גם בנות 90 קונות ויברטורים. אילוסטרציה

"לא תכננתי להפוך לנסיינית של צעצועי מין. זה קרה במקרה"

3 נסייניות של אבזרי מין מגלות איך זה עובד: הן מקבלות שניים־שלושה אביזרים בחודש, מתנסות, כותבות חוות דעת, ולפעמים גם מדווחות ברשתות החברתיות. אי־אפשר להתפרנס מזה, אבל הסביבה לגמרי מקנאה

פורסם:
נעמה (שם בדוי, כמו כל השמות בכתבה), בשנות ה־30 המוקדמות לחייה, עובדת בתחום הפיננסי, התארגנה כנראה על התחביב הטוב ביותר בישראל. נעמה היא אחת מעשרות ספורות של ישראליות שמשמשות כנסייניות של צעצועי מין חדשים שמגיעים לשוק. כל ויברטור חדש, נוזל סיכה, חרוז אנאלי או טבעת רטט שעומדים לצאת לציבור הרחב או נמצאים בפיתוח מקומי, עוברים אצלה קודם. היא מנסה, לבד או עם הפרטנר שלה, וממלאת דוח מפורט. לעתים קרובות נעשים גם שינויים בממשק או התאמות לשוק המקומי בהתאם להערות שלה. היא לא מתפרנסת מזה (הנסייניות המקומיות מקבלות לרוב תלושי מתנה לרכישה בחנויות), אבל היא מאוד נהנית בשעות הפנאי שלה.

"מבקשים שנבדוק גם אם נוח לנקות אותו"

"לא תכננתי להפוך לנסיינית של צעצועי מין", היא מספרת בשיחת טלפון, אחרי שווידאה שאף פרט זיהוי שלה לא יזלוג החוצה ("בעבודה שלי לא יודעים כלום"). "זה קרה ממש במקרה. הגעתי לחנות סקס לקנות מתנה למסיבת רווקות של חברה, והתחלתי לפתח שיחה מאוד פתוחה וכנה עם המוכר. התאהבתי ממבט ראשון. עכשיו אני מקבלת מוצרים לניסיון על בסיס חודשי".
אפילו שהכל נשמע כיף ואורגזמי בממלכת הצעצועים, נעמה מתארת שגרת בדיקות קפדנית. "אני מקבלת שניים־שלושה מוצרים בחודש, לא לפי ההעדפות שלי, אלא לפי הצורך ולפי מה שעומד לצאת לשוק. אני ממלאת שאלון על חוויית המשתמשת, איכות המוצר, קלות ונוחות ההפעלה והתאמת העוצמה. בנוסף יש שאלות בנוגע לנראות המוצר ולאריזה שלו, כי זה משפיע מאוד על הקנייה. מבקשים מאיתנו גם לשטוף אותו בבית, כדי לראות אם נוח לנקות אותו".
נעמה: "הגעתי לחנות סקס לקנות מתנה למסיבת רווקות של חברה, והתחלתי לפתח שיחה עם המוכר. התאהבתי ממבט ראשון. עכשיו אני מקבלת מוצרים לניסיון על בסיס חודשי"
הדעה שלך על המוצר חשובה?
"לדעתי מאוד. בסיום ההתנסות אני מעבירה את חוות דעתי, ויחד עם המשווק או היצרן אנחנו חושבים אם זה שווה שיווק או לא, וגם מנסים להעריך את המחיר שיהיה כדאי לשווק בו אותו כך שזה ישתלם לכל הצדדים. אני גם משתפת את החברות שלי, ויש כאלה שזוכות גם לנסות בעצמן ולתת את דעתן".
ואם יש מוצר שממש לא התחברת אליו?
"אני מציינת את זה במשוב שלי. מבחינתי יש לי אחריות חברתית כלפי נשים אחרות, אחרת מה הטעם להיות נסיינית? אם משהו לא עובד, אני אגיד את זה. למשל היה מוצר אחד שהובא לניסיון ולא נכנס למכירה מכיוון שהיה חזק מדי. רוב היבואנים של המכשירים האלה הם גברים, ואין להם באמת את היכולת להכיר את התחושות שלנו ומה באמת עושה לנו את זה. זו אולי תישמע קלישאה, אבל המטרה היא להבין מה נשים רוצות".
אמרת שאת משתפת חברות. מי עוד בסביבה שלך יודע?
"בעבודה לא יודעים כי אני עובדת במקצוע שמרני יחסית, אבל אמא שלי יודעת וכמובן בן הזוג שלי הוא שותף מלא כי אנחנו מתנסים ביחד. החברות הקרובות שלי כבר מכירות את התחביב שלי וסומכות על דעתי. אם מישהי רוצה לקנות צעצוע מין, אני הראשונה שהיא תתקשר אליה. בכלל, יש שינוי ביחס לדיבור על צעצועים למבוגרים. אני גם עוקבת אחרי זה ברשתות החברתיות. יש באינסטגרם את thefeministit שמביאה יופי של נקודת מבט. אני מרגישה שיש התעוררות, וחבל שהיא לא הייתה כשהייתי צעירה יותר. מבחינתי זו שליחות לגרום לנשים להתחבר לאיבר שלהן ולא להתבייש לדבר על זה ועל עונג".
תגידי, מה הצעצוע האהוב עלייך?
"שרביט ונוס של Toy Box, ברור. מדובר במוצר אלוהי".

