הרב הראשי לישראל, דוד לאו, נדבק בקורונה. מלשכתו נמסר אמש (יום א') כי הוא נדגם בבדיקת אנטיגן ביתית ונמצא חיובי לנגיף. הרב חש בטוב וישהה בביתו עד לתום תקופת הבידוד.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
2 צפייה בגלריה
הרב הראשי דוד לאו
הרב הראשי דוד לאו
הרב הראשי דוד לאו
(צילום: שלומי כהן)
גם הרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הציבור החרדי, אובחן אתמול כחולה, לאחר שחום גופו עלה. אנשי ביתו של הרב ביקשו מהציבור להתפלל לרפואת רבי ירחמיאל גרשון בן מרים – יחד עם כל חולי ישראל, והפיצו בהמשך תמונה שלו כשהוא מתפלל שחרית. הרב אדלשטיין בן ה-98 הספיק לקבל את מנת החיסון הרביעית לפני שנדבק בנגיף, ואילו הרב לאו חוסן שלוש פעמים.
הרב לאו נחשב כמי שמעודד התחסנות, ולא פעם הטיף לצאת ולקבל את החיסון נגד הנגיף, גם מעל במה זו. "עשרות רבנים שאלו אותי – 'לא מסוכן להתחסן?' אז התחסנתי ראשון", סיפר הרב הראשי, עם התחלת מבצע החיסונים לפני כשנה. בהמשך הטיף לשמור על הנחיות הקורונה, וסיפר כי בתקופת החגים התפלל במניין בשטח פתוח.
2 צפייה בגלריה
הרב גרשון אדלשטיין
הרב גרשון אדלשטיין
הרב גרשון אדלשטיין כפי שתועד בבידוד
הרב אדלשטיין הוביל גישה מחמירה של הישמרות מפני הנגיף מפרוץ הקורונה, ובלט בהתנגדותו להפרת ההנחיות בגלי הקורונה שפגעו במגזר החרדי. בין השאר, הוא קרא לציית ולסגור את מוסדות החינוך, בשעה שמנהיגים חרדים אחרים בסדר הגודל שלו תמכו, בשתיקה או בגלוי, בהפרה של הנחיות הקורונה. הוא היה הרב הראשון שקרא להימנע מהתקהלויות – גם לשם תפילה.
פורסם לראשונה: 23:58, 09.01.22