"כעסתי עליו מאוד שהוא בזבז כמעט 20 שנה מהחיים שלי" (אילוסטרציה)

כשבעלי סיפר לי שהוא הומו: 3 נשים על הגילוי המטלטל אחרי שנים ארוכות של נישואים

עדי חשדה שבעלה בוגד בה, קרן חשבה שהיא לא מספיק טובה במיטה ונעמה הרגישה שבעלה מתרחק ממנה רק אחרי שהתחיל לשכב עם גברים - עד שהגיע הווידוי המפתיע שהפך את עולמן

עודכן:
 שלוש נשים מספרות על הרגע שבו גילו שהבעל שלהן מעדיף זוגיות עם גבר, והבינו שהחיים שלהן הם ממש לא מה שחשבו.

"הרגשתי שמשהו לא בסדר, רק לא ידעתי מה"

עדי (43) אשת היי־טק מכפר סבא, אמא לשניים
"התגרשתי לפני ארבע שנים", אומרת עדי (שם בדוי, כמו שאר השמות בכתבה). "אני ובעלי היינו יחד 17 שנה, מתוכן 14 שנה נשואים. הכרנו במקום העבודה כששנינו היינו בני 22. לפני שהכרנו הייתה לי מערכת יחסים בת שלוש שנים, ולו הייתה חברה קרוב לשנתיים. מה שהכי משך אותי אליו זה שהוא היה בדיוק ההפך מהאקס שלי. בעוד האקס שלי היה מאוד קנאי, רכושני ועצבני, בעלי היה איש מאוד עדין, רגיש ומכיל".
לא היו סממנים שעוררו חשד?
"לא היו לו קול נשי או גינונים נשיים, אם זו השאלה. הוא הנדימן, כל דבר שהיה מתקלקל בבית הוא יכול היה לתקן. מצד שני, נכון שהוא מאוד השקיע בחזות החיצונית שלו. כשהיינו צריכים לצאת, אני זו שהייתה מוכנה תוך חמש דקות ולו היה לוקח שעה. הוא היה מודד שוב ושוב בגדים, מסתרק, מתבשם. כשהיינו הולכים לשופינג, אני זו שהייתה יושבת על ספסל ומחכה לו שעות עם השקיות. לאורך השנים הוא השקיע עוד יותר במראה: עשה לייזר להורדת שיער בגוף, התמכר לחדר כושר. אני כן זוכרת שתמיד תהיתי איך זה שאח של בעלי כל כך שונה ממנו. אחיו היה מתלבש בצורה מרושלת והיה מאוד לא מטופח. אמרתי 'איך יכול להיות ששניהם גדלו באותו בית והם כל כך שונים זה מזה?', אבל אמרתי לעצמי שבטח בעלי יצא יותר כמו אמא שלו והאח יצא יותר כמו אבא שלו".
"אני זוכרת שחברות היו מספרות שהן שוכבות עם הבעל פעם בשבועיים או פעם בחודש, ואני נחשבתי לחריגה כי היינו שוכבים בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. בדיעבד אני חושבת שהוא הקפיד שנשכב הרבה כדי שלא ארגיש שמשהו לא בסדר"
איך היה הסקס?
"התחתנתי בגיל צעיר, ולפניו היה לי רק גבר אחד. לא היה לי הרבה למה להשוות. היום, כשאני גרושה והיו לי כמה פרטנרים, אני יכולה להגיד שהסקס היה טכני. לא הייתה תשוקה פראית. אבל היינו שוכבים הרבה. אני זוכרת שחברות היו מספרות שהן שוכבות עם הבעל פעם בשבועיים או פעם בחודש, ואני נחשבתי לחריגה כי היינו שוכבים בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. לפעמים הוא היה יוזם, לפעמים אני. בדיעבד אני חושבת שהוא הקפיד שנשכב הרבה כדי שלא ארגיש שמשהו לא בסדר".