"אין תחליף לנסיינית מקצועית שמעורה בתחום"

צעצועי מין לעינוג עצמי, בזוגיות או בקבוצה נמצאים איתנו כבר אלפי שנים. אבל באחרונה הם יוצאים ממשבצת המתנה המביכה למסיבת רווקות או דבר המותרות שאת קונה לעצמך בהשקעה כספית ניכרת. את השינוי אפשר לתלות בארבעה גורמים עיקריים:
1. כניסה של יותר נשים לתחום הצעצועים כיצרניות וכמעצבות צעצועים שלא נראים כמו קלישאה פורנוגרפית, כשהן מקפידות לעטוף את המוצר באג'נדה פמיניסטית שמדברת היטב לדור הצעיר.
2. ירידה דרסטית במחירים ואפשרות רכישה אונליין: ותיקות הסצנה יזכרו שפעם וירברטור עלה כ־1,000 שקל, אלא אם כן הצלחת להסתדר על חברה דיילת. כיום ניתן להזמין צעצועים מכל מקום בעולם עד הבית, השוק תחרותי, ואפשר למצוא מותגי מיינסטרים מבוקשים גם באתרים כמו אמזון ועלי אקספרס.
3. שינוי השיח: נשים החלו לדבר על צעצועי מין בקבוצות פייסבוק, לכתוב ולבקש עצות, להעביר לינקים למבצעים ולתת חוות דעת.
4. הקורונה: בכתבה שהתפרסמה ב"ניו־יורק טיימס" ביוני האחרון דיווחו מותגים מצליחים על עלייה גדולה במכירות, בין 200 ל־300 אחוז לעומת השנה הקודמת. אפילו אמזון, שבתחילת המגפה עצרה את כל המשלוחים הלא הכרחיים, החריגה את צעצועי המין כקטגוריית חירום. יואב אלעני, בעל חנות האונליין "סקסי שופ", יבואן המותגים
Satisfyer, Svakom, ID Lubricants ויצרן המותג המקומי Toy Box Toys, מסכים ש"השנה האחרונה הייתה השנה הכי טובה של העסק. לא נחתי השנה. אנשים בבית עם בן או בת הזוג, והם או מעמיקים את הקשר או מתגרשים (צוחק), וכשהסקס טוב, גם הזוגיות טובה יותר.
"שוק צעצועי המין בארץ עבר שינוי בשנים האחרונות, כשהפורנו יצא מחנויות הסקס ועבר למסך שזמין בכף היד. חוץ מזה אנחנו היום זולים יותר מרוב העולם במחירי הצעצועים שלנו. אני יכול לספר למשל שאוסטרלים מזמינים מישראל ולא מהמותג עצמו, כי זה יוצא להם יותר זול".
מה הפרופיל של המשתמשת הישראלית?
"מאוד מגוון, מאוד רחב. כולן קונות, בכל הארץ. אם פעם לנשים לא היה נעים להיכנס לחנות בעיר שלהן כי אולי מישהו יזהה אותן, היום הן מזמינות אונליין וזה מגיע עד הבית, אז אין 'לא נעים'. טווח הגילאים התרחב. אני רואה גם לקוחות בנות 70, 80 ואפילו 90 שקונות ויברטורים. אגב, ככל שנשים יותר מתבגרות הן קונות בשביל עצמן, ונשים צעירות קונות לחברות. אנחנו רואים את זה בכרטיסי הברכה שהן מבקשות להצמיד למוצר. אמהות קונות לבנות, חברות במשרד קונות למישהי ליום ההולדת. הכל הולך".
כאמור, הנסייניות בארץ לא מקבלות תשלום אלא תלושי שי, לעומת מקומות בחו"ל שבהם משלמים להן. אבל לדברי אלעני הביקוש להצטרף לחבורה המצומצמת של בודקות המוצרים הוא אדיר. "יש לי נסייניות בגילאים שונים, וכל אחת אוהבת דברים אחרים: צעצועים וגינליים, אנאליים, עם חדירה, בלי חדירה. לכל צעצוע יש שאלון משלו עם דרישות אחרות, והן משיבות על השאלון במייל. אם יש לי שאלות, אז אני מתקשר ושואל. אני חושב שהעובדה שאני גיי מאפשרת להן לענות לי יותר בקלות, כי ברור שזה מסקרנות מקצועית".
צריך היום נסייניות מקצועיות כשכולן כותבות חוות דעת בפייסבוק?
"כל חוות דעת מבורכת, ואני מקבל המון צילומי מסך ומיילים של נשים שממליצות על המוצרים שלנו. יש המון נשים שמרגישות נוח לדבר על זה חופשי מאחורי המקלדת, ואנחנו חזקים גם בקבוצות כמו 'היפות של תל־אביב', אבל אין תחליף לנסיינית מקצועית שמעורה בתחום, מכירה את השוק ונתקלת במגוון של מוצרים. זה ההבדל בין חובבנית עם זיקה לבין מקצוענית".

