מה טוב ומה רע בשגרת איפור וטיפוח בגיל מוקדם

אפקט הטיקטוק: נערות מאמצות שגרת טיפוח של מבוגרות

גם הבת ההקטנה שלך התחילה בעקבות הטיקטוק לטפח את עור הפנים בעשרות מוצרים? יש בזה דברים טובים (תודה על קרם ההגנה), אבל יש גם הרבה ממה להיזהר

פורסם:
התור הארוך שמשתרך מול סניף "ספורה" בשאנז אליזה מורכב מבנות 12-18. שורה ארוכה של נערות זבות חוטם שמחכות לתורן בחום הכבד בחוץ כדי להיכנס אל היכל הטיפוח ולרכוש בכספי הוריהן רשימת מוצרים ארוכה שהן ראו בטיקטוק. חברות האיפור והטיפוח הבינו בשנה האחרונה: השיווק נמצא ברשתות החברתיות, וכוח הקנייה של ילדות וצעירות שחשופות לטיקטוק עושה את כל ההבדל. סרטונים של Get Ready With Me, שבהם נערות מראות את שגרת הטיפוח היומיומית שלהן, צוברים מיליוני צפיות, ומשפיעניות שמפרסמות מוצרי טיפוח ואיפור גורמות לנערות לנהור אחרי מוצרים ספציפיים. "ספורה" עושים זאת טוב מכולן, ובטיקטוק תוכלו למצוא אינספור סרטונים שממליצים על מוצרים ספציפיים שאפשר לרכוש רק שם.
עוד כתבות טיפוח בלאשה
כן, גם הנערות הישראליות כבר הבינו את הפטנט. אם את אמא לילדה בטווח הגילאים 10-18, בטוח צוידת ברשימה כזו, והמחירים בה בטח הפתיעו גם אותך: מוצרים של "דיור", "רר ביוטי", "סול דה ז'נרו" ושאר מותגים יוקרתיים הפכו להיות מוצרי חובה במדף הטיפוח והאיפור של הזאטוטות. הילדות מטריפות, והאמהות נשברות. אם אנחנו בגילן הסתפקנו במשחה לחצ'קונים ובסבון פנים, הצעירות של היום הפכו את שגרת הטיפוח לטקס שלם שכולל לפעמים עשרות מוצרים. בסרטונים האלה תוכלו לראות נערות שמתחילות את היום שלהן בניקוי בן שלושה שלבים (סבון ניקוי, שמן ניקוי וטונר), ממשיכות בהזנה לעור עם סרום, קרם פנים וקרם הגנה ומשם לאיפור שכולל מסקרה, טינט, קונסילר ושפתון. חשבתן שטירוף הליפגלוס של "אסנס" היה הצרה שלכן? תחשבו שוב. לא עוד ליפגלוס ב־9 שקלים, כי השמן לשפתיים "ליפ אדיקט" של "דיור" שעולה כ־40 דולר הוא, מתברר, הדבר החם הבא.
@shira_zamir1 משתפת אתכם על המעבר שלי לדובאי בזמן שאני מראה לכם מה קניתי בספורה🤍🖤#foryou #foryoupage #foru #foryoupageofficiall #sephora #ספורה ♬ original sound - shira_zamir:)

מה רע, בעצם?
"זה נכון שנערות היום מחזיקות בשגרת טיפוח הרבה יותר משמעותית מזו שלנו היתה בגילן", אומרת לנו ד"ר גילה אייזמן, דרמטולוגית "לוריאל פריז". "זה חלק מתופעה כללית ועולמית שקשורה לכך שגם עולם הטיפוח מאוד התפתח. לא כל דבר שהן משתמשות בו באמת הכרחי להן, אבל בסך הכול העובדה שהן כל כך מודעות לטיפוח ומשרישות הרגלי טיפוח טובים היא מבורכת".
ממה עדיף שיתרחקו בשלב זה?
"מוצרים עם רטינול הן בהכרח לא צריכות, אבל מוצרים שיש בהם חומצה סליצילית יכולים להיות טובים עבורן, כי הם יכולים לעזור מאוד לאקנה. הדבר הכי גדול שקרה הוא שיש להן מודעות מאוד גבוהה לנזקי השמש והן מורחות קרם הגנה כל בוקר. זה דבר שלצערי לא היה כשהאמהות שלהן היו צעירות, והנזקים מופיעים אחרי עשרות שנים. העובדה שהן שומרות כך על העור שלהן יכולה לשמור על העור שלהן טוב יותר בגיל מבוגר".