אז לאורך השנים לא חשדת?
"כנראה בתת־מודע חשדתי. לא מזמן מצאתי כתבה ששמרתי מהאינטרנט, מהתקופה שבה עוד היינו נשואים, והכותרת שלה הייתה 'חיפשת בעל רגיש? קיבלת בעל הומו'. בדיעבד אני נזכרת שארבע שנים לפני שהתגרשנו הוא למד לתואר שני, ובשבתות הייתי הולכת עם הילדים להוריי כדי לאפשר לו ללמוד בבית עם חבר. הרבה פעמים כשהייתי חוזרת הביתה, הבריח שמעל הדלת היה נעול. פעם שלחתי לו הודעה שאני בדרך הביתה, ורק כשנכנסתי למעלית של הבניין ראיתי שהוא לא ראה את ההודעה. בזמן שפתחתי את הדלת התפללתי: 'אלוהים, בבקשה תעשה שאני לא אמצא אותו עם החבר באיזה אקט'".
אבל לא תפסת.
"לא. וגם מעולם לא שאלתי אותו אם הוא הומו. אני חושבת שבכל פעם שזה קפץ מהתת־מודע מיהרתי להדחיק. אבל התת־מודע דיבר. כשהוא הודיע לי שהוא רוצה להתגרש זה היה במהלך טיפול זוגי, אבל הוא לא פירט למה. אחרי זה, המטפלת אמרה לי שכשהוא אמר שהוא רוצה להתגרש, התגובה הראשונה שלי הייתה: 'למה? יש לך מישהו?'. אמרתי 'מישהו' במקום 'מישהי'".
למה הלכתם לטיפול זוגי?
"שנים ספורות אחרי שהתחתנו נכנסתי לסרטים שהוא יבגוד בי. הוריי נפרדו אחרי שאבא שלי בגד באמא שלי. כל הזמן פחדתי שהוא יעשה לי אותו דבר, ועם השנים זה הפך לאובססיה. הייתי אומרת לו 'למה היית פעיל בוואטסאפ בשתיים בלילה? למה חזרת מאוחר מהעבודה?'. החקירות שלי הובילו להרבה מריבות, וכמובן אני בסוף תמיד האשמתי את עצמי. רק היום אני יודעת שלא סתם הרגשתי שמשהו לא בסדר. הוא באמת הסתיר ממני משהו. רק שלא יכולתי לשים את האצבע על מה".
איך גילית בסוף?
"היה שבוע שהרגשתי שהוא מאוד מרוחק ממני. שמשהו עובר עליו. ואז בטיפול הוא אמר פתאום שהוא רוצה להתגרש. שהוא מרגיש שהקשר בינינו לא עובד. בלילה אמרתי לו בדמעות: 'אני יכולה להתמודד עם הכול בתנאי שזה יהיה אמת. אני מבקשת שתהיה הוגן כלפיי. גם אם תגיד לי שיש לך מישהי אחרת והיא בהיריון (התסריט הכי קיצוני ונוראי שיכולתי לחשוב עליו באותו רגע), אני אדע להתמודד כל עוד ארגיש שלא מסתירים ממני'. ואז הוא אמר לי 'אני אקריא לך משהו שכתבתי'. הוא הקריא ומיד הבנתי. הוא כתב שבמשך שנים הוא חושב לעצמו מה עדיף: לספר שהוא הומו או לקפוץ לעבר משאית".
"הוא אמר שהוא יודע מאז גיל ההתבגרות, אבל מעולם לא היה עם גבר כי פחד שהמשפחה שלו תתכחש לו וגם כי הוא רצה חיים רגילים - 'אבל עכשיו, כשאני לקראת גיל 40, אני מבין שזה חזק ממני. או שאני יוצא מהארון או שאני מתאבד'"
וואו. איך הגבת?
