שוקי סלומון, יזם הנדל"ן החרדי שמצליח גם כזמר, הוא אושיית הרשת החרדית הבלתי מעורערת, אבל הוא היה בכלל מיועד להיות תלמיד חכם חשוב. סלומון נולד בירושלים למשפחה חרדית-חסידית ולמד בישיבת "עטרת ישראל". "המסלול נועד להכשיר אותך להיות בן תורה", הוא אומר ומספר איך זכה אפילו ללמוד חברותא עם ראש הישיבה, הרב ברוך מרדכי אזרחי.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אלא שאחרי כשלוש שנים, כולל לימוד בצוותא עם ראש הישיבה האגדי, הוא חווה משבר. "היה בחור מבוגר ממני שקינא בי", מספר סלומון בריאיון לתוכנית "אלוהים שלי" ב-ynet radio. "הוא סגר לי את הגמרא ואמר: 'מי אתה חושב שאתה? מה אתה עושה פה?' הייתי בשוק. זה כמו שתראה מחר חס ושלום איזה רב שאתה מעריץ, מדליק סיגריה בשבת.
"הבחור שכל החיים אמרתי 'אני רוצה להיות כמוהו', פתאום מתגלה בקטנותו. אמרתי לו: אתה רואה את הגמרא הזו? מה שעשית עכשיו זה הרבה יותר מאשר קטע שמחר אני אתגבר עליו... בעזרת ה', אני בחיים לא פותח יותר את הגמרא. אני רציתי ללמוד, אהבתי ללמוד – ואתה הוצאת אותי מהדבר הזה. יכול להיות שעם ישראל הפסיד פה ראש ישיבה גדול, אולי גדול הדור הבא, אולי הרב חיים קניבסקי הבא".

כשהוא נשאל האם כיום, אחרי שקצר הצלחות בתחומים אחרים, הוא מצטער על כך שלא המשיך את המסלול בעולם הישיבות והפך לרב, הוא עונה: "אצלנו כשנולדים אתה כבר נועד להיות בן תורה, ואם אתה לא בן תורה אז זה כנראה כישלון. ודאי שאני מצטער שלא יצאתי רב או בן תורה, למרות שהיום אני עושה המון דברים שהם שליחות".
בגלגולו הנוכחי, סלומון מצפה מח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, להתחיל לדאוג לחרדים העובדים. "קיבלתי הבטחה מפורשת ממנו שהוא הולך לבנות בתי ספר לילדי החרדים העובדים", הוא אומר. "אני נתתי ליהדות התורה המון-המון תמיכה ואמון. העוקבים שלי הצביעו להם, גם חילונים הצביעו, כי הם נלחמים על השבת והיהדות – ואין הרבה שנלחמים באמת על השבת כמוהם. גפני הבטיח, הוא נשמע איש ישר, ונקווה שזה באמת מה שיקרה".

החלום הפך למציאות

כבר מגיל צעיר סלומון כותב ומלחין שירים, אבל בשנים האחרונות הוא ייצר להיטים שכל אחד מהם זכה למאות-אלפי צפיות ביוטיוב. כך למשל נולד "שיר החתונות", שאותו הוא מבצע עם ניסים בלאק ושמוליק ברגר, או "שיר השמחה" שהוא שר עם ישי לפידות.
בתקופת הקורונה יצר סלומון את הלהיט "שיר האחדות", לאחר שבעזרת קשרים אישיים והרבה רצון טוב הצליח לגייס למיזם אינספור זמרים אהובים – ביניהם חיים ישראל, האחים רולי ויואלי דיקמן, אבריימי רוט, אריק ועמירן דביר, ליפא שמלצר, בני פרידמן ואפילו הפרויקט של רביבו.
1 צפייה בגלריה
שלומי שבת ושוקי סלומון
שלומי שבת ושוקי סלומון
שלומי שבת ושוקי סלומון. "התעוררתי וזכרתי את המנגינה ואת המילים"
(צילום: יצחק קלמן)
ממש לאחרונה הוא הוציא לאור את "שיר הרפואה", דואט עם שלומי שבת, שנולד בזכות חלום שחלם בתקופת הקורונה. באוקטובר 2020 שבת נדבק בנגיף והיה מאושפז במצב קשה, במשך שלושה שבועות. הדאגה לחייו הייתה מוחשית מאחר שבאותו חודש ממש נפטר מקורונה השחקן יהודה ברקן. "הלכתי לישון צהריים", מספר סלומון, "וחלמתי שאני עם הגיטרה משמח חולים בבית חולים. פתאום קורא לי שלומי מאחד החדרים ואומר: 'תביא את הגיטרה', ומתחיל לשיר שיר שלי.
"אני מתעורר ואני זוכר את המנגינה ואת המילים: 'אבינו מלכנו אל תשיבנו ריקם מלפניך. עם ישראל זקוקים לישועה, פונה אני אליך. זקנים ילדים חולים כאובים. אני ה' רופאך. בוכים צועקים, בתחינה מבקשים – אבא ראה פניך'. מיד שלחתי למפיק שלי ואמרתי: 'אני חייב לספר לשלומי'".

שבת, שהצטרף לריאיון במסגרת "שיחה בהפתעה", מספר כי התרגש מהחלום והתגייס להקלטת הלהיט, שתוך כשלושה חודשים צבר יותר מ-269 אלף צפיות. "בגיל שלי, כשאני ליד שוקי, הוא כמו מטען בשבילי", הוא צוחק, "הוא נותן לי לזוז ולחיות ולחייך, ואלה אחלה אנרגיות".
מה משך אותך דווקא לשוקי ולשיר הזה? "משהו בתחושה הפנימית אמר לי לעשות את זה ועכשיו אני הכי מאמין לתחושה הפנימית. אני מאלה שלא יודעים להגיד לא", הוא אומר בהומור. על החיבור שלו למסורת היהודית, שהתחזק לאחר ההחלמה מקורונה, מספר שבת: "ככל שהזמן עובר, אני עוד יותר מתחבר ונהנה. ישתבח שמו לעד – מה יש לנו חוץ מזה".

סלומון מספר כי מאז ש"שיר הרפואה" התפרסם, חולים כותבים לו בהודעות כיצד השיר מחזק אותם, והוא דואג להקריא את ההודעות לשבת – שכמוהו, לעיתים מתרגש מהן עד דמעות.
כשהוא נשאל מה החלום הבא שלו, משיב שבת: "אני את כל החלומות שלי הגשמתי. בורא עולם מילא לי את כל הבקשות. כל מה שיהיה עכשיו זה רק בונוס, דברים קורים מעצמם".
"הנה, השיר הזה הוא סיפור שקרה מעצמו, בלי לתכנן", מוסיף סלומון. "אמרתי שבלי לתכנן יוצא הכי יפה".