר כל הזמן על רוח טובה. הוא לא הישראלי היחיד שנתקע פה. זה קרה למאות אנשים, בטיסות קונקשן או בכבישים. אני כל הזמן מקבל שיחות טלפון עם בקשות לספק לאנשים אוכל כשר".
3 צפייה בגלריה
החיילים הטורקים שחילצו את הרב אלבום
החיילים הטורקים שחילצו את הרב אלבום
החיילים הטורקים שחילצו את הרב אלבום