"הוא מיד התחיל לבכות, כך שבאותו רגע הרגשתי רק רחמים כלפיו. הייתי עסוקה בלהכיל אותו. בהמשך השבוע הייתי עסוקה בלשאול שאלות: ממתי הוא יודע, אם הוא התנסה עם גברים. הוא אמר שמאז גיל ההתבגרות הוא ידע, אבל מעולם לא היה עם גבר. שהוא בחר לא לממש את הנטייה שלו כי הוא פחד שהמשפחה שלו תתכחש לו, וגם כי הוא רצה חיים רגילים. הוא אמר 'חשבתי שאצליח להתכחש לזה, אבל עכשיו כשאני לקראת גיל 40, אני מבין שזה חזק ממני. או שאני יוצא מהארון או שאני מתאבד".
אז הוא יצא מהארון.
"באופן פומבי הוא יצא שנה אחרי שהתגרשנו. אחרי שהוא יצא מהבית הוא כבר התחיל לצאת עם גברים, והתחילו כל מיני לחשושים בסביבה שלנו. פחדנו שהילדים ישמעו על זה ממקור חיצוני, אז החלטנו לספר להם. הם היו בשוק, לקח להם קצת זמן לעכל, אבל לשמחתי הם קיבלו את זה בצורה מדהימה ואמרו לו שהם אוהבים אותו, לא משנה מה. היום הוא כבר חי עם בן זוג".
ומה איתך?
"יש לי זוגיות מהממת כבר למעלה משנה, אבל לפני כן לא היה לי פשוט. האשמתי את עצמי שלא העזתי לשאול. כעסתי עליו מאוד, שככה הוא בזבז כמעט 20 שנה מהחיים שלי ושתמיד הרגשתי שמשהו לא בסדר, והוא גרם לי להרגיש שאני פסיכית. הייתה לי גם פגיעה קשה באגו. הידיעה ש־17 שנה הוא שכב איתי ואולי בתוך-תוכו דמיין שאני גבר".

2 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
"הרגשתי שמשהו לא בסדר והוא גרם לי להרגיש שאני פסיכית" (אילוסטרציה)
(צילום: Shutterstock)

"כשהפסקנו לעשות סקס התחלתי לחשוד"

קרן (47) , מורה למתמטיקה מדרום הארץ, אמא לשלושה
"את בעלי הכרתי בגיל 32", מספרת קרן. "הוא היה מבוגר ממני בשנה, והתחתנו עשרה חודשים אחרי שהכרנו. רצינו כבר להקים משפחה. הייתי מאוהבת בו מעל הראש. הוא היה חתיך, שרירי, לוחם בצבא, חכם ובעל עבודה טובה. חשבתי שהוא יהיה אבא נהדר ובעל נהדר".
וכך היה?
"אבא נהדר הוא היה. בעל, הרבה פחות. נכנסתי להיריון חודשים ספורים אחרי שהתחתנו וילדתי תאומים. אחרי שהם נולדו, כל הדברים הטובים שאהבתי בו נעלמו. הוא היה מאוד לא נחמד אליי, כל הזמן כעס וגם הפסיק לגעת בי. לא חיבק, לא ליטף וגם לא שכב איתי".
"הוא לא יזם, וכשאני ניסיתי ליזום הוא תמיד המציא תירוץ למה לא בא לו. היו לו כל הזמן מיגרנות. נכנסתי להיריון עם הילד השלישי ממש בנס, כי לאורך 13 השנים שבהן היינו נשואים, במקרה הטוב שכבנו פעם בשנתיים"
איך לפני כן היה הסקס?