"נשים שאני לא מכירה מתקשרות להתייעץ"

יש כאלה שעושות את המעבר בין חובבנית למקצוענית לגמרי במקרה. תמר, בת 50 פלוס מתל־אביב, עוסקת בתחום החינוך, מספרת שהתנדבה לתת חוות דעת על מוצר אחד, התלהבה מהחוויה והמשיכה קבוע. "אני יכולה לתת אינפוט של מישהי בגיל המעבר, שהצרכים שלה והמיניות שלה אחרים משל צעירות, ובחברה מאוד התלהבו מזה. אני מקפידה לדווח על חוויה אישית ואמינה ומתארת בפירוט את החסרונות ואת ההתאמה אליי ולבן הזוג שלי. הבת שלי צוחקת עליי שהמקצוע הסודי שלי הרבה יותר מדליק מהעבודה היומיומית שלי".
איך המעגל החברתי שלך מגיב כשאת מספרת לו שאת נסיינית של צעצועי מין?
"אני לא מספרת לאנשים בסביבת העבודה שלי, אבל כן לחברות שלי, שמיד כשהן שומעות הן נפתחות ומזמינות מוצרים. אני חברה בקבוצות שיח על מיניות ותמיד שמחה לספק מהניסיון שלי ומהמשובים שלי. השיח על מין וצעצועי מין נמצא בנסיקה מתמדת, ואני רוצה שכמה שיותר ידעו שהוא קיים".
יש לך צעצועים אהובים?
"'הארנבון השובב' בלי ספק! מאוד ייחודי בנוף אביזרי המין. הפעולה שלו, כשהוא נכנס ויוצא בקצב אחיד, יכולה להטריף יחד עם העיקול של הקצה לגירוי נקודת הג'י והעוצמות המטורפות. בעיניי הוא משאיר אבק לכל שאר הצעצועים. לא לבעלות לב חלש. אני גם מאוד אוהבת את ה'סטיספייר פרו 2'".
תמר: "בחברה התלהבו מזה שאני יכולה לתת אינפוט של מישהי בגיל המעבר, שהצרכים שלה והמיניות שלה אחרים משל צעירות. הבת שלי צוחקת עליי שהמקצוע הסודי שלי הרבה יותר מדליק מהעבודה היומיומית שלי"
אם אתן פעילות בשיחות על מיניות בפייסבוק, בטח כבר נתקלתן בפוסטים של אדווה (27), סטודנטית באוניברסיטת תל־אביב, שמשתמשת בכמה שמות בדויים ברשתות החברתיות כדי להפיץ את בשורת צעצועי המין. לתחום היא הגיעה כמעט במקרה, כשליוותה חברה לחנות סקס וקשרה שיחה עם המוכרת. "היא הציעה לי ללמוד על הנושא, להתנסות ולתת חוות