"בשבתות אני משתדל לא לנהוג וגם קם בבוקר לבית הכנסת"

גיא זו־ארץ חוגג יום הולדת 50: "זו השנה הכי שמחה בחיים שלי"

משבר גיל? "אני ממש לא חווה את עצמי כמבוגר". תחושה פנימית? "כמו אותו ילד בן 23 שזה עתה התקבל לתיאטרון הבימה". מצב פיזי? "אני רץ עשרה קילומטרים שלוש פעמים בשבוע". המנחה של "הישרדות" סוגר יובל ועונה על שאלות של גברים בני 50

פורסם:
גיא זו-ארץ עונה על 50 שאלות. צפו בווידאו
( צילום: אסף מגל)
ממש כמו על המסך, גיא זו־ארץ חייכן, משעשע ונעים מאוד בחיים. אין ספק שהוא גם אחד האנשים הכי יציבים בתעשייה, הן אישית והן מקצועית. הוא ויעל בר זוהר בזוגיות זה 20 שנה, שמתוכן הם נשואים 18 שנה והורים לשלושה (יהלי בן 15, אורי בן 12 וליה בת 8), ולא רק שאת "הישרדות" (שמשודרת ברשת 13 בימים א'-ד' ושבת) הוא החל להנחות כבר לפני 16 שנה, הוא גם הצליח לשמור על תפקיד ההנחיה הנחשק כשהתוכנית עברה ב־2015 מערוץ 10 לרשת 13. בנוסף, הוא מנחה את "האח הגדול" יחד עם לירון ויצמן באותו ערוץ.
אתה רואה יעל מתמודדת ב"הישרדות"?
"יעלי? וואו. יעלי הייתה יכולה להיות שורדת מטורפת. אין שאלה בכלל. תמיד בעונות של ה־VIP אחד העורכים היה אומר לי 'אחי, בוא נביא את יעלי, זה שיחוק'. ואני תמיד אמרתי: 'לא מביאים את יעלי, תתקדם'".
למה?
"היא הייתה מדהימה בטוח, אבל אני לא הייתי יכול להישאר אובייקטיבי. מה זה? אני אגניב לה אוכל באמצע הלילה. אני רואה את עצמי מתגנב עם סירה אליה לאי, נכנס מתחת לברזנט ולוחש לה: 'מאמי שלי, נשמה שלי, את בסדר? חיים שלי, הבאתי לך תפוח שלא תהיי רעבה'. מה נראה לך? זו אשתי! אמא של הילדים שלי! היא הייתה עומדת מולי בבוקר אחרי לילה של גשם, כולה עם דמעות אחרי שקפאה מקור ומלאת געגועים לילדים. לא הייתי עומד בזה. מיד הייתי נשבר. הייתי עוטף אותה במעיל ואומר לה: 'בואי איתי, אני לוקח אותך הביתה'".

בשנים האחרונות יעל ואתה התקרבתם לדת. יש מצב שתחזרו בתשובה?
"אני לא יודע אם התקרבנו או התחזקנו אבל בהחלט התמסרנו - מלשון מסורת. אנחנו עושים קידוש בשישי, כולנו סוגרים את הטלפונים ויש לנו זמן איכות שאני מאוד אוהב ומוקיר. בשבתות אני משתדל לא לנהוג וגם קם בבוקר לבית הכנסת. מצד שני, אם יש צילומים של 'האח הגדול', כן אסע בשבת לעבודה. אנחנו גם מפעילים חשמל בשבת. אז התשובה היא לא. לא נחזור בתשובה ולא יראו אותי יום אחד מתהלך עם ציציות - לא שזה רע, אבל אצלי זה לא יקרה. אני שמח ומרוצה מאוד מדרך החיים הנוכחית שלי".
איך אתה מרגיש עם יום הולדת 50?
"אני באמת מרגיש שזו השנה הכי שמחה בחיים שלי. יש לי תחושה שאני נמצא ברמה של שלמות. ולא בכוונה של מושלם, אלא בכוונה של שלם".
4 צפייה בגלריה
גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ
"בשבתות אני משתדל לא לנהוג וגם קם בבוקר לבית הכנסת"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: שירן מניה)

לכבוד יום הולדתו ה־50 של זו־ארץ, פנינו אל עשרה גברים שחגגו לא מזמן 50 או שעומדים לחגוג בקרוב, וביקשנו מהם להפנות אליו שאלות:
מוס אנשל (50), ארכיטקט מחשב מתל־מונד: אני ברגשות מעורבים לגבי השאלה אם לחגוג השנה יום הולדת. מצד אחד, זה אירוע משמח וחשוב. מצד שני, קשה לחגוג כשאתה הופך כבר למבוגר. איך אתה רואה את גיל 50?
"אני ממש לא חווה את עצמי כמבוגר, וגם אתה צריך להחליט איך אתה חווה את עצמך: האם העובדה שאתה בן 50 אומרת שאתה מבוגר? ההמלצה שלי היא לא לתת למספר החיצוני להכביד עליך או להגדיר אותך. תגדיר אתה את הדבר! וכמובן, תחגוג במסיבה מטורפת, תגיד תודה על כל יום שמגיע, ותתייחס לכל יום כהתחלה חדשה".
איך אתה מתכוון לחגוג?
"אני ויעלי מתכננים לנסוע לטיול משוגע ביפן, ונעשה גם מסיבה עם משפחה וחברים".
ניר שבתאי (52), איש לוגיסטיקה מחדרה: האם היה לך משבר גיל?
"חשוב לי לומר שאני לא מתייחס כ'משבר' לרגע הזה שבו אתה מגיע לגיל 50, ופתאום עולה בך הצורך לעשות כל מיני דברים שעד היום לא עשית. אני רואה בזה יותר הזדמנות. וכן, הצורך הזה לעשות דברים שעד היום רציתי ולא עשיתי, בהחלט מפעם בי במידה מסוימת. חבר שלי בדיוק אמר לי שבא לו שנטפס יחד על האוורסט. אבל זה שלו. האוורסט פחות מדבר אליי. אצלי אולי זה יהיה טיפוס על האנאפורנה".
4 צפייה בגלריה
גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ
"עדיין רוצה מאוד ילד רביעי"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: שירן מניה)