"כשהכרנו, היה לי כבר מספיק ניסיון מיני כדי להבין שהוא לא מדהים במיטה, אבל אמרתי לעצמי: 'הסקס בסך הכול בסדר. נכון שהוא לא מדהים, אבל אי אפשר לקבל הכול'. גם חשבתי שאולי עם הזמן זה ישתפר. אבל זה לא השתפר, והוא גם נהג לבקר אותי. תמיד כשהייתי נוגעת לו באיבר המין או מעניקה לו מין אוראלי, הוא היה עוצר אותי, אומר שאני לא עושה את זה טוב ומתעצבן. זה מאוד הפתיע אותי כי עם פרטנרים קודמים תמיד קיבלתי פידבקים נהדרים. הרגשתי שכל דבר שאני עושה לא מצליח לספק אותו. עד שהוא הפסיק לגעת בי לגמרי.
"הוא לא יזם, וכשאני ניסיתי ליזום הוא תמיד המציא תירוץ למה לא בא לו. היו לו כל הזמן מיגרנות. נכנסתי להיריון עם הילד השלישי ממש בנס, כי לאורך 13 השנים שבהן היינו נשואים, במקרה הטוב שכבנו פעם בשנתיים".
חשדת שהוא גיי?
"ברגע שהסקס יצא מהחיים שלנו התחלתי לחשוד. לא הבנתי איך גבר יכול לחיות בלי סקס. אופציה אחת הייתה שהוא בוגד בי, אבל זה פחות נראה לי הגיוני כי הוא תמיד עבד סביב השעון, ולא ראיתי איך יכול להיות לו זמן לזה. כשהיינו רבים לפעמים הייתי שואלת 'מה הבעיה שלך? אתה הומו?', והוא תמיד צעק ואמר 'לא, ברור שלא'. הוא גם היה מאשים אותי. מציין כל מיני תכונות שהוא לא אוהב בי, שלדבריו פגעו באינטימיות בינינו. ואני באמת הייתי חושבת שזה קשור אליי. שהוא לא אוהב אותי, שאני לא מספיק טובה במיטה, ושכל זה גורם לו להירתע ממני".
"כשהיינו רבים לפעמים הייתי שואלת 'מה הבעיה שלך? אתה הומו?', והוא תמיד צעק ואמר 'לא, ברור שלא'. הוא היה מאשים אותי. מציין תכונות שהוא לא אוהב בי, שלדבריו פגעו באינטימיות בינינו"
מה הוביל לגירושים?
"סבלתי מאוד בנישואים אבל פחדתי להתגרש. לפני שנתיים הוא יצא למילואים לשלושה שבועות, וראיתי שאני מסוגלת להסתדר בלעדיו. אחרי שהוא חזר הוא התחיל ריב גדול איתי. אמר לי שאני הסיבה שהוא כל הזמן כועס ועצבני. אמרתי לו שאני די בטוחה שאני לא הסיבה, אבל אם זה מה שהוא מרגיש, אז נתגרש וזהו. הוא לא התנגד והתחלנו תהליך גישור".
מתי נודע לך שהוא גיי?
"במהלך הליך הגירושים, יום אחד כשהייתי בסערת רגשות אמרתי לו: 'עד היום אני לא מצליחה להבין איך לא רצית סקס כל השנים שהיינו יחד'. בהתחלה שאלתי אם הוא ביסקסואל, והוא ענה שכן. אחרי זה הוא כבר הודה שהוא הומו. הוא אפילו חשף שלפני שהוא הכיר אותי הייתה לו התנסות מינית עם גבר ושהוא מאוד אהב את זה, אבל אז הוא הרגיש שהוא לא מסוגל לצאת מהארון. זו הסיבה שכל הזמן הוא היה עצבני, שכל הזמן היו לו מיגרנות. הוא לא שיקר בעניין הזה. במשך 24 שעות ביממה הוא שיחק מישהו שהוא לא. הלחץ גמר אותו. בשבילי זו הייתה הקלה מטורפת. במשך שנים חשבתי שמשהו לא בסדר בי - באופי שלי, בגוף שלי - אבל סוף־סוף הבנתי שזה לא קשור אליי. שלא משנה מה, לא יכולתי לספק אותו".
