5 צפייה בגלריה
מריה קרבצ'נקו עלתה מבלארוס
מריה קרבצ'נקו עלתה מבלארוס
מריה קרבצ'נקו עלתה החודש מבלארוס - ישר לכיתה א'
מתוך 2.4 מיליון התלמידים שישובו הבוקר (ד') למערכת החינוך, יש כאלה שאולי התרגשו קצת יותר: כ-3,200 ילדים עלו עם הוריהם לישראל בשנה האחרונה - וכ-270 מהם עולים לכיתה א'. "אני רוצה למצוא חברים חדשים", מקווה מריה שעלתה מבלרוס רק החודש – ועוזיאל שעלה מארגנטינה אומר: "יש לי המון שאלות שקשורות לכיתה א', אבל אני מאוד שמח, ומאמין שעם הזמן אסתדר בכיתה החדשה".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הם עדיין לומדים את השפה העברית ומנסים להסתגל לחייהם החדשים בישראל, אך את שנת הלימודים פתחו כמו כלל התלמידים בבתי ספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים. יובל קולני משבט בני המנשה, שעלה מצפון הודו באפריל האחרון, מתגורר עם משפחתו בנוף הגליל, ויודע שמדובר בהתחלה לא פשוטה. אבל הוא שמח ללכת לבית ספר בישראל עם תיק גדול וכיפה לראשו. "אני מתרגש מאוד", הוא אומר.
5 צפייה בגלריה
אדל מרים ביטון עלתה מארה"ב
אדל מרים ביטון עלתה מארה"ב
אדל מרים ביטון עלתה מארה"ב
אדל מרים ביטון עלתה לישראל מארצות הברית עם הוריה, והם גרים ביישוב עופרים. היא תלווה את אחיה שעולה לגן חובה: "שנינו מתרגשים מאוד", היא מעידה. "נעזור אחד לשנייה".

לימודי עברית - גם במקרה של סגר

למרות מגפת הקורונה ומגבלות הכניסה לישראל, עלו בשנת 2021 לא פחות מ-18,330 עולים חדשים מרוסיה, אוקראינה, אתיופיה, ארצות הברית, צרפת, ארגנטינה, ברזיל, קנדה, בריטניה, צי'לה, מקסיקו, אורוגוואי, גרמניה, איטליה, סקנדינביה, בלגיה, פולין, דרום אפריקה, אוסטרליה ועוד, בסיוע משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, נפש בנפש והקרן לידידות.
5 צפייה בגלריה
יובל קולני עלה מהודו
יובל קולני עלה מהודו
יובל קולני עלה מהודו
שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, אמרה כי היא "גאה בילדי העולים המקסימים, שלראשונה ישתלבו השנה במערכת החינוך, ובמיוחד מתרגשת עבור הילדים שעולים לכיתה א'". היא הוסיפה כי "משרד העלייה והקליטה ימשיך לפעול לקליטה מיטבית של העולים וילדיהם, וימשיך לסייע לילדים להתגבר על הקשיים שכרוכים בהשתלבות במדינה חדשה".
5 צפייה בגלריה
עוזיאל סולם, עלה מארגנטינה
עוזיאל סולם, עלה מארגנטינה
עוזיאל סולם עלה מארגנטינה
תלמידים שעלו משנת 2017 יהיו זכאים השנה לתגבור נוסף בלימודי עברית, לאחר שקבינט הקורונה אישר השבוע את החרגתם של למעלה מ-6,000 תלמידים עולים חדשים. השרה הבהירה כי לימודי השפה קריטיים עבור עתידם, ולכן יש להמשיך לקיים את הלימודים גם במקרה של תחלואה גבוהה ביישוב מגוריהם. בהתאם לאישור הקבינט, לימודי שפה יוחרגו מסגר ללא תלות ברמת התחלואה, וימשיכו להתקיים גם במקרה של סגר.
פנינה תמנו שטהפנינה תמנו שטהצילום: אלעד מלכה
הבוקר ביקר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, במרכז הקליטה "בית קנדה" באשדוד, בירך את התלמידים והתלמידות ושוחח עם משפחות העולים.
חגואל אמר לילדים ולהוריהם כי "קיבוץ הגלויות של עם ישראל מתקיים ממש לנגד עינינו. העולים החדשים מרחבי העולם שמתחילים היום את שנת הלימודים בבתי ספר במדינת ישראל, עושים צעד נוסף בקליטתם בארץ ובשילובם בחברה הישראלית. הלב מלא שמחה לראות את הילדים והנערים ממרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית, מגשימים הלכה למעשה את הרעיון הציוני, האתגרים והיופי של העלייה לארץ".
5 צפייה בגלריה
בירוק גטנך עלה השנה מאתיופיה
בירוק גטנך עלה השנה מאתיופיה
בירוק גטנך עלה השנה מאתיופיה