דעת, ומשם הכל היסטוריה". אדווה מציינת שהיא מתייחסת לכך כמו לעבודה לכל דבר. "נותנים לי את זכות הבחירה של מה וכמה אני רוצה, ואני מקבלת שאלון שמתייחס לנוחות ההפעלה, העוצמה, ואם עניין הכוונון הפריע לחוויה עצמה או לא. יש גם שאלות בנוגע לעיצוב האריזה של המוצר, אם הוא נעים לעין ומה הייתי משנה. אם אני לא אוהבת מוצר מסוים או לא התחברתי אליו, אני אעביר עליו ביקורת כנה ואגיד מה לא אהבתי במוצר. אני לא מנסה להיות נחמדה, הרי זו מטרת הנסיינות".
חברות שלך מקנאות בך על הסייד ג'וב?
"יש מצב. לא רק שאני לא מתביישת בזה, אני גם מתפארת בזה שיש לי את הזכות להיות נסיינית. בן הזוג שלי כמובן יודע ולפעמים גם עוזר בתהליך אם צריך. אמא יודעת, וחברות שלי שואלות אם אני יכולה להכניס גם אותן לתחום. אני מרגישה שיש הרבה יותר פתיחות בשנים האחרונות, וזה כבר לא טאבו לדבר על סקס ובעיקר על צעצועים. זה הפך להיות בין נושאי השיחה הכי מעניינים שיש. אני כותבת את דעתי והמלצות בפורומים שאני פעילה בהם, וחֲבָרות כבר יודעות להפנות אליי מתלבטות. אני גם מקבלת טלפונים מנשים שאני לא מכירה שמבקשות עצות".
מה הצעצוע האהוב עלייך?
"כרגע יש שניים בטופ. הראשון הוא 'יונק הדבש' של Toy Box, שלוקח בענק ואני לא יכולה בלעדיו. יש אפשרות לבחירה בצבעים ואני אוהבת את הירוק־בקבוק שנותן לו מראה יוקרתי. הוא קומפקטי, הרטט שלו מטורף ומגיע לעוצמות חזקות, וגם הכוונון נעשה בדירוג ככה שיש לך יותר אפשרויות משחק, ולא מעבר חד מפה לשם שמשפיע מאוד על החוויה מבחינתי. השני הוא הגרסה החדשה של ה'סטיספייר' עם האפליקציה שפותחת לך אפיקים חדשים של התנסות עם עצמך ועם בן הזוג מכיוון שיש אפשרות של שליטה מרחוק שמוסיפה עניין. הקנייה שלו גם מאפשרת להיכנס לקהילה שעסוקה רק בתענוגות ובהחלפת טיפים והצעות לתוכניות הפעלה משוגעות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button