בשבילי זו הייתה הקלה מטורפת. במשך שנים חשבתי שמשהו לא בסדר בי, באופי שלי, בגוף שלי. סוף־סוף הבנתי שזה לא קשור אליי"
מה עבר עלייך אחרי הפרידה?
"אחרי שנפרדנו סבלתי מביטחון עצמי נמוך. חשבתי שאולי אני לא טובה במיטה. שאולי אני אפילו הפכתי אותו להומו, שחיזקתי אצלו את הנטייה. זה גרם לי לצאת ולשכב עם הרבה גברים, לנסות להוציא מהם פידבקים ולהוכיח לעצמי שאני כן טובה במיטה. היו לי גם הרבה חששות. כל גבר שהיה בו משהו נשי, לא הייתי נותנת לו צ'אנס. בחרתי לא לכעוס עליו. העדפתי להתמקד בעובדה שבזכותו נולדו לי שלושה ילדים מדהימים. היום אנחנו ביחסים טובים והוא משתף אותי בהכול. לא מזמן הוא נפרד מגבר שאיתו הוא יצא חמישה חודשים. כשהוא סיפר לי היו לו דמעות בעיניים. בחיים לא היו לו דמעות בעיניים בגללי".

"היה לנו סקס מושלם, לא היו סימנים"

נעמה (41), עובדת סוציאלית מגבעתיים, אמא לשלושה
"אני ובעלי התגרשנו לפני שלוש שנים, זמן קצר אחרי שהוא חשף בפניי שהוא נמשך לגברים", אומרת נעמה. "היינו נשואים 10 שנים ו־12 שנה בזוגיות. בכל התקופה הזו לא חשדתי לרגע שבעלי הומו. לא היו בכלל סימנים. היה לנו סקס מושלם והוא היה מצחיק, אינטליגנט, אמפתי. הרגשתי שזכיתי: מבחינת מטלות בית, תמיד עשינו את הדברים יחד שווה בשווה. בדיעבד אני יכולה להגיד שהוא לא היה הגבר הטיפוסי שצופה בכדורגל ומפצח גרעינים, אבל הוא לא היה שונה בעיניי מהרבה גברים אחרים בנוף".
אז מה קרה?
"שבע שנים אחרי שהתחתנו התחלתי להרגיש שמשהו עובר עליו. הוא נראה לי לא מאושר. קצת חסר סבלנות. שאלתי אותו מה קרה, והוא אמר שזה בגלל מקום העבודה שלו. שלא טוב לו שם והוא שוקל לעזוב. הוא התחיל לעבור שינוי תזונתי, נרשם למכון כושר וירד הרבה במשקל. שנתיים אחרי זה חל שינוי קיצוני ביחסים שלנו. הוא הפסיק ליזום סקס וחשדתי שהוא בוגד בי. פעם לקחתי את הנייד שלו כדי לבדוק מה השעה, והוא חטף לי אותו מהיד. או שהוא היה הולך בערב למכון כושר וחוזר בשתיים בלילה. כשהיינו שוכבים, ממש אחת לכמה זמן, הרגשתי שהוא לא באמת איתי, שהוא כאילו שוכב איתי כדי לעשות וי. יזמתי איתו שיחה. אמרתי לו 'אני לא יודעת אם יש לך מישהי או שאתה פשוט רוצה להיפרד, אבל משהו קורה'. הוא מיהר להכחיש. אמר שהוא לא מבין על מה אני מדברת".
"הוא אמר: 'את בטוחה שאת רוצה לדעת? זה משנה חיים'. אמרתי: 'יש לך מישהי?'. הוא אמר 'לא, לא' והתחיל לבכות. ואז הבנתי. אמרתי לו 'גילית את המיניות שלך?'. הוא ענה: 'כן'"
איך הסוד התגלה?
