"ישראל ביתנו" דוגלת בתפיסה היהודית כפי שהיא מתוארת בספרו המפורסם של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל , "מדינת היהודים": "האם ניתן את כהני דתינו למשול בנו? לא! האמונה היא אמנם הקשר המאחד אותנו; אולם חופשיים אנחנו בכוח החכמות והמדעים".
יצירת חיי

חשיבותה של מסורת ישראל וערכי היהדות הם חלק אינטגרלי מהחברה וממדינת ישראל. אנו מכבדים את זכותו של כל אדם לחיות ע"פ אמונותיו, אך אין לאף אדם את האפשרות להיות מונופול על היהדות. אנו מתנגדים לכפייה דתית מכל סוג שהיא ולהשתמטות בחסות הדת ממילוי החובות האזרחיות והלאומיות. במדרש רבה כתוב "שבעים פנים לתורה", ולכן הפירוש ל"מהי יהדות" הוא רחב ומגוון, והביטוי איש באמונתו יחיה, מקבל משנה תוקף. ההבדל בין “ישראל ביתנו” לבין המפלגות החרדיות הוא שאנו דוגלים ביהדות מקרבת ומאחדת בשעה שהמנהיגות החרדית מטיפה ליהדות קנאית ומרחיקה.
לכן, אנו נקדם את הצעדים הבאים:
לימודי ליבה במוסדות חינוך כתנאי לתמיכה ממשלתית, התניה בפיקוח חיצוני שיכלול מבחני רמה לפחות פעם בשנה, לצד יישום תכנית מיוחדת להכשרת מורים במקצועות הליבה ללימוד לימודי ליבה במגזר החרדי וביטול מעמד מיוחד של מוסדות הפטור. אנחנו נתנה זאת בהסכמים קואליציוניים ולא נתקצב עוד מוסדות פטור.
ביטול תשלומי קצבאות לתלמידי ישיבות. כל תלמידי הישיבות והכוללים יממנו את לימודיהם מכספם, כפי שעושים הסטודנטים באוניברסיטאות.
תכנית ממשלתית לשילוב המגזר החרדי בתעסוקה - עידוד תעסוקה, הורדת גיל הפטור לגיוס.
מתן אפשרות לנישואים וגירושים אזרחיים.
יישום הרפורמה בתחום הכשרות.
השלמת רפורמת גיור ע"י רבני ערים.
העברת כל הסמכויות בנושא פתיחת עסקים ותחבורה ציבורית בשבת לרשויות המקומיות.
ביטול המועצות הדתיות (בהתאם לדו"ח חיים צדוק).
מתן ייצוג הולם לנשים ולשאר המגזרים היהודיים במועצת הרבנות הראשית.
השבת האחריות על בתי הדין הרבניים ממשרד הדתות למשרד המשפטים.
מדינת ישראל לא תאפשר בדיקה חוזרת של יהדותו של מי שהוכר כיהודי ועלה ארצה במסגרת חוק השבות, ולא תאפשר התערבות בסעיף הלאום בתעודת הזהות, לא על ידי סימנים נסתרים ולא באמצעות קודים. לתפיסתנו, כל אזרח שעלה לארץ על בסיס חוק השבות, גם אם הוא לא יהודי על פי ההלכה, משרת בצה"ל, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים הוא חלק אינטגרלי מעם ישראל.