אבל לא כולן חושבות שמדובר במגמה חיובית: פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית, אומרת לנו: "ילדות מתחילות היום כבר בגיל שבע למרוח קרמים ולהתאפר. כל מה שהן רואות בטיקטוק הן עושות. אם פעם היינו מתאפרות פעם בשנה בפורים, היום בנות 11 כבר שמות מסקרה לבית הספר. הן נכנסות לכל הפארמים, וכוח הקנייה הכי גדול לדעתי נמצא אצל הילדות. סלביות מוציאות קולקציות של איפור וטיפוח, וילדות קונות את זה, אף על פי שאלה ממש לא מוצרים שמתאימים לילדות".
פולה ליק דיין: "ברגע שהעור רגיל לחומצות מגיל כל כך צעיר, מה ישפיע עליו בגיל 30 ו־40? העור לא שוכח. אמהות צריכות למנוע את זה מהילדות שלהן, לטובתן, כדי שיגיעו לגיל 30 במצב טוב"
איך זה יכול להזיק להן?
"לילדות ונערות יש 100% ייצור של קולגן בעור. העור שלהן מפריש לחות באופן מקסימלי, וכל מה שהן ימרחו רק יגרום לריגרסיה - העור שלהן פשוט יפסיק באיזשהו שלב לייצר את זה לבד, הגוף מתעצל. הן למעשה גורמות לחסימה של הנקבוביות שאמורות לקבל חמצן מהאוויר, וכך מתחילים פצעונים ופריחות. היה מחקר באוניברסיטת קולומביה על כל האלרגנים של האיפור לגיל צעיר. המחקר הראה שככל שהגיל יותר צעיר, ככה האלרגיות והסכנות לעור יותר גדולות. יש המון כימיקלים באיפור שעל נשים לא גורמים לשום אפקט, אבל על נערות כן. העין, למשל, היא מקום חשוף ופתוח, ואם ילדה צעירה תשים רימל או פס או צללית זה עשוי להיכנס לה לעין, וכנ"ל שפתונים שנכנסים לפה. מגיעות אליי לקליניקה אמהות עם ילדות צעירות שסובלות מפריחות איומות. האחרונה שהגיעה אליי הייתה בת תשע שהתעוררה עם עיניים נפוחות וכולה פורחת וישר שלחתי אותה למיון לקבל אנטי־היסטמינים. זה עלול להסתיים בגרון נפוח ובחוסר יכולת לנשום, ואני לא לוקחת סיכונים".
אז מה ההמלצה שלך לאותן אמהות שעומדות מול הלחץ של הבנות שלהן?
"בת 13 לא אמורה לשים טונר וסרום ושמן ניקוי. בת 13 אמורה לשטוף פנים פעם ביום בערב, לשים קרם הגנה בבוקר וזהו. כל שגרת הטיפוח הזו היא מוגזמת. חשוב גם לדעת שהאינטראקציה בין הסבון למים לא הכי חביבה לעור. אז בערב חשוב לשטוף את הלכלוך של היום מהפנים, וחשוב שזה יהיה סבון ייעודי לפנים ללא כימיקלים וללא SLS, סבון עדין ולא פעיל. וזהו, ללכת לישון. מי שתמרח חומצה סליצילית ותצא לשמש ללא הגנה, ייגרם לה הרבה יותר נזק מתועלת. אקנה לגמרי יכול להיות תוצאה של שגרת טיפוח שכזו. והכי גרוע? ברגע שהעור רגיל לחומצות מגיל כל כך צעיר, מה ישפיע עליו בגיל 30 ו־40? העור לא שוכח. אמהות צריכות למנוע את זה מהילדות שלהן, לטובתן, כדי שיגיעו לגיל 30 במצב טוב. תקפידו שילכו על שגרת טיפוח מינימלית וזהו, עם היתר פשוט להפסיק".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button