"חודשיים אחרי אותה שיחה היה איזה יום שהוא אמר שהוא לא מרגיש טוב, ואז בערב הוא ישב על הספה ונאנח. היה לי ברור שמשהו מעיק עליו. אמרתי לו: 'דבר כבר. ברור שאתה רוצה להוציא את זה'. הוא אמר: 'את בטוחה שאת רוצה לדעת? זה משנה חיים'. היה לי מאוד קשה. אמרתי: 'יש לך מישהי?'. אבל הוא אמר 'לא, לא' והתחיל לבכות. ואז הבנתי. אמרתי לו 'גילית את המיניות שלך?'. הוא ענה: 'כן'".
אז בעצם כן חשדת?
"יכול להיות שכן והדחקתי. פעם בני משפחה שלו סיפרו לי שהם מאוד הופתעו שהתחתנו, כי הם תמיד חשבו שהוא הומו, אבל מבחינתי הסימנים שמשהו לא כשורה החלו רק אחרי 11 שנה שהיינו יחד, אחרי שהוא כבר התנסה עם גברים. בשיחה שבה הכול התפוצץ, הוא סיפר לי שתמיד הרגיש שהוא נמשך לגברים. הרבה לפני שהכיר אותי. אלא שהוא בחר לא לממש את זה, כי הבין שהוא יכול להיות גם עם נשים. הוא אמר שהרגשות שלו התעצמו כשעשה שינוי תזונתי והפסיק עם האכילה הרגשית. הוא הודה ששמונה חודשים קודם, בדיוק בזמן שבו התחלתי להרגיש שהוא מרוחק ממני, הוא התנסה בפעם הראשונה עם גבר, ואחרי זה כבר היה עם מספר לא מבוטל של גברים. זה היה השלב שכבר התחלתי לכעוס".
"כעסתי שהוא שכב איתי אחרי שהוא שכב עם גברים במקביל. המחשבה שהיינו יחד בצורה אינטימית אחרי שלילה קודם הוא היה עם גבר הייתה מאוד לא נעימה, מה גם שזה יכול היה לסכן אותי בריאותית"
על מה כעסת במיוחד?
"על זה שאני כל הזמן אמרתי לו שמשהו קורה והוא המשיך לשקר לי. על זה שהוא שכב איתי אחרי שהוא שכב עם גברים במקביל. המחשבה שהיינו יחד בצורה אינטימית אחרי שלילה קודם הוא היה עם גבר הייתה מאוד לא נעימה, מה גם שזה יכול היה לסכן אותי בריאותית".
איך היחסים ביניכם כיום?
"בחודשים הראשונים לא היה לי קל. עד אז גם תמיד הייתי בטוחה שיש לי נישואים מושלמים. הכול התפוצץ לי בפנים. אני זוכרת שאמרתי לו 'ממש עצוב לי שכל החיים חיית בשקר', אבל הוא אמר שזה לא היה שקר כי הוא באמת אהב אותי. זה מאוד ניחם אותי. אני באמת מאמינה שהוא אהב אותי למרות הנטייה המינית שלו. שנה אחרי שנפרדנו הוא התחיל לצאת עם גבר, והיום הם גרים יחד. אני מיודדת עם בן הזוג שלו. למרות שאני עדיין לא מצאתי זוגיות חדשה, וקשה לי עכשיו לתת אמון בגברים, אני מאוד שמחה בשבילו שהוא מצא אהבה. החיים כגבר גיי מבוגר עם שלושה ילדים יכולים להיות לא קלים".
את חושבת שאם היה בוגד בך עם אישה היית מקבלת את זה כך?
"בפירוש לא. זה היה הרבה יותר מכעיס ומכאיב. יש משהו מאוד מנחם בזה שהוא בגד בי ושנפרדנו בגלל סיבה שלא קשורה אליי. אם זו הייתה אישה אחרת, כל הזמן הייתי חושבת מה יש בה שאין בי. במקרה הזה קל לי יותר לשחרר".
פורסם לראשונה: 19:33, 14.01.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button