סטודנטים יהודים תובעים את אוניברסיטת הרווארד – בטענה שהאוניברסיטה מאפשרת לקמפוס שלה להפוך ל"מעוז של אנטישמיות משתוללת". בתביעה שהוגשה ביום רביעי בלילה לבית המשפט הפדרלי בבוסטון, האשימו סטודנטים את הרווארד באכיפה בררנית של מדיניותה כדי להימנע מהגנה על סטודנטים יהודים מהטרדה, בהתעלמות מבקשותיהם למחות, ובהעסקת פרופסורים שתומכים באלימות אנטי-יהודית ומפיצים תעמולה אנטישמית.
התלמידים הגישו את התביעה לאחר שנשיאת האוניברסיטה קלודין גיי פרשה מתפקידה בשבוע שעבר, בין השאר על רקע ביקורת חריפה על תגובתה לאנטישמיות בקמפוס בעקבות מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023, והתנהלותה בשימוע שנערך בקונגרס האמריקני.
2 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטיניות בהרווארד
הפגנות פרו פלסטיניות בהרווארד
הפגנה פרו-פלסטינית בהרווארד
(צילום: Joseph Prezioso / AFP)
התביעה מבקשת מבית המשפט להוציא צו שימנע מהרווארד להפר חוק זכויות אזרח פדרלי האוסר על אפליה. מוסדות אקדמיים אחרים, כולל אוניברסיטת ניו יורק ואוניברסיטת קליפורניה בברקלי, עומדים בפני תביעות דומות.
2 צפייה בגלריה
קלודין גיי, נשיאת הרווארד במהלך השימוע
קלודין גיי, נשיאת הרווארד במהלך השימוע
קלודין גיי. נאלצה לפרוש מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה
(צילום: EPA-EFE / Will Oliver)
מוסדות אקדמיים ברחבי העולם סערו בעקבות מחלוקות הנוגעות למחאות בקמפוסים, מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס לפני כשלושה חודשים. בזמן שנשמעו באוניברסיטאות בארצות הברית הסיסמה "מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית" וקריאות ל"אינתיפאדה", היו מי שטענו כי הקריאות הללו חוסות תחת חופש הביטוי והזכות להפגין. הרווארד לא הגיבה לבקשת התגובה של סוכנות הידיעות רויטרס ביום חמישי.