לאורך הדורות היו אלפי רבנים שפירשו את ההגדה של פסח. אז מה נשתנה? הרבנית ימימה מזרחי, נשיאת רבניות אירופה, מוציאה את "והגדת", הגדה שמיועדת לנשים מתוך הבנה שתפקיד האישה בחג הוא לא "סיפורה של שפחה", שתפקידה רק לנקות ולבשל, אלא גם "סיפורה של שיחה", כלומר לחנך את הילדים (בהוצאת מגיד).
4 צפייה בגלריה
הגדות חדשות לפסח
הגדות חדשות לפסח
הגדות חדשות לפסח. פירושים ותרומה לנזקקים
(צילום: יצחק טסלר)
עבור ילדים דתיים שממש רוצים להעמיק במנהגים ובהלכות החג, יוצאת הגדה של פסח "פניני הלכה". היא כוללת פסקי הלכה של הרב אליעזר מלמד לגבי ליל הסדר, פירושים מעניינים שהילדים יוכלו לחזור עליהם ליד שולחן החג וכמובן נוסח ההגדה עצמה, עם איורים משעשעים (הוצאת מכון הר ברכה).
ומה עם האוכל? אם אתם עדיין לא סגורים על מה שתאכלו בחג, "ואכלת ביום ההוא" היא הגדה לפסח שכל הכנסותיה קודש לעמותת "ילדים בסיכוי". לצד נוסח ההגדה המסורתי יש בה מתכונים מגוונים, ממרק עוף עם קניידלך, דרך קולרבי צלוי ועד כבש עם סאקה. בין השפים והשפיות שתרמו את סודות המטבח שלהם – יוסי שטרית, מאיר אדוני, קרן קדוש, רותי ברודו, רותי רוסו, שאול בן אדרת ועוד.
4 צפייה בגלריה
סט חגיגי אסתר המלכה
סט חגיגי אסתר המלכה
סט חגיגי על שולחן החג
(צילום: באדיבות אסתר המלכה)

קניתן כבר שקית לכיסוי האפיקומן?

אסתר עבאדי מתל אביב מכונה על ידי משפחתה "אסתר המלכה", והיא מעצבת במשך יותר מ-40 שנים בגדי נשים במידות גדולות. השנה היא החליטה לגייס את האמנות לעולם האמונה ולכן עיצבה סט מהודר לפסח – כולל גם תיק מעוצב, גם כיסוי מהודר למצות, גם שקית מבד מיוחד לשמירה על האפיקומן וגם כרית מיוחדת להסבה (חפשו בפייסבוק "אסתר המלכה סט פסח"). אגב, בעקבות הביקוש הגדול שהיה לערכה הזו, היא מתכננת להוציא בהמשך עוד מוצרים מעולם היודאיקה.
4 צפייה בגלריה
סט לפסח
סט לפסח
סט לפסח עם דמויות מההגדה
(צילום: יצחק טסלר)
עוד בתחום העיצוב: נעמי עמיחי נוהגת מדי שנה לעצב את שולחן החג בצורה שמזכירה את יציאת מצרים, בין השאר עם דמויות פליימוביל. אחרי כמה שנים שבהן המצרים נראו כמו רומאים והיהודים כמו סופרמנים, נעמי ובעלה אריאל החליטו לייצר ערכה בשם "Story Table", שגם מקשטת את שולחן החג וגם מאפשרת להורים להמחיש את יציאת מצרים עם דמויות משה, מרים, פרעה, לוחמים מצרים ובני ישראל שיוצאים ממצרים. יש ערכה רגילה ב-79 שקלים וערכה מהודרת ב-99 שקלים (חפשו בגוגל "Story Table shop").

מצות הפתעה מתוקה לחג

אחרי שנים של חידושים, השנה לא הומצאו שום מצות חדשות. המצות הרגילות עולות כ-35-30 שקל לאריזת 2.5 ק"ג (מדובר בעלייה של עד 20% לעומת השנה שעברה, תלוי ברשת השיווק שבה אתם קונים).
מצות עבודת יד עולות כ-100 שקל לקילו (עלייה של כ-5% לעומת השנה שעברה). כמובן, גם השנה ניידות חב"ד בראשות הרב דוד נחשון יחלקו ללא תשלום ערכה של שלוש מצות עבודת יד לליל הסדר.
בעבר היו ניסיונות להכין גלידה בטעם חרוסת, אבל השנה מגיע הדבר האמיתי – גלידה עם חרוסת של "בן אנד ג'ריס". מדובר בגלידת שמנת עם תוספת של חרוסת הכוללת אגוזים, יין, תפוחים וקינמון. הפעם, במתכון החדש, טעם החרוסת מורגש בהחלט. לא פחות חשוב: הגלידה כשרה למהדרין ללא חשש קטניות, ותשווק לזמן מוגבל מאוד (500 מ"ל, 24.90 שקל).
4 צפייה בגלריה
יהלום הרב קניבסקי
יהלום הרב קניבסקי
יהלום עם ברכת הרב קניבסקי. 1,000 יחידות בלבד
(צילום: אדי ביסמוט)

יהלום עם ברכה

אם חיפשתם אפיקומן או מתנת חג לאישה שהיא ממש יוצאת דופן, חברת "Blessed In Israel" משווקת סדרה מוגבלת של 1,000 יהלומים שלדברי בעלי החברה בורכו על ידי הרב חיים קניבסקי. אז נכון, הרב קניבסקי נפטר לפני יותר משנה, אבל הוא הספיק לפגוש לפני פטירתו את רונן פריבר מהחברה שיזמה את המתנה הייחודית הזו. המחיר הוא החל מ-485 שקל ליהלום זעיר שבו 3 נקודות קרט.