רמי וכנר: אתה אמנם חוגג תכף 50, אבל נראה שהזמן אצלך עמד מלכת. מה הסוד? תזונה? כושר? גנטיקה?
"אני חייב לומר שיש לי כבר כמה שערות לבנות. אבל אני חושב שזה שילוב של הכול. אני חי חיים ספורטיביים מאוד, רץ שלוש פעמים בשבוע בין 8 ל־10 ק"מ, עושה תרגילי כוח פעמיים בשבוע במכון כושר, עד לא מזמן שחיתי ובקרוב אחזור לזה, ואני גם משחק כדורסל עם הילדים. אני מקפיד לאכול דברים בריאים יותר, שיהיו מספיק חלבונים, ושומר על ארוחות קבועות ומסודרות. בנוסף לכל זה, יש גם את ההרגשה הפנימית. בתוכי אני עדיין מרגיש אותו ילד בן 23 שזה עתה התקבל לתיאטרון הבימה. אני לא מרגיש שהתעייפתי במקום הזה. יש בי עוד המון דרייב, ואני בטוח שגם זה קשור".
גיא שיקר (חוגג 50 בספטמבר הקרוב), מתמודד בעונה הנוכחית של "הישרדות", יועץ פנסיוני ופיננסי מרמת־השרון: אתה בטח רגיל לקבל אינסוף מחמאות מנשים צעירות ויפות, שזו טפיחה נהדרת לאגו. האמנת לפני 30 שנה שתישאר גבר עם סקס־אפיל ומחוזר גם בגיל 50?
(צוחק): "וואו, שיקר, לאן הלכת? אממ... אם נודה באמת אני לא מקבל מחמאות על ימין ועל שמאל מנשים צעירות או מנשים בכלל, ממש לא. תודה לאל, יש לי את אשתי היפה, מבפנים ומבחוץ, אנחנו מאוד בטוב וכולם יודעים את זה. נשים לא כותבות לי באינסטגרם או מתחילות איתי ברחוב. יש לי כמובן את המעריצות בהופעות, כאלה שמגיעות תמיד, ואין ספק שתמיד כיף לקבל מחמאות, אבל בשורה התחתונה זה לא משהו שאני מתעסק בו או חי אותו".
4 צפייה בגלריה
גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ
"יש לי כבר כמה שערות לבנות"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: שירן מניה)

ברק גורמן (50), מהנדס אזרחי מגבעת־עדה: אומרים ש־50 זה ה־30 החדש. אתה מסכים?
"אני מסכים לחלוטין. באמת. לפעמים אני אפילו אומר לסוכן שלי: תמצא לי תפקידים של חיילים, אפילו בטירונות!".
טוב, עכשיו נסחפת.
"מה, את לא רואה אותי כטירון? טוב, בסדר. אז בואי נתפשר על רב סרן. אבל רגע, ברצינות: אני באמת חושב שבדור שלנו, יש טשטוש נורא גדול בגיל הזה. כשאני הייתי צעיר והייתי רואה גבר בן 50, הוא היה נראה לי ממש מבוגר. אני לא חושב שאני הפכתי למבוגר הזה, או שמישהו צעיר יסתכל עליי ויראה את הגבר המבוגר שאני ראיתי. משהו השתנה בשפה שלנו, במודעות, בתחושות. השיח שלי עם הילדים, למשל, כל כך חברי עד שלפעמים הבן שלי יכול להגיד לי פתאום 'אחי'. אני אומר לו 'למי אתה אומר אחי? אני אבא שלך'".
אופיר לוי (50), מתמודד לשעבר ב"האח הגדול", עובד בתחום המשפטי מראש־העין: איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?
"אחת השאיפות שלי היא שתהיה לי תוכנית אירוח, ביום שיחזרו תוכניות האירוח כמובן. וגם, להמשיך להנחות את 'הישרדות', בתקווה שעוד ירצו אותי. ברמה האישית, להמשיך ליהנות בחיק המשפחה האהובה שלי, ומי יודע? אולי גם להיות אבא לארבעה".
אתה ויעל הרבה זמן אומרים שאתם לא שוללים ילד רביעי.
"נכון. אני עדיין רוצה מאוד. אני כל הזמן אומר את זה ליעלי".
יעל חגגה עכשיו 43.
"נו, ועד מתי נשים יכולות? את אומרת שצריך להזדרז? טוב, צודקת. זו כנראה השנה שאנחנו חייבים לקבל החלטה".

הראיון המלא ועוד שאלות של גברים בני 50 במוסף ל"גבר" המצורף חינם לגיליון "לאשה" החדש, בשני בדוכנים

4 צפייה בגלריה
גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ על שער "לגבר"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: שירן מניה)

ניהול סט: דור מרדכי, איפור: לידיה פוסוחוב, שיער: שניר מאיר
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button