בית חולים לילדים במנצ'סטר שבבריטניה חוקר טענות על התעללות בילד חולה בן 9, שחבש כיפה ולבש ציצית, על ידי אחיות שענדו סיכות עם הכיתוב "לשחרר את פלסטין". תקרית זו מצטרפת לשורה של תקריות נגד יהודים בבריטניה. מדוח שפרסם משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות עולה כי בבריטניה חל זינוק חד בתקריות נגד יהודים מאז 7 באוקטובר.
הילד, המתמודד עם מחלת דם אוטואימונית, מאושפז בבית החולים המלכותי של מנצ'סטר לילדים. דודו של הילד טען כי בין היתר הוא לא מקבל טיפול נאות וגם נאלץ "לשכב על הרצפה".
1 צפייה בגלריה
Royal Children's Hospital, Manchester
Royal Children's Hospital, Manchester
בית החולים המלכותי של מנצ'סטר לילדים
(צילום: אתר בית החולים)
המקרה עורר סערה בבריטניה ופורסם בהרחבה ברשתות החברתיות על ידי אישי ציבור, שהזדעזעו ממנו, כולל מגישת הטלוויזיה רייצ'ל ריילי.
הדוד אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish News: "כמשפחה יהודית דתית, האחיין שלי חובש כיפה שחורה וציצית בגאווה. האחיות מסתובבות כולן עם סיכות 'פלסטין חופשית' והוא פחד. מעבר לכך, בפעמים האחרונות שהוא נכנס פנימה נמנע ממנו טיפול רפואי על ידי זוג אחיות בכל פעם".
הוא הוסיף: "הנזק נעשה, והאחיין היהודי שלי והוריו מפחדים שאם הוא יהיה עם כיפה וציצית הוא לא יקבל טיפול. באחד המקרים כשהוא לא היה נראה כמו יהודי, הוא קיבל טיפול מהיר. ראוי לציין גם כי לפני המלחמה הוא קיבל טיפול מצוין. האם זה העולם שבו נחיה? זה שוב 1940? זה מפחיד להיות שוב יהודי בעולם".
בתגובה להאשמות, המועצה היהודית של מנצ'סטר הודיעה כי היא פנתה היום (ו') למנהלים הראשיים של בית החולים המלכותי של מנצ'סטר לילדים של אוניברסיטת מנצ'סטר: "ביקשנו הבהרות לגבי מדיניות הצוות, שעונד הצהרות פוליטיות על המדים. אנחנו מודאגים מאוד מכך שחולים יהודים מרגישים מאוימים בעת הגעה לטיפול".
דובר מטעם אוניברסיטת מנצ'סטר אמר לעיתון Jewish News: "אנו מודעים לטענות החמורות שמסתובבות ברשתות החברתיות. אנו חוקרים אותן במהירות. בית החולים לילדים מחויב לספק טיפול באיכות גבוהה לכל המטופלים שלנו".