ניצחון לצד החילוני והליברלי ב"מלחמת השבת" סביב הבריכה בשכונת הר חומה בירושלים: בית המשפט המחוזי בעיר הבירה הורה למינהל הקהילתי בהר חומה להפעיל את הבריכה הציבורית החדשה גם בשבת, בעקבות עתירה שהגישו תושבים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לפני כחמישה חודשים הגישו סגן ראש עיריית ירושלים ונציגוּת של תושבי הר חומה, תביעה נגד המינהל הקהילתי בשכונה – אשר סירב להפעיל בסופי שבוע את הבריכה הציבורית החדשה, שנבנתה בעלות של כ-60 מיליון ש"ח מכספי ציבור. לפי פסק הדין שפרסמה השופטת מרים אילני, תיפתח הבריכה גם בשבתות לתקופה של שנתיים, ואם לאחריה גם הציבור החילוני בשכונה יבקש לסגור אותה בסופי שבוע – הנושא ייבחן מחדש. בתקופת הביניים תפעל הבריכה בשבתות למנויים בלבד, וללא מכירת כרטיסים במקום.
קראו עוד בערוץ היהדות:
על פי נתוני העירייה, כ-40% מבין 25 אלף תושבי הר חומה הם חילונים או מסורתיים. בשכונה ממוקמת גם ישיבת הר המור בראשות הרב צבי טאו, רבו של סגן השר אבי מעוז ממפלגת נעם. מתחם הקאנטרי החדש בשכונת הר חומה (או בשמה הרשמי: חומת שמואל) כולל בריכת שחייה, והקמתו על ידי עיריית ירושלים התאפשרה בעזרת מימון ציבורי בסך כ-60 מיליון ש"ח. במהלך בניית המתחם, התחייבה עיריית ירושלים שהבריכה בו תפעל בכל ימות השבוע, וזאת בהתאם לסטטוס-קוו העירוני.
2 צפייה בגלריה
הבריכה בהר חומה
הבריכה בהר חומה
הבריכה הציבורית בהר חומה. "הלקח הוא שאסור להרים ידיים"
(צילום: יוני סיבוני)
אולם, במינהל הקהילתי בשכונה הודיעו כי הם מסרבים להנחיות העירייה להפעיל בסופי השבוע את הבריכה הציבורית החדשה – ובכך הציתו מחדש את מלחמות השבת בבירה. בעקבות הסירוב של המנהל הקהילתי, כאלף איש מתושבי השכונה הגישו תביעה בנדון לבית המשפט, בשיתוף עם סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו.
"מי שניסה להצית בבירת ישראל מלחמת שבת – מצא את עצמו בצד המפסיד", אמר חביליו. "הלקח הוא שאסור להרים ידיים, ובכל מקום שבו הקיצונים מנסים להשתלט – צריך לצופף שורות, להיאבק ולהציל את ירושלים. הפנייה לבית המשפט מצידי ומצד התובעים מהשכונה נעשתה בלית ברירה, ולאחר שהמינהל הקהילתי בהר חומה הודיע כי הוא מסרב להתחשב בכ-40% מתושבי השכונה שאינם חרדים או דתיים, ואשר מעוניינים לשחות בשבת בבריכה הציבורית החדשה, כפי שנהוג ביתר הבריכות הציבוריות בעיר".
2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
סגן ראש עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו. "היה כאן ניסיון גס ובוטה של כפייה דתית"
(צילום: זהר ויגנר)
חביליו טען כי "היה כאן ניסיון גס ובוטה של כפייה דתית מצד רוב דורסני המבקש להפוך את הר חומה למאה שערים, ואת ירושלים לבני ברק. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. נגמרו הימים שבהם הציבור הליברלי והמתון בירושלים מרכין ראש בפני החרדים והחרד"לים. אני מודה לבית המשפט, וגם לכל תושבי הר חומה הדתיים אשר התנגדו להחלטת המינהל הקהילתי, וביקשו לאפשר את פתיחת הבריכה בשבת מטעמי שכנוּת טובה".