מירי שלו. "בדרך כלל אני האישה היחידה בישיבות"

"בדרך כלל אני האישה היחידה בישיבות ומרגישה שחובת ההוכחה עליי"

מירי שלו, מנכ"לית "עצמה", המאגדת 200 אגודות ספורט, ממשיכה להיאבק בשוביניזם בענף ומסמנת יעד נוסף: אירועי ספורט ככלי חברתי שיסייע לאוכלוסיות בסיכון

פורסם:
לפני 30 שנה, עבדה מירי שלו בעבודה סטודנטיאלית כמזכירה של עמותת "עצמה" - מסגרת א־פוליטית לאגודות ספורט עצמאיות - שהקים עו"ד ידין מכנס. עם השנים למדה את השטח, התקדמה לתפקיד מזכ"לית, ולפני שש שנים מונתה למנכ"לית. במהלך שנות עבודתה צמחה העמותה פי 40: מייצוג חמש אגודות לייצוג של 200 אגודות - עשרות ענפי ספורט תחרותיים כמו טניס, ג'ודו, גלישת גלים, פטאנק, כדורשת דשא וסופטבול. בענפים פעילים 15 אלף ספורטאים וספורטאיות בכל הגילים, כולל ספורטאים אולימפיים.
שלו, נשואה ואם לשניים, פועלת בתחום גברי מאוד ושוביניסטי מדי. "אחת המטרות שלי היא להגדיל את כמות הספורטאיות שפועלות בארץ", היא אומרת. "בשנים האחרונות ממונות יותר ויותר נשים לתפקידי הנהלה באיגודי ספורט, לא בגלל העדפה מתקנת לנשים אלא כי הן טובות, וכך זה צריך להיות. למרות זאת, בדרך כלל אני האישה היחידה בישיבות ומרגישה שחובת ההוכחה עליי, והיא גדולה משל האחרים. לא קל להתמודד בעולם גברי. להילחם על מעמדי ועל המקום שלי ושל העמותה שלי, אבל בשלב הזה שום דבר כבר לא מזיז לי, אני לא שומעת את כל ההערות והבדיחות המטומטמות שלהם".
"לצערי שרי התרבות והספורט לרוב מחוברים הרבה יותר לתרבות. הם לא מבינים את חשיבות הספורט מעבר לענפים פופולריים כמו כדורגל וכדורסל. את זה צריך לשנות"
בשנים האחרונות הוסיפה יעד חדש לעמותה - קידום הספורט העממי בישראל ומתן חסות לאירועי ספורט לנוער בסיכון ולאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
"ספורט הוא הכלי החברתי הערכי הכי חשוב שיש", היא מדגישה. "לצערי שרי התרבות והספורט לרוב מחוברים הרבה יותר לתרבות. הם לא מבינים את חשיבות הספורט מעבר לענפים פופולריים כמו כדורגל וכדורסל ולא בונים מדיניות מסודרת. את זה צריך לשנות".
מה תקציב העמותה?
"שלושה מיליון שקל בשנה שמגיעים ממשרד התרבות והספורט ומהכנסות עצמיות. בכספים אלה אנחנו מסייעים, בין היתר, בתמיכה באגודות ובמתן מלגות לספורטאים אולימפיים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button